Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: متقاضیان عرضه و فروش ماهی قرمز جهت انتقال و حمل و نقل بین شهری ماهیان قرمز نوروزی در مقادیر بالا باید گواهی حمل قرنطینه ای لازم را از شبکه دامپزشکی مبدا تهیه کنند.

کامیار داهیم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تدابیر در راستای تامین بهداشت عمومی جامعه اتخاذ شده و ضروری است تا شهروندان ماهی قرمز را از مراکزی که دارای مکان های مسقف و لوازم شست و شو و ضد عفونی می باشد، خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: شهروندان اگر خواهان نگهداری ماهی قرمز به مدت طولانی در خانه یا در کنار سفره هفت سین هستند برای هر ماهی یک لیتر آب در نظر بگیرند.
وی گفت: از ظروف دهان گشاد برای نگهداری ماهی استفاده شود و فضای مورد نیاز برای هر ماهی دو برابر حجم آب باشد؛ در هر بار تعویض آب ماهی ها نیز فقط 25 درصد از کل آب باید تعویض شود.
داهیم افزود: برای تداوم عمر ماهی ها در صورت استفاده از آب شرب شهری باید جهت کلرزدایی، آب مورد استفاده را چند ساعت در هوای آزاد قرار داد تا کلر موجود در آب از بین برود.
وی با بیان اینکه مناسب ترین PH آب برای نگهداری ماهی ها 6.5 و 7.5 و بهترین دمای آب 10 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد، گفت: جهت تغذیه ماهی ها از غذاهای آماده ای که در فروشگاه های عرضه ماهی زینتی وجود دارد، استفاده شود.
داهیم افزود: غذاهای ماهیان زینتی با رعایت تاریخ مصرف در جاهای خشک، خنک و تاریک و در ظروف در بسته نگهداری شود و از خرید ماهی های مریض، بی حال و دارای لکه های سفید روی پوست بدن و باله ها خودداری شود.
وی با بیان اینکه در صورت مریض شدن ماهی و بروز تلفات باید هر چه سریع تر آنها را از بقیه ماهی ها جدا کرد، ادامه داد: کودکان از دست زدن و بازی کردن با ماهی خودداری کنند زیرا ممکن است عوامل بیماری زای احتمالی را به چشم و دهان خود منتقل کنند.
وی از شهروندان خواست تا اگر سابقه ی بیماری پوستی یا آلرژی دارند برای دست زدن به ماهی ها و ظروف نگهداری آنها از دستکش استفاده کنند.
داهیم ادامه داد: برای ضد عفونی ظروف نگهداری ماهی از نمک طعام، پرمنگنات پتاسیم، پرکلرین و بتادین می توان استفاده کرد و برای جلوگیری از خطرهای بهداشتی، از رهاسازی ماهیان در منابع آبی طبیعی خودداری شود.
داهیم با بیان اینکه نباید آب تعویضی ماهی ها مستقیم در چاه یا فاضلاب تخلیه شود، گفت: ریختن آب ماهی ها در معابر عمومی یا باغچه ممنوع بوده و لازم است تا از اضافه کردن ماهی جدید پیش از حصول اطمینان از سلامتی آن در کنار سایر ماهی ها خودداری شود.
وی اضافه کرد: می توان با رعایت نکات بهداشتی در نگهداری ماهی ها ضمن تداوم عمر آنان، کودکان و نوجوانان را با حق حیات جانداران و نحوه رفتار صحیح با آنها آشنا کرد.
به گزارش ایرنا همه ساله از ابتدای اسفند ماه ماهی قرمز زینتی سفره هفت سین در پیشخوان مغازه ها و کنار خیابان ها در آذربایجان غربی به فروش می رسد ولی شهروندان اطلاعات اندکی درباره ماهیان قرمز و نگهداری آن دارند.
7125/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت ماهي قرمز آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری دبیرخانه ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم پیش از ظهر امروز در محل سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن کریم عنوان کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، حفظ قرآن به عنوان یک اتفاق راهبردی در منظومه تعمق و تدبر قرآنی شناخته می‌شود. در یک نظرسنجی که اواسط اسفندماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان داشتیم، بالغ بر۷۵ درصد پاسخگویان با ضرایب مختلف عنوان کردند که از این که قرآن را حفظ نیستند حسرت می‌خوردند. این یک سرمایه قرآنی است که نشان می‌دهد باید بحث حفظ را حدی بگیریم.

وی اظهار کرد: ما جریان حفظ موضوعی را دروازه ورود به حفظ کل قرآن کریم می‌دانیم. اگر افراد با آیه‌های کاربردی قرآن کریم ارتباط بگیرند، دغدغه حفظ قرآن کریم شکل می‌گیرد. طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال که با همکاری نهاد‌های مختلف و به ویژه آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما شکل گرفت، در راستای توجه به جریان حفظ موضوعی بود. حدود یازده میلیون نفر از ابتدا تا انتهای این طرح با آن همراهی کردند؛ یک میلیون نفر هم در آزمون انتهایی شرکت کردند که از این میان ۸۰۰ هزار نفر گواهی رسمی حفظ آیات را دریافت کردند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه