Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم آلمان و سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی این کشور هشدار‌های امنیتی آمریکا و تهدیدات آن علیه برلین در صورت مشارکت با شرکت چینی هوآوی در پروژه نسل پنجم اینترنت را رد کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان تهدید اخیر "ریچارد گرنل"، سفیر آمریکا در آلمان علیه کشورش در صورت همکاری با شرکت چینی هوآوی را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرنل اخیرا در نامه ای تهدید آمیز به وزارت اقتصاد آلمان تهدید کرده است که در صورت مشارکت برلین با شرکت چینی هوآوی در ساخت نسل پنج اینترنت همکاری های اطلاعاتی خود را با این کشور کاهش داده و یا آن را محدود می کند.

  به نوشته رسانه‌های آلمانی، سفیر آمریکا در آلمان درنامه ای به وزیر اقتصاد آلمان هشدار داد که در صورت همکاری با شرکت هوآوی، اطلاعات امنیتی کمتری را نسبت به قبل در اختیار آلمان خواهد گذاشت.

چندی پیش نیز وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای اروپایی درباره به کارگیری فناوری شرکت هوآوی هشدار داده بود.

دونالد ترامپ قانونی را امضا کرده است که دولت آمریکا را از معامله با شرکت هایی که فناوری هوآوی را به کار می گیرند منع می کند.

در‎ همین ‎راستا، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا مدعی شد که در صورت مشارکت هوآوی یا دیگر شرکت‌های چینی در پروژه اینترنت نسل 5 آلمان، واشنگتن دیگر نمی‌تواند همکاری اطلاعاتی با برلین را در سطح فعلی حفظ کند.

وی در نامه خود خطاب به وزیر اقتصاد آلمان، مدعی شد: سیستم‌های ارتباطی امن برای همکاری اطلاعاتی- نظامی 2 کشور ضروری هستند.

صدر اعظم آلمان در ارتباط با تردیدهای امنیتی واشنگتن گفت: برای دولت آلمان امنیت دارایی ارزشمندی بخصوص در گسترش شبکه های اینترنتی نسل پنجم است. بنابراین ما برای خودمان استانداردهایی را مشخص می کنیم.

اعضای حزب دموکرات مسیحی آلمان هم واکنش خشمگینانه به این تهدید از طرف آمریکا نشان داده اند. "یورگن هاردت"، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان در این باره گفته است که ما در شبکه های دیجیتالی جدید هم منافع امنیتی خود را آشکارا مد نظر داریم. هدف ما این است که امن ترین و بهترین شبکه ممکن را برای آلمان ایجاد کنیم.

"مایکل گروس برومر"، از دیگر سیاستمداران بلند پایه فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان نیز در واکنش به این تهدید آمریکا اظهار داشته است که دولت آلمان نیازی به توصیه و تذکر و درخواست سفیر آمریکا ندارد تا از نظر سیاسی امنیتی گام های معقولی را بر دارد.

صدر اعظم آلمان هم  تاکید کرد که دولت قدرال آلمان درباره این مسائل با شرکای خود در اروپا و همچنین نهادهای مربوطه در آمریکا صحبت می کند و این امری کاملا مسلم است.

مرکل چندی پیش شرایطی را برای مشارکت شرکت هوآوی چینی در پروژه اینترنت نسل پنجم آلمان قرار داده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا به حال واکنش های متفاوتی را به درخواست آمریکا درباره عدم مشارکت با شرکت هوآوی چین در اینترنت نسل پنجم خود  نشان داده اند. نخست وزیر بلژیک در این باره گفته است که در حال بررسی این مسئله است.

شرکت هوآوی هم به سفیر آمریکا و نامه تهدید آمیزش به آلمان انتقاد وارد کرده است. "وینسنت پانگ"، رئیس بخش اروپای غربی و از اعضای هیات مدیره شرکت هوآوی در این باره به روزنامه "هندلزبلات" گفته است که وی در واکنش به نامه "ریچارد گرنل" تنها می تواند سر خود را تکان  دهد. وی تاکید کرد که به اعتقاد من یک کشور نباید از قدرت سیاسی خود برای آسیب رساندن به یک شرکت تجاری استفاده کند.

 تا به حال کشورهای استرالیا و نیوزیلند از خواسته آمریکا درباره هوآوی تبعیت کرده اند.

سفیر آمریکا در آلمان پیش از این هم هشدارهایی را در زمینه های مختلف از جمله تداوم تجارت با ایران و در پیش گرفتن خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 با روسیه به آلمان داده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ریچارد گرنل آلمان آنگلا مرکل شرکت هوآوی نسل پنج اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا اظهار داشت: «در صورت عملی کردن چنین سناریویی، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به آن پاسخ دهد و تاسیسات انگلیسی مستقر در اوکراین و خارج از مرزهای این کشور شامل تاسیسات نظامی، تسلیحات و غیره را هدف قرار دهد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن استفاده از سلاح‌های بریتانیایی برای حمله به خاک روسیه را برای رژیم کی‌یف مشروع می‌داند، «چیزی کاملاً احمقانه» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با «تاس» تصریح کرد: به یاد دارید که جنجال چگونه شکل گرفت. این بیانیه برای اولین بار در محتوای خبری یک خبرگزاری انگلیس منتشر و پس از گذشت ۲ ساعت از آنجا حذف شد.

زاخارووا افزود: ما بی‌درنگ واکنش نشان دادیم. واکنشی مناسب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به جهانیان ارائه و سفیر [لندن] احضار شد. در واقع، روسیه فقط او را برای توبیخ احضار نکرد، بلکه به وضوح به سفیر انگلیس در مورد اظهارات مورد بحث پاسخ داده شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس در جریان سفر اخیر خود به کی‌یف از آمادگی کشورش برای ارسال سلاح‌های دوربرد به اوکراین خبر داد و سخنانی مبنی بر اینکه کی‌یف حق استفاده از این سلاح‌ها در حمله به روسیه را دارد،‌ مطرح کرد.

از سوی دیگر، امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه نیز روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت جاری در مصاحبه‌ای با تکرار اظهارات سابق خود در حمایت از کی‌یف، تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند.

اظهارات اخیر مقام‌های لندن و پاریس درباره دور تازه حمایت تسلیحاتی و نظامی از کی‌یف، واکنش مسکو را در پی داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفیران انگلیس و فرانسه به این وزارتخانه احضار شدند.

در جریان این احضار به سفیر انگلیس گفته شد که سخنان کامرون حاکی از تشدید شدید تنش و تایید مشارکت فزاینده لندن در عملیات نظامی در کی‌یف است.

نایجل کیسی سفیر انگلیس در روسیه روز دوشنبه پس از احضار به وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که لندن کمک به اوکراین را ادامه خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آلمان نمایش نمادهای مربوط به روز پیروزی را ممنوع کرد
  • هجوم پلیس آلمان به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در برلین+ فیلم
  • برخورد پلیس آلمان با تجمع حامیان فلسطین
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • پلیس آلمان اردوگاه حامی فلسطین در دانشگاه برلین را جمع‌آوری کرد
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند