Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@20:53:46 GMT

اقتصاد دانش‌محور ملاک توسعه است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۲۸۷۵

اقتصاد دانش‌محور ملاک توسعه است

به گزارش ایکنا از لرستان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عصر سه‎شنبه، بیست و یکم اسفند در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که آن چیزی‌که روی آن کار می‌کنیم مفهوم توسعه است، اظهار کرد: سیستم تاکنون به این شکل بوده که از آن‌جا که یک اقتصاد نفتی و نفت‌محور داشته‌ایم پیشرفت را در گرو آن دیده‌ایم و تلاش می‌کنیم این تفکر اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در لرستان اگر قرار باشد دولت پولی بگذارد و صنعتی راه بیندازد یک موضوع واردات و رانت است و بدون اتصال به پول نفت، از کار می‌افتد.
ستاری با بیان این‌که آن چیزی که ملاک توسعه است، اقتصاد دانش‌محور است و باید افراد داخل استان محیط را تغییر دهند، اضافه کرد: پایه این امر، تغییراتی است که باید اتفاق بیفتد، دانشگاه‌ها در بحث بودجه می‌توانند از دولت فاصله بگیرند. در پژوهش هم باید بخش خصوصی سرمایه‌گذار اصلی باشد.
وی گفت: جوانانی که داخل استان هستند سرنوشت توسعه را به دست بگیرند و دانشگاه باید بومی باشد تا افراد صرفاً در یک حصار محدود شده درس نخوانند.
این مسئول عنوان کرد: راه سعادتمندی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است و باید این مسیر را برای رونق اقتصاد کشور به دست جوانان خلاق و کارآفرین پیش بگیریم.
ستاری عنوان کرد: با این سفر عدد قابل‌توجهی در زیرساخت‌های فناورانه و نوآورانه اختصاص می‌دهیم اما زیست‌بوم فرهنگی و محیط مساعد باید در استان راه بیفتد تا جوان خلاق و کارآفرین بتواند راهش را پیدا کند.

رونمایی از 5 طرح فناورانه مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان
همچنین عصر سه‎شنبه، بیست و یکم اسفند با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، استاندار و معاونان استانداری از پنج طرح فناورانه مرکز رشد جهاد دانشگاهی واحد لرستان رونمایی شد.
سورنا ستاری در جریان سفر به لرستان، از مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان بازدید کرد و در این بازدید از پنج طرح فناورانه این مرکز رونمایی شد.
این طرح‌ها در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گردشگری، فرهنگی، حمل و نقل و حسابداری و متعلق به تیم‌های کتاب‌رس، افلاک دیتا، کیو، برولاک و کانی شاپ هستند.

اختصاص 1.5 میلیارد تومان برای مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه بازدید از مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشحالم این فرصت پیش آمد مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان را دیدم و یکی از بهترین مرکز رشدهای کشور است.
وی تصریح کرد: درهای جهاد دانشگاهی بر روی افراد خلاق و دارای ایده باز است و از آن‌ها حمایت می‌کند و اکوسیستم آن شبیه پارک فناوری کوچک عمل می‌کند.
معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: ما کمک خواهیم کرد، یک تا یک و نیم میلیارد تومان در این زمینه اختصاص خواهیم داد.
وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور با جهاد دانشگاهی از نزدیک کار می‌کند از جمله رویان که کار استثنایی بوده و اتفاق افتاده است و به‌طور خاص با رویان کار می‌کنیم.
ستاری یادآور شد: با بقیه پروژه‌های جهاد دانشگاهی خط‌های ویژه داریم و پروژه ۵۰ و ۵۰ داریم که از سه سال پیش بوده و خیلی‌ها به تجاری‌سازی رسیده است و ادامه پیدا می‌کند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: 4200 شرکت دانش‌بنیان در کشور در حال فعالیت است، از محل فروش محصولات این شرکت‌ها شاهد درآمد 60 هزار میلیارد تومانی بوده‌ایم‌.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اقتصاد معاون رئیس جمهور سورنا ستاری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا