Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،در پی انتشار کلیپی از درخواست ازدواج به دور از فرهنگی ایرانی و مغایر با شئونات اسلامی توسط دختر و پسری در یکی از مراکز خرید شهرستان اراک و خبری حاکی از دستگیری این زوج توسط پلیس امنیت عمومی این استان، شاهد واکنش های متفاوتی از سوی افکار عمومی بودیم.
بخشی از واکنش ها نسبت به این "شو" بر روی چرایی ورود پلیس امنیت عمومی و دستگیری زوج و تقبح کردن پلیس متمرکز بود و بخشی نیز به " هنجارشکنی" این دختر و پسر و خدشه دار شدن شئون جامعه توسط آنها پرداخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر چند خبر عقد قانونی این زوج جوان تا حد زیادی توانست از قبح کار آنها بکاهد اما مسئله مهم این است که جوانان ما به کجا رسیده اند که با زیر پا گذاشتن سنت های زیبا، عرفی و تحسین برانگیز جامعه به سمت اجرای " شوی خواستگاری به سبک" غربی می روند.
بی اهمیت جلوه دادن عنصری مهم به اسم خانواده در تشکیل زندگی مشترک درست در لحظه رسمی کردن درخواست خواستگاری با برنامه ریزی از پیش تعیین شده از سوی دختر و پسری جوان، یعنی به هدف نزدیک شدن بنگاه های ترویج فرهنگ بی اصالت غربی در ایران اسلامی، کشوری غنی از فرهنگی چند هزار ساله که خود می تواند صادر کننده زیباترین فرهنگ های اصیل به دور و نزدیک باشد.
جای تأسف دارد که دو جوان ایرانی به جای رسمی کردن خواستگاری خود در بین خانواده و شنیدن دعای خیر پدر و مادر، آن هم در حریم خانواده دست
از سویی دیگر شاید این حرکت در شهرستانی مذهبی و سنتی چون اراک به نوعی فشار مضاعف بر خانواده ها برای کسب رضایت تحمیلی ازدواج این زوج جوان باشد! خانواده هایی که حال با دست به دست چرخیدن در آغوش کشیده شدن پسر توسط دختر! آن هم در ملاء عام، چاره ای جز اعلام رضایت و عقد فوری این دو جوان یا جوانانی چون این زوج را ندارند.
اگر چه از سوی برخی از حقوقدانان این حرکت، محلی از جرم نداشته یا حرکتی منافی عفت عمومی محسوب نمی شود اما از بعد جامعه شناسی و در راستای ترویج فرهنگ منحط غربی در بین اقشار مختلف جامعه، جای تأمل و برخورد مناسب دارد. برخوردی که از سوی پلیس امنیت عمومی صورت گرفت، برخوردی قانونی در راستای حفاظت از اخلاقیات جامعه بود.
اخلاقیاتی که حفظ امنیت روانی و عفت عمومی با رعایت کردن آن امکان پذیر است در این نوع حرکت که دست به دست چرخیدن آن در فضای مجازی، امکان تسریع آن را در سطح جامعه ایجاد می کند، اخلاقیات، عرف، هنجارها و حتی موازین شرعی چون محرم و نامحرم شکسته شده اند و یا عملان به این کار در سدد تضعیف آنها بر آمده اند که این خود نوعی از جرم اجتماعی محسوب می شود.
چیزی که در این اتفاق بیش از هر نکته ای حائز اهمیت است، دست کم زدن به خانواده و تضعیف این نهاد مؤثر در تشکیل، تحکیم و رسمیت بخشیدن به زندگی زوج جوان است، چیزی که جزء اهداف رسانه های مروج فرهنگی غربی در کشور است./

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان/ رهایی در مرز‌های شرقی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت: یک جوان کهنوجی که اسفندماه سال قبل به گروگان گرفته شده بود و مرز‌های شرقی کشور منتقل شده بود با اقدامات دادستانی از چنگال گروگان گیران آزاد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، امید رضائی در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: پس از اطلاع از یک مورد آدم ربائی در شهرستان کهنوج واقع در جنوب استان کرمان رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی و پلیس شهرستان قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج بیان داشت: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی هویت آدم ربایان مشخص گردید و موفق شدیم با استفاده از ظرفیت مصلحین و سران طوایف فرد ربوده شده با سلامت کامل جسمی از چنگال آدم ربایان رهایی یابد.

وی علت و انگیزه گروگانگیران را مسائل مالی برشمرد و خاطرنشان ساخت: در این رابطه چند متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند و دستورات قضایی لازم جهت دستگیری متهمان صادر گردیده است.

دیگر خبرها

  • کم کاری رسانه در تبلیغات جوانی جمعیت
  • جوانی جمعیت از مؤلفه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی است
  • نرخ رشد جمعیت در استان گلستان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد
  • جوان کهنوجی از چنگال آدم‌ربایان آزاد شد
  • آزادی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان/ رهایی در مرز‌های شرقی
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند