Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – پایگاه خبری 'میدل ایست مانیتور' طی گزارشی درخصوص تضییع حقوق زنان در مصر نوشت: صدها زن مصری با خشونت های شدیدی در زندان های این کشور مواجه هستند.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، این پایگاه خبری می افزاید، گروهی از دختران و زنان مصری حقوقشان به شیوه ظالمانه ای در زندان های مصر نقض می شود که این مساله متناقض با سنت های عربی- اسلامی و استانداردهای بین المللی حقوق بشر است به حدی که برخی از زنان مصری از ترس دستگیری مجدد توسط نیروهای امنیتی این کشور به کشورهای دیگر پناه برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش های مختلف در مورد خشونت علیه زنان در زندان های مصر از سوی گروه های حقوق بشر مصری و بین المللی نیز مهر تاییدی بر این موضوع است و بر گزارش 'دیده بان حقوق بشر' از وضعیت زنان زندانی در مصر تاکید دارد؛ در گزارش سال 2018 دیده بان حقوق بشر آزار جنسی زنان، ممانعت از ملاقات آنها با خانواده، عدم دسترسی آنها به غذا و دارو گزارش شده است.
براساس گزارش میدل ایست مانیتور، 69 زن مصری به علت تظاهرات صلح آمیز و فعالیت های حقوق بشری در سال های اخیر دستگیر شده اند و 259 زن مصری نیز به صورت اجباری ناپدید و 66 مورد هم بدون دلیل بازداشت شده اند.
فعالان حقوق بشر گفته اند که دهها زن مصری در جریان تظاهرات یا در زندان های این کشور کشته شده اند؛ بیش از 2 هزار و 500 زن بین سال های 2013 و 2017 در مصر دستگیر شده اند؛ تا پایان سال 2018 نام بیش از 150 نفر از زنان مصری در فهرست تحریم های تروریستی قرار گرفته و 500 دانشجوی زن نیز بخاطر فعالیت های سیاسی در مصر از دانشگاه اخراج شده اند.
مصر سال 2011 صحنه اعتراض های مردمی به حکومت حسنی مبارک دیکتاتور وقت این کشور بود که در نهایت از قدرت ساقط شد. دولت کنونی مصر به ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی نیز فعالان بسیاری را سرکوب می کند.
شورای ملی زنان در مصر به علت رد شکایت های مربوط به نقض حقوق زنان زندانی متهم شده است، اما این نهاد مصری گزارش ها در مورد ناپدید شدن اجباری و شکنجه زنان را رد کرده است.
بسیاری از کاربران فضای مجازی در روز بین المللی زنان در 8 مارس، به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر بخاطر دستگیری شمار زیادی از زنان مصری، محکومیت های اعدام و ناپدید شدن اجباری آنها حمله کردند.
خاورم**3234**1275

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مصر حقوق زنان نقض حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین نوشت: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

کنعانی با اشاره به این رفتار خشونت‌بار، افزود: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

 

.

 

به گزارش تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژهواکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • درگیری شدید صلاح با کلوپ؛ خشم فرعون
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد