Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:48:35 GMT

علت آزادی مظنون ترور برادر رهبر کره شمالی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۶۸۰۷

علت آزادی مظنون ترور برادر رهبر کره شمالی اعلام شد

تهران - ایرنا - منابع خبری در جنوب شرق آسیا به نقل از ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی اعلام کردند که آزادی زن اندونزیایی به عنوان یکی از دو مظنون اصلی ترور 'کیم جونگ نام ' برادر ناتنی رهبر کره شمالی براساس 'حاکمیت قانون' انجام شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، یک دادگاه در مالزی روز گذشته با صدور حکمی «سیتی عایشه» شهروند 26 ساله اندونزیایی متهم به قتل «کیم جونگ نام» برادر ناتنی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را آزاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت اندونزی درپی وقوع قتل کیم جونگ نام در یک روند مستمر و لابی فشرده خواستار آزادی زن اندونزیایی به عنوان یکی از دو نفر مظنونان پرونده قتل کیم جونگ نام شده بود.
'سیتی عایشه» به همراه یک شهروند ویتنامی به نام دوان زی هونگ متهم بودند که برادر رهبر کره شمالی را فوریه سال 2017 میلادی در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور با ماده شیمیایی «وی ایکس» ترور کرده اند.
دوان زی هونگ ویتنامی و سیتی عایشه اندونزیایی متهم بودند که پارچه‌ای آلوده به این ماده را به چهره کیم که راهی ماکائو بود، مالیده‌اند هر دوی آنها از ابتدای دستگیری مدعی شدند که تصور می کردند تمامی صحنه جنایت تنها یک فیلم برداری دوربین مخفی است و آنها در قتل برادر رهبر کره شمالی بی گناه بوده و خود را قربانی یک توطئه می دانند.
آزادی این تبعه اندونزی در حالی صورت گرفت که برخی دیگر از کارشناسان قضایی این پرونده می گویند متهمان اصلی این حادثه توسط ماموران کره شمالی تعلیم دیده بودند.
دادگاه مالزی بلافاصه دستور ترک این تبعه اندونزیایی را از مالزی صادر کرد.
آزادی این شهروند اندونزیایی در حالی صورت گرفت که قرار بود دادگاه روز دوشنبه شهادت دوان تی‌هونگ زن دومی را که در این پرونده متهم است ،نیز بشنود.
پیشتر دو زن متهم به قتل کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی در جلسات مختلف دادگاه در مالزی ادعا کردند که بیگناه هستند.
این دو نفر بر اساس فیلم های دوربین های مداربسته فرودگاه بین المللی شماره دو کوالالامپور متهم شدند که در روز 25 بهمن ماه 95 (13 فوریه 2017 ) ماده شیمیایی عامل اعصاب به نام وی.ایکس که مصرف آن توسط سازمان ملل ممنوع اعلام شده است، را به صورت کیم جونگ نام مالیده و باعث مرگ وی شدند.
آزادی متهم اندونزیایی این پرونده تاکنون در رسانه های جنوب شرق آسیا بازتاب گسترده ای داشته و ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در مورد این اقدام مورد سوال قرار گرفته است.
وی امروز با شرکت در جلسه پارلمان این کشور توضیح داد که این اقدام براساس حاکمیت قانون انجام شده است.
اظهارات ماهاتیر محمد در واقع پاسخ به برخی گمانه زنی های رسانه های منطقه بود. این رسانه فرضیه هایی را مبنی براینکه احتمالا مالزی تحت فشارهای اندونزی به ویژه پیگیری های جوکو ویدودو رئیس جمهوری این کشور مجبور به آزادی متهم اندونزیایی شده ، مطرح کرده بودند.
آساق**1599**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي اندونزي عايشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟