Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:54:38 GMT

انفجار ترقه، نوجوان 14 ساله شیرازی را زخمی کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۲۷۱۵

انفجار ترقه، نوجوان 14 ساله شیرازی را زخمی کرد

شیراز - ایرنا - رئیس مرکز اورژانس شهرستان شیراز گفت: انفجار ترقه دست ساز که شامگاه سه شنبه رخ داد، یک نوجوان 14 ساله را در شیراز زخمی کرد.

محمدرضا رستگار، چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: ترقه در میان دست و ران های این نوجوان منفجر شد که او را از قسمت ران، آلت تناسلی و صورت دچار آسیب جدی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکزاورژانس شیراز گفت: این حادثه حوالی ساعت 20 و 45 دقیقه شامگاه سه شنبه به اورژانس اعلام شد و ماموران اورژانس این مصدوم را به مرکز سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) منتقل کردند.
رستگار ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون این سومین فرد آسیب دیده از حوادث مربوط به ترقه دست ساز در استان فارس است.
این تکنیسین اورژانس با تاکید بر این ‌که سوختگی دست و صورت، خطرناک‌ ترین نوع سوختگی در حوادث چهارشنبه سوری است گفت: اگر سوختگی فرد شدید بود باید دقت کنیم که فرآیند خنک کردن باعث افت دمای بدن بیمار نشود، در این صورت بعد از جدا کردن لباس‌ها و خنک کردن نقاط آسیب‌ دیده، بیمار در یک ملافه تمیز پوشانده و به اورژانس منتقل شود.
رستگار با بیان این‌ که فرآیند خنک کردن نقاط آسیب دیده تا نیم ساعت بعد از سوختگی باید انجام شود گفت: چنانچه این اقدام بعد از حدود یک ساعت الی یک و نیم ساعت انجام شود، تاثیر آسیب ها بیشتر خواهد شد.
6113 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث چهارشنبه سوري ترقه دست ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت اظهار کرد: طی تماس شهروندان با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این شهرستان مبنی بر غرق شدگی پسر ۶ ساله در کانال آب اطراف شهرستان مرودشت سریعا تکنسین‌های پایگاه اورژانس کوشکک به محل مورد نظر اعزام شدند.

 او افزود: بیمار بدون هرگونه علائم حیاتی و تنفسی بود و نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان بلافاصله عملیات احیاء تنفسی و ریوی را شروع کردند.

کریمی بیان کرد: با تلاش نیرو‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ عملیات احیاء به سرعت و بدون وقفه و با موفقیت انجام شد و حدود ۳۰ دقیقه پس از احیاء، تنفس بیمار بازگشت.

او افزود: بیمار سریعا توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت انتقال یافت و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفت. 

مرودشت در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • دو کشته و زخمی در سانحه رانندگی محور زرند به رفسنجان
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء