Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - وزیر ارتباطات گفت: پس از تحریم استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی در گوشی‌های آیفون، ظرف مدت ۵ روز روزانه ۷۰ هزار گوشی آیفون در داخل شبکه ارتباطی کشور، غیرفعال شد.

محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز ۳ شنبه در مجمع سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به اقدام کمپانی امریکایی اپل در تحریم اپلیکیشن های ایرانی و محدودیت دسترسی به این نرم افزارهای کاربردی برای کاربران آیفون، گفت: تا پیش از این اقدام، روند رو به رشدی را در استفاده از گوشی‌های آیفون در کشور شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مطابق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روزانه ۷ هزار گوشی آیفون در شبکه ارتباطی کشور وارد و رجیستر می‌شد.

به گزارش ایتنا از مهر،‌ وزیر ارتباطات افزود: اما پس از تحریم صورت گرفته، مطابق بررسی‌ها، طبق ۵ روز متوالی نه تنها تعداد ۷ هزار گوشی به صورت روزانه در شبکه وارد نشد، بلکه روزانه ۷۰ هزار گوشی فعال داخل شبکه نیز، خاموش شده است.
وی گفت: سال ۸۹ نیز اپل ایران را تحریم کرد اما نه تنها تقاضای گوشی آیفون در کشور کاهش نیافت بلکه بیشتر هم شد. اما درحال حاضر، خاموش شدن گوشی‌های این شرکت در شبکه، نشان از توسعه اپلیکیشن‌های ایرانی دارد و اپل در حال از دست دادن بازار خود در ایران است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آیفون تحریم اپلیکیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم

شبکه ملی روسیه از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر با وجود تحریم‌ها گزارشی تهیه کرد که در این ویدئو می‌بینید.

به گزارش مشرق، شبکه ملی روسیه از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر با وجود تحریم‌ها گزارشی تهیه کرد شبه آرتی گزارش داد: «جزیره کیش در جنوب ایران با داشتن سواحل مرجانی زیبا و مراکز تفریحی متعدد، به دنبال آن است تا شهر باستانی خود را به فهرست یونسکو اضافه کند. این جزیره علیرغم تحریم های غرب، سالانه پذیرای هزاران گردشگر است. کیش سومین مقصد محبوب گردشگری در منطقه به شمار می رود اما با وجود پتانسیل بالا، تعداد گردشگران خارجی قابل توجه نیست. کارشناسان تحریم ها و مسائل قانونی را از دلایل اصلی کاهش گردشگران خارجی می دانند.»

دیگر خبرها

  • افزایش فروش آیفون در چین
  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • تخفیف‌های آیفون در چین کارساز شد
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۱۹ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت ارزان‌ترین گوشی هوشمند
  • معرفی 10 اپلیکیشن محبوب ایرانی که باید روی گوشی‌ آیفون نصب کنید
  • آیفون ۱۵پرومکس، پرفروش‌ترین گوشی جهان شد
  • اشتراک سازمانی ایمینو؛ هدیه نوآورانه به خانواده کارکنان
  • وضعیت رجیستر شدن آیفون 14 پرو مکس
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم