Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهرداد میرزایی قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صید لانگ لاین از روش‌های مورد حمایت و تاکید سازمان شیلات ایران بوده که این روش خوشبختانه در سال‌های اخیر با استقبال بسیار خوب صیادان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با پیگیری ها، همکاری و مساعدت مسئولان سازمان شیلات ٢٠ مجوز شناور لانگ لاین به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که فرآیند واگذاری این مجوز‌ها با محوریت اتحادیه تعاونی‌ها آذر ماه سالجاری انجام شد.

معاون صید و بنادر ماهیگری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ۲۰ شناور لانگ لاین ساخته شده هم اینک ۱۶ فروند آن برای انجام صید به دریا رفته اند و چهار فروند دیگر نیز در حال انجام امورات اداری و آماده شدن برای دریاروی هستند.
وی ادامه داد: انواع ماهی و تن ماهیانی که با این روش صید می‌شوند از کیفیت بالاتری نسبت به روش‌های سنتی و گوشگیر برخوردارند.

میرزایی بیان کرد: صید با قلاب از سیاست‌ها و روش‌های مورد حمایت و استقبال سازمان شیلات ایران است که در این روش صید ماهی به صورت انتخابی انجام و پس از خون گیری و سردسازی در شناور با بالاترین کیفیت به ساحل انتقال داده می‌شوند.

وی ادامه داد: در نشست‌های متعدد هماهنگی و بررسی از آخرین وضعیت شناور‌های صید لانگ لاین انجام و با همفکری نسبت به ارتقا و توسعه این روش صید تاکید فراوانی شده است.

قائم مقام اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با بازگشت این شناور‌ها از دریا از تعدادی فعالان، مروجان و مالکان این شناور‌ها در مراسمی با حضور مسئولان استانی و سازمان شیلات تجلیل می‌شود تا بتوانیم کیفیت صید و حفظ ذخایر توسط این روش را بهتر برای صیادان و مردم معرفی کنیم.

وی بیان کرد: ماهی صید شده با این روش انتخابی بوده و دارای کیفیت بالایی است و باید ۱۰ تا ۲۰ برابر تعداد مجوز‌های صادر شده فعلی مجوز صادر شود.

میرزایی ادامه داد: این ٢٠ شناور با اعتباری بالغ بر ٣٢٠ میلیارد ریال توسط متقاضیان بدون استفاده از تسهیلات دولتی ساخته شده اند که حدود ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم و ٢ برابر این آمار اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به نو بودن روش صید لانگ لاین باید بصورت دوره‌های آموزشی ترویجی بیش از پیش برنامه ریزی کرد.

قائم مقام اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: اقدامات لازم برای تهیه ادوات و تجهیزات مکانیزه لانگ لاین باید تامین شود و درخواست اختصاص اعتبار برای توسعه این روش صید یکی دیگر از موارد مورد تقاضای صیادان است.

وی از تمامی کارخانجات فرآوری، سرمایه گذاران بخش خصوصی، سایر افراد و شرکت‌هایی که تمایل به خرید و عمل آوری این گونه از ماهیان دارند، خواست که برای سرمایه گذاری در این بخش به معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

۱۶ شناور صید ماهی چابهار و کنارک با روش قلاب به دریا رفتند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد

ایسنا/زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از اتمام آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین در دو لاین شمالی و جنوبی خبر داد.

علی‌اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین به صورت تمام عرض در هر دو لاین شمالی و جنوبی با ۴۹ هزار تن آسفالت دانه باز از کیلومتر ۸۵ تا ۹۰ به دلیل خرابی بیش از حد انجام شد.

وی با بیان اینکه از کیلومتر ۹۱ تا ۹۸ در روزهای آینده نسبت به روکش و اصلاح رویه آسفالتی اقدام خواهد شد، ادامه داد: در سال گذشته ۳ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر در لاین‌های شمالی و جنوبی لکه‌گیری اساسی صورت گرفته است.

عطوفی تصریح کرد: ۲.۵ کیلومتر از محور ترانزیت ابهر_تاکستان نیز در لاین‌های شمالی و جنوبی اصلاح روکش با ۹ هزار تن آسفالت انجام شده که در صورت تخصیص بودجه و قیر امسال نیز در خصوص روکش آسفالت کمربندی ابهر_خرم‌دره اقدام خواهد شد.

او با توضیح اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به روکش محور روستایی ابهر دولت آباد اقدام شده که مابقی در حدود ۷ کیلومتر در برنامه کاری امسال قرار است روکش شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به لکه‌گیری جزیی محورهای آزادراه، جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی به مقدار ۸۵۰ تن با آسفالت گرم اقدام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موسوی پور: طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!