Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه تدوین شیوه نامه اجرای جشنواره هنرهای تجسمی فجر حرکت صحیحی بود که در این دوره از جشنواره انجام شد؛ گفت: سیاست گذاری تیم برگزار کننده جشنواره موجب شد هنرمندان به این جشنواره کمک کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، جشنواره هنرهای تجسمی فجر نسبت به دیگر جشنواره های فجر عمر جوانی دارد یک دهه از عمر این جشنواره گذشته و وارد دهه دوم عمر خود شده است، جشنواره که اهالی هنرهای تجسمی معتقدند همانند جشنواره فیلم و موسیقی و تئاتر برآیند یکساله هنرهای تجسمی کشور نیست و همانند جشنواره فیلم بزرگان اش در آن حضور ندارند و تنها جوانان جویای نام در آن حضور پیدا می کنند و آثارشان در فجر به نمایش در می آید، عملکرد یک دهه این جشنواره و نقاط مثبت و منفی آن را با «سیف الله صمدیان » هنرمند عکاس و فیلمساز به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

یک دهه از عمر جشنواره هنرهای تجسمی  فجر می گذرد عملکرد این جشنواره را در دوره یازدهم چگونه ارزیابی می کنید؟

 تدوین شیوه نامه برای اجرای جشنواره هنرهای تجسمی فجر  حرکت صحیحی بود که در این دوره از جشنواره انجام شد؛ بالاخره بعد از چهل سال گروه جدید جمع بندی درستی کردند، من آشنایی وعقیدتی  دوستی دیرینه  قدیم و جدید با هیچ کدام از این دوستان ندارم فقط می دانستم آدم هایی هستند که در شاخه های مختلف مسئولیت فرهنگی کار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شیوه برگزاری جشنواره در دوره های گذشته درست نبود؟

برگزار کنندگان یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی امسال بزرگترین حسن کارشان این بوده است که توانستند به آن شیوه قدیمی دوره های قبلی غلبه کنند، یعنی یاد بگیرند که جایگاه ارشاد کجا بوده و باید در جایگاه خودش قرار بگیرد و ارشاد حامی و ناظر جشنواره باشد نه حامی و دخالت کننده، اینها در سال های گذشته  دخالت کردن را با نظارت اشتباه می گرفتند و فکر می کردند که وظیفه آنهاست .

 

آیا با این شرایط برگزاری بی نال ها به انجمن های هنری سپرده می شود؟

برگزاری بی نال ها اصلا وظیفه ارشاد نیست، برگزار کردن بی نال های هنری وظیفه انجمن ها ی هنری بوده است، امسال قول داده اند بی نال های که تا حالا  تخته شده بودند و خیلی هایشان  مثل عکس و مجسمه و نقاشی برگزار نمی شد اینها را برگزار کنند حتی کمک مالی طبیعی به انجمن های هنری قانونی کنند تا اینبی نال ها را برگزار کنند.

 

 یعنی هنرمندان با این سیاست گذاری جدید با یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی همراه شدند؟

 بله وقتی ما تدوین این شیوه نامه را شنیدیم همه ما به کمکشان رفتیم، به شورای سیاست گذاری جشنواره نگاه کنید ببینید چه کسانی حضور دارند، اینها هیچ وقت در این جشنواره نبودند و الان اگر احساس می کردند جو به سمت و سویی درستی  به لحاظ جامعیت و ضد سیاست زدگی  نبود اینها نمی رفتند  امسال اینها رفتند و نتیجه اش را دیدند.

 

حضور گالری دارها در جشنواره را چگونه ارزیابی کردید؟

 گالری ها یک بخش از قضیه جشنواره امسال بود، همین که هنرمند احساس استقلال کرد و احساس امنیت حضور دارد همراه جشنواره شد.

 

آیا یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی  فجر بی ایراد بود؟

 نه می گویم جشنواره ای کامل بود و ایراد نداشت حتما ایراد هم داشته است چون اولین حرکت ما پس از چهل سال بود که یک کم درست وارد شدیم و امیدوارم ادامه پیدا کند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان محمد جواد ظریف تیم برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر سیاستگذاری سیف الله صمدیان کمک هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر