Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:52:02 GMT

طرح پیشگیری از مرگ و میر جوانان در خوی اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۲۲۴۸

طرح پیشگیری از مرگ و میر جوانان در خوی اجرا شد

ارومیه - ایرنا - مسوول واحد برنامه جوانان و نوجوانان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی گفت: طرح پیشگیری از مرگ و میر جوانان و نوجوانان بر اثر سوانح و حوادث در این شهرستان به مرحله اجرایی رسید.

به گزارش ایرنا حبیبه ذکریایی روز سه شنبه در حاشیه جلسه دو کمیته گذار برون بخشی ارتقا سلامت جوانان و کمیته برون بخشی مداخلات آموزشی پیشگیری از مرگ جوانان به واسطه حوادث ترافیکی افزود: سرمایه گذاری در راستای ارتقای سلامت جوانان، موجب جلوگیری از هدر رفت بسیاری از هزینه های مستقیم و غیرمستقیم سلامت می شود و می توان با تضمین سلامت جوانان، سلامت کل جامعه و نسل های آتی کشور را تضمین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نقش دستگاه های مختلف در خصوص تامین سلامت جوانان اشاره و اضافه کرد: پیشگیری از حوادث برای جوانان در طول سال از سیاست های این دانشکده می باشد ولی این امر در پایان سال با توجه به مراسم آخر سال و همچنین کثرت مسافرت ها مضاعف می شود.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح کاهش سوانح و حوادث با مداخله های پیشگیری از مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در گروه های سنی 15 تا 18 و 18 تا 29 سال است.
وی با تاکید بر نقش آموزش در پیشگیری از سوانح و حوادث، گفت: آموزش حرف اول را در کاهش حوادث و سوانح می زند.
ذکریایی بیان کرد: فرهنگ سازی و آموزش استفاده صحیح از تجهیزات و امکانات موجود به ویژه وسایل نقلیه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اصلی ترین راه حل پیشگیری از بروز سوانح و حوادث در میان جوانان و نوجوانان است.
وی افزود: آگاهی و عبرت از نتایج وقوع حوادث تلخ باید منجر به عکس العمل مناسب در جهت حذف زمینه بروز آنها شود زیرا در هنگام بروز مجدد همان حادثه، ممکن است خسارت های جسمی و مادی وسیع تری به بار آید.
به گزارش ایرنا خوی با 385 هزار نفر جمعیت، دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی به شمار می رود و در 135 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
8135/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پيشگيري از حوادث حوادث خوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار