Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@04:15:06 GMT

فعالیت ۸۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد خمینی‌شهر

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۵۶۴۲

فعالیت ۸۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد خمینی‌شهر

کیانی با اشاره به تشکیل شورای برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خمینی شهر و جذب کمک‌های مالی توسط این شورا گفت: ۸۰کانون فرهنگی هنری مسجد به صورت رسمی در خمینی‌شهر فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰کانون فعالیت‌های شاخص انجام میدهند.

«محمدجواد کیانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در خمینی شهر گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد تحت نظارت ستاد ههماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی شهر اجازه فعالیت دارند که در شهرستان خمینی شهر ۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خمینی شهر افزود: ۳۰کانون مسجد در سطح شهرستان فعالیت چشمگیرتری نسبت به مجموع کانون های مساجد دارند.

 

وی اضافه کرد: در معرفی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خمینی شهر می توان به فعالیت های قرآنی، طرح تلاوت نور در مساجد، فعالیت های فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و همچنین فعالیت های ورزشی و هنری اشاره کرد.

 

کیانی تصریح کرد: با تشکیل کانون های تخصصی فعالیت هایی مثل تشکیل گروه سرود، گروه های نمایشی، پرورش نوجوانان با استعداد در زمینه خوانندگی اشاره کرد که همه از قلب کانون مساجد رشد یافته و در سطح کشوری شاخص شده اند.

 

وی ابرازکرد: یک کانون تخصصی در زمینه تاتر و تولید نماهنگ فعالیت ویژه ای دارد و کانون دیگری هم به صورت تخصصی به امر سرود و تشکیل گروه های سرود با استعداد و توانمند مشغول است که هر کدام رتبه هایی را کسب کرده اند.

 

مسئول کانون های مساجد خمینی شهر با اشاره به برگزاری مسابقه مدهامتان که در رشته های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، اذان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امسال مسابقات مدهامتان در سنین ۷تا۱۶ سال نیز به مسابقات ورود پیدا کردند و بحث نقاشی آیات موضوعی نیز به بخش های مسابقه اضافه شد که در ۱۳کانون خمینی شهر حدود ۵۰۰نفر در مسابقه نقاشی مدهامتان شرکت کردند و از بین آن ها ۶۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

 

وی از دیگر فعالیت های کانون ها مسابقه مجازی کتاب خوانی را بیان کرد و ادامه داد: برای سال جاری به مناسبت برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان با همکاری ستاد اقامه نماز و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمینی شهر مسابقه کتابخوانی از کتابی باعنوان «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» نوشته علیرضا پناهیان تبیین شد که به دلیل گرانی کتاب، در فضای مجازی کانالی با نام کافه کتاب را راه اندازی شد که خلاصه مطالب کتاب را در کانال بارگذاری کرده و خوانندگان با ورود به سایت معرفی شده  در مسابقه شرکت داشتند.

 

کیانی با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در سال۷۱ ، خاطرنشان کرد: کانون های مساجد پتانسیل های فرهنگی هر شهر و محله محسوب می شوند و این کانون به عنوان مجری بخش فرهنگی همیار مسجد هستند اما در برخی مساجد به دلیل برخی مشکلات ساختاری که ناشی از هیئت امنا یا ائمه جماعات وجود دارد باعث رکود کارکرد کانون ها شده است.

 

مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خمینی شهر با اعلام اینکه با تدابیر مدیرمسئوولان کانون های فعال، شورایی 7نفره با عنوان شورای برنامه ریزی کانون های مساجد تشکیل شده، گفت: فعالیت این شورا را ثمربخش بوده و سرمایه بسیار خوبی که نماینده دوره قبل مبلغی حدود ۶۰میلیون تومان اعتبار را برای کانون ها را جذب کرد در اختیار شورا گذاشته شد و با همان بودجه برنامه های فعلی کانون ها به طور مرتب پیگیری می شود./

پایان پیام/556

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اصفهان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان 18 اسفند کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان خمینی شهر کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس بسیج رسانه آران و بیدگل گفت: با توجه به فعالیت های بسیج رسانه شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و رسانه ای با مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد این دفتر به صورت مستقل در محل اداره ارشاد شهرستان افتتاح شد.

محمد رضا رحمتی افزود: پوشش اخبار و گزارش های مختلف با اعضای بسیج رسانه شهرستان در خبرگزاری های محلی و کشوری و همچنین همکاری در زمینه های مختلف فرهنگیو اجتماعی رسانه توسط خبرنگاران آران و بیدگل از جمله فعالیت های بسیج رسانه شهرستان بوده است.

 

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد