Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@14:41:17 GMT

ساخت رایانه ای که مغز انسان را می خواند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۶۲۸۳

ساخت رایانه ای که مغز انسان را می خواند

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از دیلی میل، زاکربرگ در گفت وگو با جاناتان زیترین استاد دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد تصریح کرده که در آینده‌ای نزدیک سیستم به کاربران امکان می‌دهد تا تنها با استفاده از مغز و بدون نیاز به هیچ دستگاه و ابزار دیگری با محیط‌ های واقعیت افزوده تعامل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بیان دیگر، همه گیر شدن این فناوری باعث حذف صفحه کلید، موشواره، نمایشگرهای لمسی، سیستم‌های دریافت فرمان با حرکات بدن و غیره می‌شود.

بنابراین مغز انسان می‌تواند به طور مستقیم به منوهای ناوبری دسترسی داشته باشد، اشیای موجود در یک اتاق واقعیت مجازی را جابجا کرده یا کلمات را تایپ کند.

افراد برای این کار تنها باید سرپوش‌هایی مشابه با سرپوش‌های مورد استفاده در زمان استحمام را بر روی سر خود بگذارند تا از این طریق جریان خون، فعالیت مغز و تفکراتشان قابل درک برای ماشین‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای باشد.

استفاده از این سیستم تعامل با ابزار مختلف فناورانه را آسان می‌کند.

زاکربرگ در این مصاحبه برخی دیدگاه‌های بدبینانه در مورد امکان سواستفاده از هوش مصنوعی را رد کرد و گفت: این فناوری به مردم آسیب نخواهد زد و من فکر می‌کنم از آن به شیوه‌ای درست برای تسهیل درمان بیماری‌ها، افزایش امنیت افراد و بهبود کیفیت زندگی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

178 / 159 هاروارد زاکربرگ موشواره نمایشگرهای لمسی فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هاروارد زاکربرگ موشواره فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است

ایسنا/زنجان نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اعتقاد به اینکه برخی افراد با وجود علم و دانش، راه گمراهی را در پیش گرفتند، گفت: این افراد مبانی دین را که مهمترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه است، انکار می‌کنند که باید متولیان فرهنگی در این زمینه ورود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در همایش حکمت مطهر که به‌مناسبت هفته عقیدتی - سیاسی سپاه در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در سایه دانش عمیق، انسان سعادت آخرت را نصیب خود می‌کند و افرادی که به دنبال آگاهی عمیق نبودند و به حداقل آگاهی بسنده کنند، خیر زیادی ندارند.

وی بیان کرد: با بررسی احادیث می‌توان به اهمیت توجه به علم و دانش در جامعه اسلامی پی برد، پیروان اهل بیت حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید مطهری الگوی جامعه بود و افکار و عقایدش روشنگر راه تمام رهجویان است، افزود: خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است چون در این راه، بینش عمیقی پیدا و زیر سایه دانش و آگاهی عمیق تقرب پیدا می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟