Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@05:43:33 GMT

ترس شیل آمریکا از گفت و گو با اوپک!

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۱۶۷۰

 اظهارات محمد بارکیندو در آستانه دیدار اوپک با تولیدکنندگان نفت آمریکا برای سومین سال متوالی در کنفرانس سراویک شرکت HISMarkit صورت گرفت با این حال این نشست در سال‌های گذشته توجه کمتری را جلب کرده است.

بارکیندو گفت: تعادل مجدد بازار جهانی رو به پیشرفت است و مدیریت عرضه در سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت.

با اقدام اوپک برای محدود کردن عرضه و تقویت قیمت‌ها، تولید نفت آمریکا جهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا اکنون سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان است که با تولید بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز از عربستان سعودی و روسیه سبقت گرفته است.

این وضعیت سهم بازار اوپک را کمتر کرده و در مقابل سهم آمریکا را در بازار نفت بالا برده است. اوپک در چند سال گذشته در کنفرانس سراویک با تولیدکنندگان نفت آمریکا به گفت و گو نشسته است با این حال تولیدکنندگان آمریکایی تمایل نداشته‌اند در این باره این دیدارها صحبت کنند و نمی‌خواستند در گفت و گوهایی وارد شوند که به عنوان اقدامات ضدانحصارطلبی قلمداد شود.

مدیران شیل معدودی در میان سخنرانان کنفرانس امسال سراویک به چشم می‌خورند و وزیران نفت عربستان سعودی و کویت که دو عضو مهم اوپک هستند، در این کنفرانس حضور ندارند.

اوپک و متحدانش در اول ژانویه دور جدیدی از کاهش تولید را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز آغاز کردند تا از فشارهای کاهشی روی قیمت‌ها بکاهند. این گروه قرار است این کاهش تولید را به مدت شش ماه اجرا کند.

یک مقام نفتی بلندپایه از منطقه خلیج فارس در حاشیه کنفرانس سراویک به رویترز گفت: اوپک در آوریل درباره تعادل عرضه و تقاضا صحبت خواهد کرد و به کاهش تولید ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد ما می‌خواهیم کاهش سطح ذخایر نفت تجاری را مشاهده کنیم و سطح ذخایر نفت و محصولات نفتی جهانی باید به میانگین پنج ساله بازگردد.

یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس سراویک نیز اظهار کرد پرسش‌های درباره مقررات ضدانحصارطلبی وجود دارد که در حال حاضر برای هدف گرفتن اوپک از سوی کنگره آمریکا در دست بررسی است و این قانون ممکن است به شرکت‌های شیل نیز لطمه بزند.

اوپک و متحدانش قرار است روزهای ۱۷ و ۱۸ آوریل و همچنین روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن در وین دیدار کنند.

منابع آگاه اخیراً اظهار کرده‌اند محتمل‌ترین سناریو این است که کاهش تولید در ژوئن تمدید شود اما این امر تا حدود زیادی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بستگی دارد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی هفته جاری به رویترز گفت: بعید است این گروه سیاست تولید خود را در آوریل تغییر دهد و آمریکا و چین امسال تقاضای مطلوب برای نفت را هدایت می‌کنند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اوپک نفت جهان عربستان سعودی روسیه عربستان کویت خلیج فارس کنگره آمریکا قانون ایران و ونزوئلا انرژی چین اوپک کاهش تولید شیل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و حالا حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از 63 هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6 درصد بوده است، یعنی کمتر از 2.5 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از 3.4 درصد رشد در سه ماهه پایانی 2023. 

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کردسقوط قیمت بیت کوین تا زیر 60 هزار دلار

ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تاثیر بگذارد.
شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p 500 و نزدک روز خود را با 2 درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم تا 4.73 درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.
قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش 4 درصدی به 62800 دلار رسید و بعد تا 63700 بالا آمد. ارزش اتر هم  4 درصد کاهش یافته و حدود 3100 دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در 2024 کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/50

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم