Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کاروند گفت: ۴۲۳۰۶ نفر از بیماران بی بضاعت در سطح استان تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی اداره کل اوقاف و امور خیریه قرار گرفته اند .

"حجت الاسلام محمد کاروند" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی هر ساله در آستانه سال تحصیلی جدید به اجرا گذاشته می شود، افزود: این طرح در راستای تجمیع نیات واقفین خیر اندیشی که در زمینه تحصیل و آموزش موقوفاتی داشته اند ، صورت می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش برای حمایت از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب مستعد بی بضاعت این طرح در استان همدان نیز به اجرا گذاشته شده است.

 

وی گفت: 11 هزار بسته مهر تحصیلی به ارزش 6 میلیارد ریال در طول یکسال گذشته در بین دانش آموزان و دانشجویان نیازمند توزیع شده است.

 

حجت الاسلام کاروند خاطرنشان کرد: 14909 دانش آموز و دانشجو از خدمات اوقاف و امور خیریه استان همدان بهره مند می شوند به طوری که 140 میلیون ریال به دانشجویان و 280 میلیون ریال به دانش آموزان بی بضاعت از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش کمک شده است.

 

وی اضافه کرد: تعمیر و تجهیز ۲۴ مدرسه در سطح استان، تهیه لباس و کفش برای ۴ مدرسه حاشیه شهر همدان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان نیازمند و کمک 100 میلیون تومانی به دانشگاه علوم قرآنی ملایر از اقدامات این مجموعه در حوزه آموزش است.

 

وی، ترویج و احیای فرهنگ قرآنی در بین همه اقشار به ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه را امری ذاتی و ضروری دانست و بیان کرد: یکی از اصلی ترین ماموریت های محوله ادارات کل اوقاف و امور خیریه اجرای هدفمند فعالیت های قرآنی بوده که در این زمینه اقداماتی نظیر اجرای طرح سراسری حفظ قرآن کریم، انجام مسابقات قرآنی و آموزش های مرتبط با ترویج فرهنگ الهی این کتاب آسمانی، در طی سالیان گذشته به مرحله اجرا درآمده است.

 

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در بین مجموعه اوقاف استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز همدان خبرداد و افزود: این امر خود گامی مهم در جهت حذف هرگونه موازی کاری، ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش های قرآنی و هدفمند سازی فعالیت ها می باشد به طوری که در سراسر استان و حتی روستاهای محروم محافل، کلاس های قرآنی در حال برگزاری می باشد که دستاورد بزرگی برای جامعه قرآنی و این اداره کل است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، تربیت مربی، مدرس حفظ و قرائت قرآن کریم، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه منتخبین استانی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضورقاریان ممتاز ملی و بین المللی، اجرای آیین ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در 60 بقعه متبرکه و مساجد استان، اجرای مرحله شهرستانی و استانی مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل، معارف و اذان، اعزام منتخبین مسابقات استانی به مسابقات کشوری و...را از اهم فعالیت های حوزه قرآنی برشمرد.

 

وی به اعزام اکیپ پزشکان به روستاها از محل موقوفات در طول سال اشاره کرد و گفت: 42306 نفر از بیماران بی بضاعت در سطح استان تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی اداره کل اوقاف و امور خیریه قرار گرفته اند .

 

حجت الاسلام کاروند، اهدای کمک هزینه درمانی به بیماران صعب العلاج وسرطانی نیازمند، خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ها و درمانگاه ها، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به 32 روستای موقوفه شهرستان همدان، ارائه خدمات دندانپزشکی، اهدای سبد کالایی به بیماران پروانه ای و اعزام آنان به سفرهای زیارتی را از فعالیت های حوزه درمان و بهداشت از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش دانست.

 

وی از اجرای طرح مهرتندرستی خبرداد و ابراز داشت: این طرح ضمن اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش به ترویج سنت حسنه وقف برای سلامت، دارو و درمان افراد نیازمند پرداخته است.

 

وی گفت: در این طرح کمک هزینه هایی برای خریداری دارو، معالجه و مداوای بیماران بی بضاعت، تجهیز بیمارستان ها و درمانگاه های استان همدان پرداخت شده است.

 

وی تصریح کرد: شناسایی افراد نیازمند، مطابق نیات واقفین و بهره مند نمودن آنها از اجرای نیت های واقفین در زمینه خدمات دارو و درمان، اطلاع رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات واقفین در سطح جامعه ، زمینه سازی ایجاد وقف های جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب و تشویق و جذب خیرین در امر کمک و مساعدت به بیماران نیازمند از اهداف اجرای این طرح در سطح استان همدان می باشد . 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان خبرگزاری بیماران بی بضاعت بیماران صعب العلاج سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور

دریافت 30 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مردم همدان حمایت خود از طرح عفاف و حجاب نور توسط فراجا اعلام کردند.

کد خبر 6096588

دیگر خبرها

  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور