Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: فرهنگ سازی، آموزش، بهره‌مندی از فناوری روز دنیا و افزایش ایمنی راه‌ها و خودرو‌ها از جمله مواردی است که در کنار تدوین قوانین می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، الماس گشتاسبی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در نشست کارگروه کاهش تصادفات جاده‌ای و رفع نقص نقاط پرتصادف و حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی، گفت: استان بوشهر در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای (فوتی و جرحی) طی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای کسب مقام برتر در کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این رتبه را نشان از همکاری و تعامل همه جانبه بین بخشی و درون سازمانی دستگاه‌های متولی و مرتبط دانست و گفت: باید در جهت پایداری این جایگاه همچنان تلاش بیشتر صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با اشاره به لزوم اهمیت و ضرورت توجه جدی به کاهش تصادفات گفت: ساماندهی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات جاده‌ای در اولویت استان است وبحث تصادفات از آنجائیکه با مال، جان، روح و روان و امنیت مردم سر و کار دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

گشتاسبی سه عامل جاده، انسان و خودرو را از مهم‌ترین علت‌های تصادفات رانندگی برشمرد و اضافه کرد: نهاد‌های مسئول در جهت توسعه راه‌ها و اصلاح و رفع موانع موجود و کارشناسی شده در حوزه عوامل جاده‌ای و در جاده‌های برون شهری نقاط حادثه خیز را شناسایی و در صدد رفع آن‌ها گام بردارند.

وی در کنار اهمیت توسعه بزرگراه‌ها در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای بحث ایمنی خودرو و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی گفت: فرهنگسازی، آموزش، بهره‌مندی از فناوری روز دنیا همچنین افزایش ایمنی راه‌ها و خودرو‌ها از جمله مواردی است که در کنار تدوین قوانین می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع آمار کشته شدگان داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه مسئولین ادارات فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها، نماز جماعت و جمعه، استفاده از ظرفیت‌های روحانیت، حقوقدانان و دانشجویان، رسانه‌ها و صدا و سیما برای آگاهی بخشی به مردم، فرهنگ سازی و کاهش بروز و کنترل عوامل منجر تصادفات نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند. 

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بحث پایش تصویری و پیشگیری‌های علمی از تصادفات اضافه کرد: با نصب دوربین‌های کنترل سرعت و پایش تصویری دیگر در بسیاری از نقاط شاهد کاهش تلفات انسانی خواهیم بود.

گشتاسبی بحث بهداشت ترافیک و روان سازی ترافیک درون شهری را مهم دانست و گفت: طرح‌هایی را که در این زمینه مصوب گردیده در اسرع وقت توسط سازمان‌های مرتبط اجرایی گردد.

وی با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و تعطیلات آخر سال خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی، پزشکی قانونی، اورژانس، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و پلیس راهورو شهرداری و دیگر نهاد‌های متولی و مرتبط با تمام توان و تلاش مضاعف به مردم خدمت رسانی کنند کما اینکه در این ایام باید نیرو‌های کشیک لازم از قبل مشخص و تدابیر و تمهیدات لازم در خصوص ارایه هرگونه خدمات به مسافران و گردشگران اندیشیده شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری بوشهر ترافیک ایام نوروز تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی میناخانی ظهر شنبه در مراسم روز حمل و نقل و ایمنی در محل راهداری زنجان، گفت: رعایت ایمنی موتورسیکلت اهمیت بسزایی دارد و این وسیله نسبت به خودرو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه از تصادفات آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتورسواران بود، ابراز داشت: اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، گفت: امروزه استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌های فراوان به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است.

میناخانی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات کشور نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

وی گفت: در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، و باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود که راهداری استان نیز اقدامات خوبی در ارتقای فرهنگ موتورسواری انجام داده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بیان داشت: جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.

میناخانی تاکید کرد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و متأسفانه رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است.

وی افزود: طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان رخ می‌دهد و اغلب موتورسواران در هنگام تصادفات از ناحیه سر آسیب می‌بینند که همین مساله از نبود کلاه ایمنی ناشی می‌شود.

کد خبر 6089916

دیگر خبرها

  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است