Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: وقفه در برداشت پیاز در قالب طرح استمرار در استانهای جنوبی باعث افزایش مقطعی قیمت این محصول در خراسان رضوی شده است.

نجفقلی صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب طرح استمرار کاشت پیاز و سیب زمینی این محصولات در استانهای جنوبی در پاییز کاشته و در اوایل بهار برداشت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به این که کشت پیاز در خراسان رضوی در بهار انجام می شود و برداشت آن در اوایل پاییز صورت می گیرد پیاز مورد نیاز در خارج از فصل برداشت داخل استان از استانهای جنوبی تامین می شود.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به علت بارندگیهای دو، سه روز گذشته در استانهای جنوبی برداشت محصول پیاز با وقفه موقت مواجه شده است و همین امر موجب کاهش پیاز و افزایش قیمت آن در بازار استان و مشهد شده است.
صالحی افزود: امسال سطح زیر کشت پیاز خراسان رضوی دو هزار و 200 هکتار بود که برداشت در فصل پاییز انجام شد و با میانگین عملکرد 45 تن در هر هکتار در مجموع حدود 100 هزار تن پیاز در استان تولید شده است.
وی ادامه داد: میانگین مصرف پیاز در کشور برای هر فرد سالانه حدود 21 کیلوگرم است اما در خراسان رضوی به دلیل حجم بالای ورود مسافر این سرانه بین 23 تا 24 کیلوگرم است و به همین علت مصرف سالانه پیاز استان بیش از 130 هزار تن است.
او گفت: پیاز تولیدی خراسان رضوی حداکثر هفت ماه قابلیت نگهداری و مصرف دارد و از شهریور که برداشت می شود حداکثر تا اسفند ماه در بازار است و بقیه نیاز پیاز در قالب طرح استمرار از استانهای جنوبی وارد می شود.
طی روز گذشته قیمت هر کیلوگرم پیاز در بازار مشهد تا 70 هزار ریال رسید.
1922/7496

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي پياز خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.   محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد