Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا از صنعت نفت خواست با دولت ترامپ برای حمایت از منافع سیاست خارجی آمریکا به خصوص در آسیا و اروپا همکاری کرده و آن چه را که وی "بازیگران بد در صحنه جهان" خواند، مجازات کنند.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو در سخنانی خطاب به مدیران شرکت‌های انرژی بزرگ دنیا و وزیران نفت در کنفرانس سراویک هیستون اظهار کرد: فراوانی نفت و گاز طبیعی شیل آمریکا ما را در سیاست خارجی قدرتمندتر خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در چند ماه گذشته ایران و ونزوئلا را که از جمله تولید کنندگان بزرگ نفت در جهان هستند، هدف تحریم قرار داده است.

پمپئو گفت: واشنگتن از همه ابزارهای اقتصادی خود برای کمک به پرداختن به وضعیت در ونزوئلا که سال‌هاست در بحران اقتصادی وخیمی فرو رفته است، استفاده خواهد کرد.

واشنگتن سال گذشته ایران را هدف تحریم‌های نفتی قرار داد و در نتیجه صادرات ایران در چند ماه اخیر افت پیدا کرد.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر در اظهاراتی خصمانه گفت: ما مصمم هستیم صادرات نفت ایران را هرچه سریع‌تر تا جایی که شرایط بازار اجازه دهد، به صفر برسانیم. پمپئو در اظهارات از پیش آماده شده گفت: ما باید آستین‌ها را بالا بزنیم و با تسهیل سرمایه‌گذاری و تشویق شرکا برای خرید از ما و مجازات بازیگران بد، رقابت کنیم.

وی در ادامه افزود: رونق صادرات نفت و گاز آمریکا به این کشور اجازه داده است نیازهای انرژی خود را که زمانی توسط رقبای ژئوپلتیکی اش تأمین می‌شد برآورد کند.

پمپئو با اشاره به توسعه خط لوله گاز طبیعی از روسیه به اروپای مرکزی گفت: ما بیش از آنچه نمی‌خواهیم به واردات نفت ونزوئلا وابسته شویم، نمی‌خواهیم متحدان اروپایی ما از طریق پروژه خط لوله نورد استریم ۲ به گاز روسیه وابسته شوند.

سخنرانی پمپئو در دومین روز کنفرانس سراویک که از سوی شرکت آی اچ اس مارکیت در هیوستون برگزار می‌شود، انجام گرفت. در این کنفرانس مدیران نفت و گاز آمریکا و مقامات کشورهای عضو اوپک برای گفت‌وگو درباره تحولات انرژی جهانی دیدار می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این سخنرانی در همان روزی انجام گرفت که وزیر خارجه آمریکا به مدت یک ساعت با مدیران نفتی ارشد دیدار کرد و تلاش کرد شرکت‌های انرژی را برای کمک به تلاش‌های دولت برای افزایش صادرات به آسیا و حمایت از سیاست منزوی کردن ایران متقاعد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم های آمریکا مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا

آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) خواهد بود.

به گزارش مهر، بر اساس ابلاغ بند ۲ مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ واجدین شرایط «ثبت سفارش تا قبل از پایان دی‌ماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲» تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

«گفتنی است ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار برای بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.»

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند