Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر هادی روحانی  با تاکید بر انجام پایش سلامت و غربالگری از افرادی که پشت میزنشین هستند و تأثیر حرکات ورزشی برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی اظهار کرد: متأسفانه پایش سلامت در کشور بویژه در بین کارکنانی که پشت میز نشین هستند، جدی گرفته نمی‌شود و همین امر سبب شیوع یکسری ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی در بین کارکنان ارگان‌های مختلف باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اگر این ناهنجاری‌ها به موقع شناسایی شوند با انجام یکسری حرکات ورزشی می‌توان از تشدید آن جلوگیری کرد تا فرد در انجام فعالیت‌های روزانه خود دچار مشکل نشود.

وی گفت: در حال حاضر نگاه مدیران نسبت به غربالگری و پایش سلامت صرف هزینه است و همین مساله سبب شده تا این موضوع زیاد جدی گرفته نشود. در حالی که اگر سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به پایش سلامت به عنوان یک موضوع مهم برای سلامت کارکنان و پیشگیری از ناهنجاری‌ها توجه لازم را داشته باشند، قطعاً می‌توان با شناسایی به موقع این گونه ناهنجاری‌ها مانع تشدید و عوارض‌های ناشی از آن در آینده بود.

مدیر گروه فیزیولوژی پژوهشگاه علوم ورزشی اضافه کرد: یکی از عوارض ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی بویژه در افرادی که مرتب پشت میز نشین هستند، گردن به جلو و برآمدگی پشت است که با انجام یکسری تمرینات ورزشی ساده و منظم تحت نظر متخصصان حرکات اصلاحی می‌توان از ظهور چنین ناهنجاری‌ها جلوگیری به عمل آورد. البته در صورت عدم درمان به موقع این گونه ناهنجاری‌ها، در اثر ایجاد فشار به نخاع و مهره‌های گردن فرد دچار یکسری درد‌های شدید در ناحیه دست و گردن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توان قلبی عروقی، انعطاف پذیری، قدرت بدنی، استقامت عضلانی و تعادل جز فاکتور‌های مهم آمادگی جسمانی هستند که با انجام حرکات ورزشی می‌توان این فاکتور‌ها را تقویت کرد و مانع بروز ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی شد.

روحانی در پایان گفت: برای تقویت فاکتور قلبی و عروقی تمرینات هوازی همچون پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری، تمرینات مقاومتی برای انعطاف پذیری و قدرت بدنی و انجام یکسری فعالیت‌های ورزشی ساده برای تقویت استقامت عضلانی از مهم‌ترین فعالیت‌های ورزشی هستند که فرد با انجام این فعالیت‌ها می‌تواند از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری کند و در آینده بدون هیچ مشکلی به زندگی روزمره خود بپردازد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

تاثیر ورزش در پیشگیری از ناهنجاری‌های اسکلتی عضلانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف مدیرعامل و معاون تراکتور سر کلینزمن؛ فقط یحیی!

واکنش معاون باشگاه تراکتور به خبر مذاکره با کلینزمن ، با آنچه مدیرعامل باشگاه تبریزی در این مورد می‌گوید، فرق زیادی با هم دارد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعد از جدایی خمز از تراکتور، انتخاب سرمربی برای نیمکت این تیم تبدیل به چالش شده و درحالی که روز گذشته این باشگاه در توییتی رسمی اعلام کرد با چند گزینه مطرح در حال مذاکره است امروز خبری منتشر شد که باشگاه تبریزی مذاکراتی با یورگن کلینزمن مربی آلمانی انجام داده است.

در این زمینه رضا کرمانشاهی معاون ورزشی این باشگاه به خبرنگاران گفته است: من هم این موضوع را شنیدم و ظاهار دیروز به او پیامی داده شده است اما از جزییات آن خبر ندارم و اتفاقا می خواهم وارد جلسه با مدیرعامل شوم تا ببینیم اصل ماجرا چیست.

دقایقی بعد اما هوشنگ نصیرزاده در این باره موضعی کاملا برعکس گرفت و نظر معاون خودش را رد کرد.

نصیرزاده با  اعلام اینکه در حال برطرف کردن موانع برای حضور گل محمدی هستیم، گفت: ما واقعا ماندیم که این اخبار را چه کسانی منتشر می کنند و سطح توقعات را بالا می برند. اصلا یورگن کلینزمن گزینه ما نیست.

در حال برطرف کردن موانع برای حضور یحیی گل محمدی در تبریز هستیم البته این کار را با کمک خودش انجام می دهیم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم تا قبل از بازی با استقلال او را در کنار خود خواهیم داشت. اگر کار او درست شود شاید زودتر از خودش، دستیارانش به تبریز بیایند تا در کنار تیم باشند. تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم اما نمی توانیم قولی بدهیم.

دیگر خبرها

  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • ‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • اختلاف مدیرعامل و معاون تراکتور سر کلینزمن؛ فقط یحیی!