Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آئين اهتزاز و تعويض پرچم و گلباران گلزار شهداي بهشت زهرا (س) روز دوشنبه 20 اسفندماه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا با حضور معاون فرهنگي و آموزشي بنياد شهيد و امور ايثارگران، مديرکل بنياد تهران بزرگ، مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، جمعي از مديران و مسئولان بنياد و خانواده‌هاي معظم شهدا در قطعه 29 بهشت زهرا (س) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، معاون فرهنگي و آموزشي بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين مراسم گفت: هر قطعه‌اي از زمين که پيکر مطهر شهيدي در آن آرام گرفته، به برکت وجود آن شهيد پاک و عطرآگين است و اهتزاز پرچم بر فراز مزار مطهر شهدا اين پيام را مي‌رساند که هرچه از برکت در اين سرزمين و در بستر زمان وجود دارد به دليل خون شهداست.
حجت الاسلام محمدحسن کاوياني راد با بيان اينکه پرچم نماد يک کشور است افزود: ارزش پرچم با پشتوانه‌هاي عميقي است که به آن هويت مي‌دهد و پشتوانه پرچم کشور ما جانفشاني هايي است که براي برافراشته شدن آن انجام شده است و اهتزاز پرچم در اين مکان و بر فراز مزار شهدا بهترين کاري است که مي‌توان درباره پرچم انجام داد.
معاون فرهنگي و آموزشي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به فرارسيدن 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: اين روز سالروز تأسيس بنياد شهيد به فرمان امام خميني (ره) است. نام اين نهاد همواره يادآور امام (ره)، شهدا، ايثارگران و ارزش‌هاي اصيل اين مرز و بوم و آرم آن نيز يادآور جانفشاني ها و ايثار مردم ايران است.
وي تأکيد کرد: ما به شهدا مي‌گوييم تا قيامت، عزت و اقتدار ايران مديون شما و خاندان شماست و ان‌شاءالله نسل‌هاي بعد از ما هم با تکريم اين اسطوره‌ها مسير خود را پيدا کنند.
نادر نصيري مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ نيز در اين مراسم ضمن خير مقدم به حاضران گفت: همه ما هرآنچه که امروز داريم مديون خون پاک شهداست و به تعبير امام راحل هرچه که انقلاب اسلامي دارد به برکت مجاهدت شهداست.
وي ادامه داد: همه ما در هر جايگاهي چه از منظر حقيقي و چه حقوقي بايد تلاش کنيم و مترصد فرصت باشيم تا به هر بهانه‌اي با آرمان‌هاي شهدا، آرمان‌هاي امام خميني (ره) و رهبري معظم انقلاب تجديد بيعت کنيم.
در پايان اين مراسم ضمن اهتزاز پرچم اصلي گلزار شهدا، پرچم‌هاي مزارهاي مطهر شهدا نيز تعويض شدند.
حجت الاسلام محمد حسن کاوياني راد در اين مراسم پيام حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي شهيدي نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران را به شرح زير براي حاضران قرائت کرد:


بسم رب الشهداء و الصديقين
سلام و درود مي‌فرستيم به ارواح طيبه شهدا و تکريم مي‌کنيم شهيدان گرانقدر را که رفيع‌ترين مراتب را در پيشگاه پروردگار متعال دارند و در تاريخ پرافتخار اين سرزمين و ملت جاودانه و مورد ستايشند.
به مصداق آيه شريفه «ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون»، شهدا زنده‌اند و در پيشگاه ربوبي حق، عزيز بوده و والاترين جايگاه را در آيينه زمان و مکان دارند. ارزش‌هاي ايثار و شهادت همواره موجب فخر و مباهات هر ملت و سرزميني است و ما امروز در ايران اسلامي مفتخريم به داشتن شهداي گرانقدري که راه مولاي خويش، سيدالشهداء و سرور آزادگان جهان را برگزيده و تداوم بخشيدند و با ايثار و از خودگذشتگي در راه اسلام و دفاع از ميهن و ارزش‌هاي ديني، سربلندي و عزت را براي انقلاب و کشور فراهم آوردند.
با آغاز دهه پنجم پيروزي انقلاب اسلامي، مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب، افزايش چشمگير معنويت و اخلاق در فضاي عمومي جامعه را در سايه مجاهدت‌هاي جوانان در ميدان‌هاي سخت از جمله دفاع مقدس به همراه ذکر دعا و روحيه‌ي برادري و ايثار برشمرده‌اند و ما با ادامه راه شهدا، بار ديگر بر اين عهد استوار هستيم تا به برکت خون آن عزيزان و ارزش‌هاي ايثار و شهادت، از حقانيت ديني و مردمي نظام مقدس جمهوري اسلامي صيانت نموده و راه روشن آنان را تداوم بخشيم.
در آستانه 22 اسفند، «روز بزرگداشت شهدا»، با برگزاري آيين اهتزاز و تعويض پرچم و گلباران گلزار شهداي معزز سراسر کشور، ياد و خاطره دلاورمردي‌ها و فداکاري‌هاي بزرگمردان و بانوان غيور ميهن اسلامي را که با ايثار و شهادت، عزت و اقتدار را براي انقلاب و اسلام رقم زدند، گرامي مي‌داريم و تجديد ميثاق مي‌کنيم با مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و آرمان‌هاي بلند آن عزيزان در حفظ و حراست از ارزش‌هاي اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي و مقام شامخ تمامي خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران را ارج مي‌نهيم.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اهتزاز تعويض پرچم گلباران شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت، استاندار جدید لرستان به همراه معاونان و حجت الاسلام هبت اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت در گلزار شهدای خرم‌آباد حضور یافت و ضمن ادای احترام به شهدا با خانواده آنها دیدار کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست