Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@06:39:38 GMT

«بهار» زنده شدن دوباره زمین و نشانه‌ای از رستاخیز

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۴۰۲۹

«بهار» زنده شدن دوباره زمین و نشانه‌ای از رستاخیز

این روزها حال و هوای نزدیک شدن به فرارسیدن بهار به نوعی خود آغاز شدن زندگی دوباره را در مردم ایجاد کرده و حال و هوای مردم با وجود مشکلات و مسائل دنیایی یک حال و هوای خوبی است که این امر از فطرت انسان نشئت می‌گیرد چراکه بهار یعنی زنده شدن زمین به امر خدا این حال و احوال دگرگون را در هر فرد ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرآن کریم در هیچ آیه به صراحت نامی از بهار نیاورده اما ده‌ها آیه قرآن به بهار و برکات و جلوه‌ها و آثار آن اشاره‌هایی بدیع و روح بخش دارند. آیاتی که از ابرها، باران، آب‌ها، گیاهان، درختان، میوه‌ها و... دیگر نشانه‌های طبیعی سخن می‌گوید که همه در وصف بهار است.
خداوند متعال در تمام فصول سال برای بندگانش نشانه‌هایی قرار داده است تا با دقت و درک این نشانه پی به وجود خالق یکتای این زیبایی ها ببرند اما در مورد بهار آیات و احادیث بسیاری وجود دارد که از نشانه‌های بهار برای انسان‌ها در زنده شدن زمین به امر خدا این است که انسان بعد از مرگ بار دیگر به امر خدا وند متعال زنده می‌شود.
خداوند متعال در آیه 164 سوره بقره می‌فرماید: «إِنَّ فِى خَلْقِ الْسَّمَوَ تِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَفِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ وَ الْفُلْکِ الّتِى تَجْرِى فِى الْبَحْرِ بِمَا یَنْفَعُ الْنَّاسَ وَمَآ أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْسَّمآءِ مِنْ مَّآءٍ فَأَحْیَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَبَثَّ فِیهَا مِنْ کُلِّ دَآبَّةٍ وَتَصْرِیفِ الْرِّیَحِ وَالْسَّحَابِ الْمُسَخَّرِ بَیْنَ الْسَّمَآءِ وَ الْأَرْضِ لَأَیَتٍ لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ‏؛ راستى كه در آفرينش آسمانها و زمين و در پى يكديگر آمدن شب و روز و كشتيهايى كه در دريا روانند با آنچه به مردم سود مى‌رساند و [همچنين] آبى كه خدا از آسمان فرو فرستاده و با آن زمين را پس از مردنش زنده گردانيده و در آن هر گونه جنبنده‏‌اى پراكنده كرده و [نيز در] گردانيدن بادها و ابرى كه ميان آسمان و زمين آرميده است براى گروهى كه مى‏‌انديشند واقعا نشانه‏ هايى [گويا] وجود دارد».
حجت‌الاسلام دهقانی، یکی از کارشناسان دینی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هماهنگى میان عناصر طبیعت و اجزاى هستى و قوانین حاکم بر آنها، همه نشان ‏دهنده حاکمیّت و قدرت و اراده خداى یگانه است.
وی افزود: ما انسان‌ها باید با درک واقعی از پیرامون خود به خلقت آفرینش الهی پی ببریم و همواره سپاسگزار تمام نعمت‌های الهی باشیم تا شاید در روز قیامت مورد الطاف الهی قار گیریم.
حجت‌الاسلام دهقانی بیان کرد: شناخت طبیعت، یکى از راه‌هاى خداشناسى است که شناخت او، قدرت، حکمت و یکتایى او را در بر دارد.
وی بیان کرد: خداوند متعال در آیات قرآن بارها به ما تأکید کرده است که بعد از مرگ بار دیگر زنده می‌شویم و به حساب و کتاب ما رسیدگی می‌شود،که تنها انسان‌های خرمند به این توجه دارند و همواره در حال تلاش برای انجام اعمال نیک خود را برای پاسخگویی در پیشگاه الهی آماده می‌کنند.
این کارشناس دینی عنوان کرد: امروز مسائل پر جاذبه دنیایی و دل مشغولی های آن ما را از فکر کردن به نشانه های الهی باز می دارد و همین امر موجب شده تا انجام گناه دیگر زیاد به چشم نیاید.
وی بیان کرد: آفرینش یک مسئله است و اداره کردن و روزى دادن مسئله دیگر، روزى هر آفریده‌‏اى از ابتداى آفرینش تنظیم شده است. خداوند، کتاب را براى زنده شدن دل‏‌ها و باران را براى زنده شدن گِل‏‌ها نازل کرده است. مراد از اختلاف شب و روز یا پیدا شدن یکى خلف دیگرى است و یا تفاوت ساعات شب و روز است که گاهى روز بلند و شب کوتاه و گاهى بر عکس است.
حجت‌الاسلام دهقان یادآور شد: دزدی، قتل، اختلاس های آنچنانی، انجام دیگر اعمال زشت که امروز ما از مسلمانان می‌بینیم نتیجه مشغول شدن به جاذبه‌های دنیایی و عدم تفکر در خلقت و آفرینش انسان و اعتقاد به روز قیامت و رسیدگی و حساب و کتاب دنیایی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی زنده شدن زمین بهار حجت الاسلام دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیا می‌دانستید که دهان ما خانه تعداد زیادی باکتری است؟ در واقع تعداد باکتری‌های موجود در دهان انسان از تعداد افراد کل دنیا بیشتر است! شاید باورنکردنی به نظر برسد، اما حقیقت دارد. دهان ما مملو از میکروارگانیسم‌های ریز است که نقش مهمی در سلامت کلی ما دارند. این باکتری‌ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند و در حالی که برخی از آنها بی ضرر هستند، برخی دیگر می‌توانند مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه ایجاد کنند. بیایید عمیق‌تر در دنیای شگفت‌انگیز باکتری‌های دهان غواصی کنیم تا بفهمیم چرا این باکتری‌ها بسیار فراوان هستند و چه کاری می‌توانیم برای کنترل آنها انجام دهیم.

باکتری‌ها موجودات تک سلولی هستند که آنقدر ریز هستند که بدون میکروسکوپ دیده نمی‌شوند. آنها در همه جا وجود دارند، از جمله در دهان ما. شاید تعجب کنید که چرا در چنین فضای کوچکی این همه باکتری وجود دارد. خوب، دهان ما محیط مناسبی را برای رشد این میکروارگانیسم ها فراهم می‌کند. دهان گرم و مرطوب است و غذای زیادی برای تغذیه باکتری ها وجود دارد. دهان ما همچنین محل قرارگیری سطوح مختلف مانند دندان، لثه و زبان است که زیستگاه‌های مختلفی را برای استعمار باکتری‌ها فراهم می‌کند!

همه باکتری های موجود در دهان ما مضر نیستند. در واقع، بسیاری از آنها مفید هستند و به حفظ تعادل سالم در اکوسیستم دهان ما کمک می‌کنند. این باکتری‌های خوب به تجزیه ذرات غذا، مبارزه با میکروب های مضر و حتی محافظت از دندان های ما در برابر پوسیدگی کمک می کنند. با این حال، هنگامی که تعادل به هم می‌خورد، باکتری‌های مضر می‌توانند بر اوضاع مسلط شوند و باعث مشکلات سلامت دهان شوند. بهداشت نامناسب دهان، مانند مسواک نزدن و نخ دندان کشیدن منظم، می تواند منجر به ایجاد یک لایه چسبنده حاوی باکتری شود. اگر این لایه برداشته نشود، به جرم دندان تبدیل خواهد شد که به بیماری لثه کمک می‌کند.

اما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا باکتری‌های موجود در دهان خود را تحت کنترل نگه داریم؟ پاسخ ساده است: رعایت بهداشت دهان و دندان. مسواک زدن حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید، نخ دندان کشیدن روزانه و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینات و تمیز کردن دندان ها از اقدامات ضروری برای حفظ سلامت دهان است. با انجام این کار، می توانید به کنترل باکتری های مضر کمک کنید و از مشکلاتی مانند حفره دندان و بیماری لثه جلوگیری کنید. رعایت بهداشت دهان و دندان برای حفظ تعادل سالم باکتری ها و اطمینان از داشتن دهانی سالم کلیدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر
  • اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)