Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تشدید حملات علیه آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات از سوی ائتلاف غربی در حالی انجام می‌شود که تروریست‌ها برای در امان ماندن از پناهجویان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، شبه نظامیان کُرد در ۴۸ ساعت گذشته با حمایت جنگنده‌ها و یگان توپخانه ائتلاف غربی، حملات خود علیه بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش را در اردوگاه «شهرک باغور فوقانی» تشدید کرده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اردوگاه شهرک باغور فوقانی آخرین پایگاه داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان «دیرالزور سوریه» به شمار می‌آید و حدود ۴۰۰ تن از تروریست‌ها به همراه اعضای خانواده در این اردوگاه حضور دارند که شمار زیادی از آنان حاضر به تسلیم نیستند.

صد‌ها تن از آوارگان و غیرنظامیان در اردوگاه شهرک باغور فوقانی به گروگان گرفته شده‎اند و تروریست‌های داعش از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند تا سرعت پیشروی شبه نظامیان کُرد کاهش یابد.

نیرو‌های شبه نظامی کُرد پس از درگیری‌های سنگین دو روزه توانسته‎اند در بخش‌هایی از حومه اردوگاه شهرک باغور پیشروی کنند؛ گفته شده عملیات شبه نظامیان کُرد به دلیل وجود ده‌ها بمب و تله انفجاری به کندی پیش می‌رود و ۵ تن از آنان در تله‌های انفجاری گرفتار و کشته و زخمی شدند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، درگیری‌ها در ۴۸ ساعته گذشته در چند مقطع برای مدتی کوتاه متوقف شد و برخی از عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده تسلیم شبه نظامیان کُرذ شدند.

از سوی دیگر ۴ تن از عناصر انتحاری داعش نیز درصدد بودند خود را در نزدیکی نیرو‌های شبه نظامی کُرد منفجر کنند که ناکام ماندند؛ شبه نظامیان کُرد به موقع توانستند عناصر انتحاری داعش را شناسایی کنند و آنان را قبل ار رسیدن به مواضع شان به هلاکت برسانند.

به گزارش میزان، نیرو‌های شبه نظامی کُرد در جریان یک عملیات دیگر نیز موفق شدند یکی از انبار‌های بزرگ اسلحه تروریست‌های داعش را در اردوگاه شهرک باغور هدف قرار دهند و منهدم کنند.

به گفته منابع میدانی، در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در حومه اردوگاه شهرک باغور فوقانی حدود ۳۷ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان حملات جنگنده‌های ائتلاف غربی به اردوگاه شهرک باغور نیز ۵۰ تن از آوارگان که اغلب زنان و کودکان بودند جان باختند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش میزان، حال چندین تن از مجروحان وخیم گزارش شده و احتمال افزایش آمار تلفات غیرنظامیان وجود دارد؛ در این حملات هوایی خسارت‌های زیادی هم به چادر‌های آوارگان وارد شده است.

جنگنده‌های ائتلاف غربی مانند روز‌های گذشته از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده کرده‎اند، اما این خبر همچنان در رسانه‌های مدعی حقوق بشر سانسور می‌شود؛ ائتلاف غربی با وجود این که از گروگان گرفته شدن آوارگان در اردوگاه شهرک باغور اطلاع دارد همچنان آنان را هدف قرار می‌دهند.

حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف غربی به بهانه مبارزه با بازمانده‌های گروهک تروریستی داعش صورت می‌گیرد، اما این درحالی است که تروریست‌ها در مساحتی محدود محاصره هستند و این حجم از حملات توجیه ندارد به خصوص در زمانی که تروریست‌ها از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ائتلاف غربی شرق فرات تروریست های داعش سپر انسانی تشدید حملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه

به دنبال حمله راکتی مقاومت فلسطین، آژیر خطر در سدیروت به صدا درآمد.

رادیو سراسری رژیم اشغالگر اذعان کرد که ۲ راکت از غزه به سمت سدیروت شلیک شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد برای اولین بار در یک ماه گذشته، شهر اشدود با موشک های مقاومت فلسطین در غزه مورد حمله قرار گرفت.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی بیت حانون، جبالیا، اردوگاه نصیرات و سایر مناطق مرکزی نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده است.

در همین راستا، وزارت بهداشت نوار غزه جدیدترین آمار شهدا ‌و مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که در جریان این حملات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۳۴ هزار و ۴۸۸ شهروند فلسطینی شهید شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد جنایت شد که در نتیجه آن، ۳۴ نفر شهید و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد