Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آلمان امروز در سفر به پاکستان با مقامات این کشور درباره چگونگی حل بحران افغانستان دیدار و گفتگو کرد. ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به پاکستان و بعد از دیدار با "شاه محمود قریشی"، همتای پاکستانی خود در اسلام آباد از نقش کلیدی پاکستان در روند صلح افغانستان سخن گفته و تاکید کرد که آلمان انتظار دارد که پاکستان نقش و تاثیر مثبتی را در این راستا ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد قریشی تنها راه حل پیش رو یک راه حل صلح از طریق مذاکره است. وی  در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هایکو ماس تاکید کرد که افغان ها باید همزیستی و زندگی مشترک ( با طالبان) را خود تنظیم کنند.

وی یکی از مشکلات در افغانستان را این دانست که طالبان نمی خواهد با دولت منتخب افغانستان که مانند عروسک خیمه شب بازی از خارج عمل می کند مذاکره کند.

ادامه حملات نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان در افغانستانناتو نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام می‌کند

در مذاکرات بین این دو مقام آلمانی و پاکستانی در اسلام آباد همچنین به این نکته اشاره شد که پاکستان حداقل به صورت غیر مستقیم در مذاکرات بین فرستاده های آمریکا و طالبان در قطر مشارکت می کند. در این مذاکرات طالبان بر بازگشت همه نیروهای غربی از افغانستان تا پایان سال جاری میلادی تاکید دارد، در حالی که ایالات متحده بر کاهش تدریجی نیروها در 3 سال آینده تاکید داشته و حتی بعد از آن هم می خواهد بر حضور دائمی در این کشور متعهد بماند.

مسئله افغانستان دلیلی برای تصمیم هایکو ماس برای سفر به پاکستان بود. وی قبل از سفر به پاکستان در مزار شریف افغانستان با نیروهای مستقر آلمانی دیدار کرد و بعد از آن به کابل سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

هایکو ماس در پاکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان و فرمانده کل نیروهای امنیتی این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان" اخبار "افغانستان" اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار آلمان اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم