Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علی نیازی عصر امروز در مراسم دومین اجلاس فصلی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران در بافت تاریخی گفت: امروز دومین اجلاس برای شناسایی فرصت سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی تهران برگزار شد و بسته‌ای شامل ۳۰ پروژه با تاکید بر پروژه‌های گردشگری و تاریخی فراهم و با مشارکت اتاق بازرگانی در اختیار افراد مختلف و سرمایه گذاران قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امید است پیرو جلساتی که از قبل برگزار شده تمایلی بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذاران مایل هستند در بافت تاریخی سرمایه‌گذاری کنند، اظهار داشت: خوشبختانه یکی از مزیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی این است که کاملاً انحصاری است. شاید بتوانیم یک هتل پنج ستاره را در هر جای دنیا ساخت اما بافت تاریخی منحصر به‌فرد است و به لحاظ شرایط بین‌المللی نیز از آن جای که همه مصالح در تهران فراهم است محدودیت بین‌المللی برای ورود تجهیزات نداریم.

نیازی با بیان اینکه نوع سرمایه گذاری در این حوزه بسیار متفاوت است، تصریح کرد: می‌بینید که در منطقه ۱۱ کافه و هتل‌های تاریخی احیا شده‌اند. و چقدر مردم از آنها استقبال کردند.

وی در مورد سرانجام پروژه خودروهای اشتراکاتی با بیان اینکه شرایط بین‌المللی تأثیر زیادی بر عدم اجرای این پروژه گذاشت، خاطرنشان کرد: با گران شدن قیمت خودرو نتوانستیم این طرح را اجرایی کنیم. البته طرح‌های سرمایه‌گذاری زود بازده نیستند و سرمایه‌گذاری فرآیندی بلندمدت و گام اول آن جلب اعتماد سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته اتفاقات و رفتارهای صورت گرفته با سرمایه‌گذاران باعث شد اعتماد آنها خدشه‌دار شود و به همین دلیل نیازمند آن هستیم که این اعتماد ترمیم شود و باید به سرمایه‌گذاری در کشور فرصت دهیم.

نیازی در مورد سرانجام سرمایه‌گذاری در ایجاد پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس در تهران ابراز داشت: سال گذشته شهرداری وقت تصمیم گرفت که ۱۰۰ جایگاه تک و دو پمپه کوچک مقیاس ایجاد کند که هشت بسته سرمایه‌گذاری برای شش جایگاه سوخت فراخوان داده شد که در یک بازده ۱۰ ساله ساخته شوند و ۱۰ سال نیز مورد بهره‌‌برداری قرار گیرند. ۲۰ تا ۴۵ درصد سهم درآمدشان به شهرداری تهران تخصیص داده می‌شد. مکان‌‌‌یابی و تعریف و راهبری این پروژه با معاونت حمل و نقل بود و سازمان سرمایه‌گذاری تنها مدل سرمایه‌گذاری را تعیین می‌کرد که در برخی مناطق مشکلاتی در جانمایی این پمپ‌ها داشتیم.

وی اضافه کرد: فعلاً در مورد ۴۸ پمپ بنزین کوچک مقیاس به توافق رسیدیم اما بزرگترین چالش ما در سرمایه‌‌گذاری جانمایی است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در مورد سرانجام گود برج میلاد که به عنوان یک گود پر خطر شناسایی شده است، بیان کرد: تعاملات خوبی با نیروی انتظامی انجام شد و روز گذشته با مدیر بنیاد تعاون در دفتر معاون مالی جلسه‌ای برگزار کردیم که قرار شد کارگروهی نسبت به تعیین تکلیف کل پروژه ایجاد شود و گزینه‌های مورد نظر را باید بررسی کنیم.

نیازی ادامه داد: وضعیت ایمنی این گود تحت کنترل است و لرزه‌نگاران نیز در حال پایش رفتار گود هستند اما این گود در کنار بزرگترین المان تهران قرار دارد و زیبنده آن نیست. اگر بخواهیم صرفاً از دید پایدارسازی به گود نگاه کنیم باید پر شود اما آینده پروژه از بین می‌رود و ما به دنبال توافق هستیم تا در یک بازه زمانی مشخص سازه‌ای در برج ساخته شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی نیازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود

جواد اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از هلدینگ‌های پتروشیمی‌ در توسعه میادین و سرمایه گازی مدنظر است  به طوری که حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید روزانه ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز است و با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در این زمینه قرارداد امضا شد.

او ادامه داد: سال گذشته قراردادهای خوبی برای جمع‌آوری گازهای مشعل داشته‌ایم و همچنین برای تولید بنزین در پتروشیمی‌ها تفاهم نامه خوبی داشته ایم و بخشی از متانول کشور به سمت سوخت بنزین سوق داده می شود، امروز در بسیاری از کشورها از متانول سوخت بنزین تولید می‌کنند که امروزه کشور ما هم به این دانش رسیده است.

وزیر نفت گفت: ناترازی بنزین می تواند از طریق متانول برطرف شود همچنین تولید ۳۵ میلیون متر مکعب گاز و ۵۰ هزار بشکه نفت در پالایشگاه‌های کشور از برنامه های وزارت نفت در سال ۱۴۰۳ است.

اوجی تصریح کرد: بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشور در صنعت پتروشیمی دارای سهام هستند، در این دولت مردمی ما منتظر شرکت‌های خارجی نخواهیم ماند این در حالی است که بالاترین جذب سرمایه‌گذار خارجی در این دولت انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران