Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته با بخش های مختلف این وزارتخانه، خدمات با کیفیتی به مسافران نوروزی به ویژه در شهرهای زیارتی و سیاحتی ارائه می شود.

بهزاد کلانتری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زنجان افزود: خدمات نوروزی سلامت وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی از 25 اسفند تا 17 فروردین سال 98 آغاز می شود و در این میان بیمارستانها آماده ارائه خدمت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر اساس برنامه اعلام شده، خدمات اورژانس بیمارستان های کشور کاهش نمی یابد بلکه همانند سال های گذشته در ایام نوروز موظف به خدمات دهی لازم با تمام امکانات و ظرفیت های موجود هستند.
این مسئول ادامه داد: بر این مبنا خدمات دهی بیمارستان های واقع در استان های شمالی و مسافرپذیر بخصوص شهرهای زیارتی به دلیل ورود گردشگران و مسافران بالا با ظرفیت بالایی انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: یکی از بسته های طرح تحول نظام سلامت فعالیت 750 پزشک مقیم در بیمارستانها ی کشور بصورت شبانه روزی بود که این رویه همچنان برقرار است که در ایام نوروز خدمات لازم را ارائه می کنند.
کلانتری افزود: برای ارائه خدمات مناسب اورژانس 115 نیز به بیمارستانهای کشور اعلام شده از هرگونه توقف آمبولانس ها خودداری کنند تا امداد رسانی بهنگام در واقع بروز حادثه انجام گیرد.
وی اظهار داشت: بیمارستان ها موظف شده اند برنامه آنکال خود را به ستاد هدایت مدیریت عملیات دانشگاههای علوم پزشکی اعلام کنند تا مسیر ارجاع بیمار به درستی انجام و از سرگردانی آنان جلوگیری شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: سامانه شکایت مردمی 190 وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی آماده دریافت شکایات و پاسخگویی موارد واصله در کمترین زمان ممکن است.
به گفته کلانتری، هم اکنون 615 بیمارستان فعال دانشگاهی و 385 بیمارستان غیر دانشگاهی فعال در کشور با مجموع 136 هزار و 500 تخت فعال است.

** نظام ارجاع الکترونیک و پزشک خانواده در 5 استان کشور اجرا می شود
مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها ، نظام ارجاع الکترونیک تا پایان خرداد در 6 دانشگاه علوم پزشکی شامل زنجان، مازندران، گیلان، بابل ، آذربایجان شرقی و گلستان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: با اجرای این برنامه استحقاق سنجی، نوبت گیری، ارجاع الکترونیکی و رسیدگی به اسناد الکترونیکی و نسخه نویسی الکترونیک با سهولت بیشتری انجام می شود.
این مسئول ادامه داد: با ساز و کارهای انجام گرفته زیرساخت های استقرار نظام ارجاع الکترونیک در 33 دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز فراهم شده و در واقع می توان گفت مراحل آزمایشی خود را طی می کنند.
کلانتری اظهار امیدواری کرد: تا سال 99 نظام ارجاع الکترونیک در همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور به پایان برسد و با تحقق این امر خدمات رسانی به شکل مطلوب تری ارائه خواهد شد.
وی تاکید کرد: هدف از اجرای نظام ارجاع، اولویت بهداشت بر درمان و اولویت سطح یک بر سطوح 2 و 3 درمان است، و در این میان باید بیمار، خدمات را در سطح یک دریافت کند و مدیریت درمان در این سطح انجام شود.
به گفته این مسئول، حداکثر 15 درصد بیماران باید به سطح 2 ارجاع شود و طی این مسیر صحیح باید بر اساس دستوالعمل ها و راهنماهای بالینی باشد.
مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی خاطرنشان کرد: طبق مطالعات، بررسی ها و بازدید از دانشگاههای علوم پزشکی نتیجه گرفته ایم، تنها راه صحیح اجرا کردن نظام ارجاع، الکترونیکی است.
وی یاد آور شد: طی بازدید و بررسی که از مراکز بهداشتی و درمانی زنجان انجام شد، امکان ارجاع از سطح یک به سطح 2 به طور کامل مهیا شده و این برنامه در ارزیابی به عمل آمده موفق بود که در حال به روز شدن است.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ايام نوروز وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی  مسئول گروه جهادی توان آوران و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص این اردوی جهادی گفت: گروه جهادی توان آوران جمعه در میان برای ارائه خدمات توان بخشی در مناطق حاشیه شهر مشهد حاضر می‌شود. 

سجاد جوادی افزود: این خدمات شامل فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی و مددکاری اجتماعی است و  هدف از تشکیل این گروه جهادی کمک به اقشار ضعیف و کم برخوردار است.

جوادی بیان کرد: این اردو جزو اولین اردو‌های توان بخشی در کشور است؛ در هر جمعه که اردو فعال است، حدود ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت داوطلبانه در این اردوی جهادی مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: این دوره، دوره دوم این اردوی جهادی است که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و ترم گذشته نیز مرحله اول این اردوی جهادی، در منطقه دیگر مشهد برگزار شد. 

مسئول اردوی جهادی توان آوران همچنین در ادامه گفت: معاینات پزشکی مراجعان به صورت کامل انجام می‌شود و اگر نیاز بود برای مراجعه مجدد از مراجعه کنندگان درخواست می‌شود.

وی افزود: تمرین‌های لازم به مراجعان داده خواهد شد و درصورتیکه مورد شدیدتری در مراجعان مشاهده شود که قابل درمان در اینجا نیست، به مراکز درمانی ارجاع داده خواهند شد. 

جوادی همچنین تاکید کرد: طبق رایزنی‌ها هزینه ویزیت این افراد در مراکز درمانی که به آن معرفی می‌شوند، کمتر از هزینه معمولی است.

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی