Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: راهبرد سال 98 کانون های مساجد استان در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: تربیت هنرمندان ارزشی در جوار مسجد و آموزش تخصصی نهج البلاغه و صحیفه سجاده از دیگر برنامه های مهم سال آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: کانون ‌های مساجد امروز تبدیل به نهال تنومند انقلاب شده اند و حضور در مسجد نقش تربیتی دارد که کانون در کنار پایگاه بسیج در مساجد نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد دارد.
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید به درستی تبیین شود و این بیانیه در «تارنمای بچه های مسجد» قرار گرفته و هر مسجدی می تواند با امضای الکترونیکی خود پای این بیانیه به بیانات مقام معظم رهبری لبیک بگوید.
وی مردمی بودن را از ویژگی های کانون های مساجد ذکر کرد و افزود: در سال جاری با وجود همه محدودیت مالی، بچه های مساجد خراسان جنوبی افتخاراتی را در سطح کشور کسب کردند که مایه غرور است.
سبزه کار اظهار داشت: تلفیق هنر و فرهنگ از دیگر ویژگی ‌های کانون‌ها است و جامعه اسلامی امروز نیازمند هنری است که در خدمت اسلام و قرآن باشد که کانون ها فضای خوبی برای جذب و تربیت هنرمندان انقلابی و مسجدی است.
وی گفت: شعار امسال کانون های مساجد «مسجد، هنر و جوان» بود که گام های خوبی در این مسیر برداشته شد و یکی از این کارهای خوب، تشکیل گروه سرود 40 هزار نفری در کشور و یکهزار نفری در استان در روز 12 بهمن بود.
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: امسال در بخش نقاشی آیات مسابقه مدهامتان بیش از 400 نفر شرکت کردند و این مسابقه با رویکرد احترام به والدین، نماز اول وقت و دیگر موضوعات قرآنی برگزار شد که با استقبال سه برابری نسبت به سال قبل مواجه شدیم.
وی اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در رشته های مختلف، برنامه های دهه فجر و جشن بهار مهربانی با رویکرد جدید در سالروز میلاد پیامبر (ص) و برپایی موکب اربعین از جمله این برنامه های انجام شده است.
حجت الاسلام سبزه کار گفت: در حال حاضر 616 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که از این تعداد 370 کانون روستایی بوده و بقیه شهری هستند.
وی افزود: همچنین 268 کتابخانه در کانون های مساجد استان فعال است که خراسان جنوبی امسال در حوزه کتاب و کتابخوانی رتبه برتر کشوری را بین کانون های کشور کسب کرد.
7559*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف مساجد گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل آموزش و پرورش استان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم از دیگر برنامه های روز معلم در استان است.

موسوی نژاد با اشاره به کمبود فضای آموزشی و معلم در استان افزود: سال گذشته خیران مدرسه ساز سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تعهد کردند که ۶ درصد وصول و برای ساخت کلاس درس هزینه شد و پیش بینی می‌شود با همکاری خیران ۱۰۰ کلاس درس دیگر به فضای آموزشی شهرستان بیرجند اضافه شود.

موسوی نژاد گفت: در سال تحصیلی جدید، هزار و ۴۸۰ معلم جدید برای جبران بخشی از کمبود معلم جذب آموزش و پرروش می‌شوند.

به گفته وی امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند