Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:25:44 GMT

احداث 29 مدرسه در مناطق عشایری در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۲۴۷۹

احداث 29 مدرسه در مناطق عشایری در اردبیل

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل از احداث 29 مدرسه در مناطق عشایری استان اردبیل در طول چهار دهه گذشته خبر داد.

‌معرفت آذری در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با اشاره به اهم عملکرد ادالرع کل امور عشایری استان اردبیل در 40 سال اخیر اظهار کرد: احداث ایستگاه پمپاژ مجتمع آبرسانی به قشلاقات آج‌ائشمه، دشت فتحعلی به همراه احداث تصفیه‌خانه مدرن در این مناطق به ظرفیت 400 لیتر در ثانیه انجام شده به طوری که احداث ایستگاه پمپاژ ثانویه دشت فتحعلی نیز به میزان 3 هزار لیتر در ثانیه به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد احداث خط انتقال و شبکه آب آشامیدنی به قشلاقات مناطق عشایری خاطرنشان کرد: این عملیات به طول 295 کیلومتر انجام شده و در کنار آن آبرسانی به ییلاقات مناطق عشایری نیز به طول 262 کیلومتر به انجام رسیده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: به برکت انقلاب اسلامی در این 40 سال بهسازی و بازگشایی و احداث راه‌های عشایری به طول 16 هزار و 620 کیلومتر انجام شده است.

آذری در مورد اجرای ابنیه فنی به تعداد 205 مورد بیان کرد: خرید و توزیع پنل خورشیدی در مناطق عشایری به تعداد 424 دستگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این چهار دهه پرداخت تسهیلات بانکی به عشایر در زمینه‌هایی از قبیل کشاورزی و خشکسالی به میزان 591 هزار و 572 میلیون ریال انجام شده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به پروژه‌های آبرسانی سیار افزود: آبرسانی سیار در مناطق عشایری به ظرفیت یک هزار و 607 مترمکعب انجام شده و ما در این چهار دهه نسبت به خرید 26 دستگاه تانکر آبرسانی سیار در مناطق عشایری اقدام کردیم.

آذری در مورد احداث کانال آبیاری و زهکشی گفت: در مناطق عشایری و به طول یک هزار و 506 کیلومتر احداث کانال آبیاری و زهکشی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در مناطق عشایری یک هزار و 16 مورد احداث آبشخور دام و بهسازی چشمه انجام شده تا عشایر در تامین آب دام خود با مشکلی روبرو نشوند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل احداث 29 باب مدرسه را در مناطق عشایری، احداث 7 جایگاه توزیع گاز مایع و ایجاد 7 صندوق خرد زنان عشایری را از دیگر اقدامات این اداره کل بیان کرد.

آذری از تشکیل کلاس‌های آموزشی و تربیتی مددکار عشایری و جایگزینی سوخت فسیلی به میزان 81 هزار و 631 نفر روز خبر داد و اظهار کرد: در این 40 سال اداره کل امور عشایری استان اردبیل نسبت به برگزاری 10 جشنواره ملی کوچ عشایر با مشارکت سایر دستگاه‌ها اقدام کرده است.

وی از احداث انبار چندمنظوره به تعداد 12 مورد و توزیع 200 هزار تن نهاده‌های دامی و 184 هزار تن آرد در بین جامعه عشایری خبر داد و بیان کرد: 648 باب احداث آغل‌های بهاشتی در این مدت انجام شده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اعتبار هزینه شده را در این 40 سال در جامعه عشایری استان اردبیل یک میلیارد و 91 میلیون و 572 هزار تومان اعلام کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدرسه عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری در آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، سیروس محمودیان با اشاره به طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل اظهار کرد: مرحله نخست ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از ابتدای سال جاری آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

وی از ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری تمدید شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

محمودیان تصریح کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه‌پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی و اولویت تکمیل ثبت‌نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و در آینده هم‌زمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

کد خبر 751195

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس
  • هدیه‌های جالب روز معلم مناطق عشایری/ این عکس پربازدید و پرواکنش شد
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • ویژگی‌های معلم خوب در مدرسه شهید کاظمی اردبیل