Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@08:40:36 GMT

قبولی ۷۰ درصدی دانش آموزان شاهد استان یزد در کنکور 97

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۵۰۰۳

قبولی ۷۰ درصدی دانش آموزان شاهد استان یزد در کنکور 97

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید استان یزد گفت: استان یزد تاکنون 3679 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده و همچنین 9685 جانباز و 752 آزاده دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدحسن فاضلی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، بابیان اینکه استان یزد تاکنون 3679 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است گفت: همچنین این استان 9685 جانباز و 752 آزاده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد  افزود: با همکاری و تعاملی خوبی که با شهرداری و شورای شهر وجود دارد معابر شهر یزد بانام مبارک تمامی شهدا با درخواست خانواده‌هایشان نام‌گذاری شده است.

وی در ادامه به بیان برنامه‌های این معاونت در ایام پایانی سال پرداخت و گفت: امسال با توجه به تقارن میلاد حضرت علی(ع) و لحظات تحویل سال نو مراسم پدران آسمانی و سال‌تحویل به‌صورت هم‌زمان در گلزار شهدای استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی  بنیاد شهید یزد با اشاره به درخشش دانش آموزان مدارس شاهد استان در کنکور سراسری گفت: تعداد دانش آموزان ممتاز مدارس شاهد استان 70 درصد بوده که نسبت به میانگین کشوری 10 درصد بالاتر است.

وی بابیان اینکه امسال نزدیک به 70 درصد این دانش آموزان در دانشگاه‌های روزانه سراسر پذیرفته‌شده‌اند در خصوص علت موفقیت‌های دانش آموزان شاهد گفت: علت این موفقیت‌ها تلاش شبانه‌روزی معلمان و دانش آموزان شاهد است به‌طوری‌که در ایام عید که اکثریت دانش آموزان درگیر مراسمات عید دیدنی هستند دانش آموزان و معلمان مدارس شاهد مشغول تدریس و تحصیل می‌باشند.

فاضلی تعداد دانشجویان شاهد درحال تحصیل در دانشگاه‌ها را نیز در حدود 3 هزارنفرعنوان کرد و گفت: این دانشجویان در رشته‌های پرمخاطب دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و جزو برترین‌های رشته تحصیلی خود هستند.

معاون فرهنگی  بنیاد شهید یزد تهیه و تولید نرم‌افزار جامع شهدای استان را حاصل تلاش 35 ساله همکارانش برشمرد و ابراز داشت: این نرم‌افزار شامل بخش‌های مختلفی نظیر وصیت‌نامه‌ها، تصاویر، عملیات وزندگی نامه شهدای استان است که پژوهشگران و علاقه‌مندانمی توانند به‌راحتی اطلاعات موردنیاز خود را از آن کسب کنند.

فاضلی تأکید کرد: برای تهیه و تولید این نرم‌افزار زحمات زیادی کشیده شده و امیدواریم این زحمات مورد رضایت شهدا و علاقه‌مندان به حوزه ایثار و شهادت قرار بگیرد.

گفتنی است علاقه‌مندانمی توانند نرم‌افزار جامع شهدای استان یزد را از برنامه بازار دانلود کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری صبح سه شنبه در آیین «زنگ سپاس معلم» که در هنرستان کار و دانش جمال نصیرزاده مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از همه کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در اینجا علم آموختند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هفته گرامیداشت معلم را محضر معلمان عزیز تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات آنان در نقاط مختلف استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل خود تصریح کرد: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم.

نظری ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است را نمی‌توان دقیق گفت اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است که ما در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتاً به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید بزرگوار در این مدرسه می‌خواند فوق العاده موثر در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان بود.

وی با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه شعارهای انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز شد که نهایتاً منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

نظری خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان با توجه به خون‌های با برکت شهدای انقلاب اسلامی، این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان این ملت؛ مسیر انقلاب اسلامی در حال طی شدن است و قله‌های افتخار را در همه ابعاد ان‌شاءالله طی خواهیم کرد. همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخار آمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم خواهد شد. لذا این امر موجب افتخار ایران اسلامی خواهد بود.

کد خبر 6092957

دیگر خبرها

  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه