Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@01:31:59 GMT

موگرینی:برای حفظ منافع اقتصادی ایران تلاش می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۹۷۰۰

فدریکا موگرینی که روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل حضور یافت تا در موضوع همکاری سازمان ملل و سازمان های محلی و منطقه ای مشارکت داشته باشد، این مطلب را مطرح کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وی در بخشی از اظهارات خود به مساله رژیم منع گسترش سلاح های اتمی اشاره کرد و افزود: معماری جهانی برای خلع سلاح و عدم گسترش سلاح تا کنون این چنین هرگز مورد سوال قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یکی از بزرگترین تضادهای زمان ماست.
هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: از آنجا که بازدارندگی برای جلوگیری از جنگ، به دلیل تقسیم مراکز قدرت در جهان امروز، کافی نیست، مسابقه تسلیحاتی جدید به ویژه مسابقه تسلیحات هسته ای تنها می تواند جهان را نا امن تر کند.
موگرینی اضافه کرد: امنیت جمعی ما به یک ساختار جامع چندجانبه برای عدم گسترش و خلع سلاح نیاز دارد. به همین دلیل اتحادیه اروپا همچنان برای حفظ توافق هسته ای با ایران ادامه خواهد داد. تعهدات مرتبط با هسته ای ایران در 14 گزارش متوالی آژانس بین المللی انرژی هسته ای تایید شده است که آخرین آن دو هفته گذشته بود.
وی تاکید کرد: در کنار اجرای تعهدات ایران، لغو تحریم های مربوط به هسته ای بخش اساسی این توافق است. بنابراین ما همچنان برای حفظ منافع اقتصادی ایران ناشی از لغو تحریم ها تلاش خواهیم کرد.
هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: این تلاشی برای امنیت جمعی ما است، این یک راهی برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای در یک منطقه بسیار پر تنش است و همچنین به حفظ اعتبار شورای امنیت سازمان ملل متحد - که توافق ایران را از طریق یک قطعنامه به اتفاق آراء تصویب کرده است، کمک می کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فدریکا موگرینی برجام اتحادیه اروپا منع گسترش سلاح های اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد