Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@23:40:38 GMT

آموزش فقهی ۲۰۰ هزار بازاری در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۴۵۱۱

به گزارش سرویس اصناف خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور، در گفت‌وگو یی  در بخش اول صحبت های خود به بیان نکاتی درباره مهم‌ترین اقدامات این نهاد در سال جاری و همچنین برنامه‌های بسیج اصناف برای سال ۹۸ پرداخت و گفت: در سال جاری، چند محور مهم کاری داشتیم که یکی از این موارد، حفظ آرامش بازار و تثبیت آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال جاری دشمن تلاش کرد که ناآرامی‌ها و به قول خودشان تابستان داغ و امثالهم را راه بیندازند که به حول قوه الهی بسیج اصناف با کمک همه اصناف و بازاریان این توطئه دشمن را خنثی کرد.

اجرای مرحله دوم طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز»

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور اظهار کرد: موضوع بعدی درباره خدمت‌رسانی بود که مهم‌ترین طرح ما در سال ۹۷ طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» بود که در حدود یک ماه قبل و بعد از مهرماه، کسبه ما حدود صد هزار نفر از دانش‌آموزان را با اهدای لباس نو، کیف و لوازم‌التحریر برای ورود به مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی پوشش دادند. به تازگی مرحله دوم همین طرح آغاز شده و ان‌شاءالله دوشنبه همین هفته به صورت سراسری در محله‌های آسیب‌پذیر در کشور اجرا می‌شود. خود بنده هم الان در خراسان شمالی در بجنورد حضور دارم و شاهد اجرای این طرح خواهم بود و ان‌شاءالله به الگویی برای تمام کشور هم تبدیل شود.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی هم محور چهارم کار ما در سال جاری بود. در این راستا قرارگاه مرکزی حمایت از کالای ایرانی در سازمان بسیج ایجاد شد و بنده هم به عنوان دبیر قرارگاه به فعالیت می‌پردازم. تاکنون بخشی از موانع موجود بر سر راه کسب‌وکارهای داخلی و حمایت از کالای ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم و نمایشگاه‌هایی برای حمایت از کالای ایرانی برگزار کردیم.

آموزش فقهی 200 هزار بازاری در سال جاری

حسن‌پور افزود: برای سال آینده نیز سه برنامه مهم را شامل خدمت‌رسانی، نهضت مطالبه‌گری و نهضت روشنگری داریم. در هفته گذشته با حضور مسئولان استانی سراسر کشور، رئوس برنامه‌های سال ۹۸ تصویب شد و ان‌شاءالله به مرحله اجرا برسد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته نیز مورد توجه بوده و در سال جاری نیز آن را پیگیری کردیم، آموزش احکام فقه بازار بود. در سال جاری بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در سراسر کشور آموزش دیدند. با توجه به اینکه تفاهم‌نامه جدیدی با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد، در شش ماهه دوم سال جاری، این کلاس‌ها در اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها، با حضور پررنگ بسیج اصناف برگزار شد. در سال ۹۸ هم حتماً این موضوع را به صورت کمی و کیفی پیگیری خواهیم کرد.

ادامه دارد...

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: بسیج بسیج اصناف غلامرضا حسن پور ایکنا فقه بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی موضوع محیط زیست در جامعه گفت: مردم باید از جنبه‌های شرعی به موضوع محیط زیست به ویژه حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: محیط زیست به عنوان یک مسأله جهانی باید مورد توجه جدی مسئولان کشورمان قرار داشته باشد. 

وی با بیان اینکه همه انسانها برای حفظ امنیت و سلامت خودشان باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند، افزود: آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این رابطه باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی و قانون اساسی، گفت: تاکنون آنگونه که باید و شاید نسبت به مسأله محیط زیست فرهنگسازی نشده است.

وی بر ضرورت آشنا کردن کودکان با مسأله محیط زیست تأکید کرد و افزود: بر اساس عقل و شرع، حفظ و تقویت منابع ملی و سرمایه‌های خدادادی برای نسل‌های آینده ضرورت دارد. 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مسأله محیط زیست باید هرچه بیشتر از نظر فقهی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: قطعا مردم باید از جنبه‌های شرعی این موضوع به ویژه مسأله حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود