Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@22:02:34 GMT

نشر معارف کتابی تاریخی چاپ می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۱۹۳۳

نشر معارف کتابی تاریخی چاپ می‌کند

خبرگزاری میزان- نویسنده «باغ طوطی» گفت: نشر معارف کتابی تاریخی با عنوان «خنجر سپید شب» چاپ می‌کند.

مسلم ناصری در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: اثری تاریخی با عنوان «خنجر سپید شب» به نشر معارف ارائه کرده‌ام که در دست چاپ است.

وی اظهار کرد: داستان این کتاب به دوران صدر اسلام مربوط می‌شود و به سرگذشت یک مهاجر که به حبشه آمده، اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده با اشاره به اینکه «خنجر سپید شب» برای قشر جوان و بزرگسال نوشته شده تشریح کرد: این کتاب دوره ۳۵ ساله زندگی پسری است که سر ناسازگاری با عثمان که دایی‌اش است، دارد. در عین حال که پسر از خاندان بنی امیه و مخالفان امام علی علیه السلام است و پدربزرگش توسط امام علی علی السلام کشته شده، اما دوستدار حضرت امیر علیه السلام می‌شود و سرانجام هم توسط دایی‌زاده‌اش کشته می‌شود.

وی درباره اینکه چقدر از این داستان برگرفته از واقعیت است گفت: شخصیت تاریخی این کتاب استناد تاریخی دارد و در گذشته وجود داشته و وقایعی هم برایش روی داده نیز اتفاق افتاده است.

ناصری بیان کرد: کتاب «خنجر سپید شب» از نظر شخصیت و اتفاقی که برایش روی داده واقعی است، اما با نوع نگاه نویسنده شکل داستانی پیدا کرده است. در اصل نوشتن داستان مثل چیدن تک آجر‌های ریخته شده است که با نگاه نویسنده بازسازی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کتاب مطالعه نشر معارف تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد

رمان «نقاب، رنگ آسمان» اثر باسم خندقجی نویسنده اسیر فلسطینی رای هیأت داوران جایزه بوکر عربی که در ابوظبی مستقر است را از آن خود کرد.

برادر خندقجی این جایزه را از طرف او دریافت کرد و در فضایی آمیخته از شادی و غم اشک ریخت و اشاره کرد که «نقابی به رنگ آسمان» نسبت به ۱۳۳ رمان دیگر بهتر بوده است.

این رمان توسط هیأت داوران به عنوان بهترین رمان عربی منتشر شده در دوره بین جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ شناخته شد.

نقاب موجود در عنوان رمان اشاره‌ای به «هویت آبی» است که نور، باستان‌شناس ساکن اردوگاهی در رام‌الله، در جیب یک کت قدیمی که صاحب آن اسرائیلی است، می‌یابد و بنابراین سفر روایی رمان آغاز می‌شود.

هیأت داوران این رمان را «چند لایه، با شخصیت سازی، آزمایش،  بازیابی تاریخ و حافظه مکان‌ها» توصیف کردند.

باسم خندقجی ۲۰ سال اسیر بوده و سه بار توسط اشغالگران به اتهام شرکت در عملیاتی که منجر به کشته شدن ۳ اسرائیلی شد به حبس ابد محکوم شده است.

خندقجی که در سال آخر تحصیل در دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات دستگیر شده بود، علاوه بر مجموعه‌های شعر، چندین رمان از داخل زندان نیز منتشر کرد.

خندقجی از زمان زندانی شدنش در سال ۲۰۰۴ مجموعه‌های شعری از جمله آیین‌های اولین بار (۲۰۱۰) و شعر نفس‌های یک شب (۲۰۱۳) را سروده است؛ همچنین سه رمان: نرگس تنهایی (۲۰۱۷)، کسوف بدرالدین (۲۰۱۹) و نفس‌های یک زن فریب خورده (۲۰۲۰).

منبع: عربی ۲۱

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر