Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد وزارت نفت و پتروشیمی هند گفت که دهلی نو برای تمدید معافیت خرید نفت از ایران در حال گفت وگو با مقامات آمریکایی است.

به گزارش ایرنا، دکتر ام ام کوتی در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در ایالت تگزاس آمریکا افزود،ما امیدواریم مذاکرات با دولت آمریکا برای دریافت معافیت بیشتر در آینده نزدیک نتیجه‌بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'مایک پمپئو' وزیر خارجه امریکا در روز گذشته سه‌شنبه در کنفرانس خبری در واشنگتن بار دیگر از موضع سرسختانه امریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران سخن گفت و عنوان کرد تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد شد.
پیش‌ازاین نیز خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه نوشت، هند که در حال مذاکره با آمریکا برای تمدید معافیت از تحریم‌ها است، قصد دارد میزان واردات نفت خود از ایران را که 300 هزار بشکه در روز است همچنان حفظ کند.
هند در مذاکرات خود با آمریکا خواستار حفظ میزان واردات ماهانه 1.25 میلیون تن معادل روزانه 300 هزار بشکه نفت از ایران است.
تقاضای دهلی‌نو برای حفظ حجم واردات نفت خود از ایران در حالی است که آمریکا اعلام کرده سیاستش رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری خروج کشورش از برجام را اعلام کرد و تحریم‌های رفع شده از سوی این توافق را بازگرداند.
دولت ترامپ با شکست در سیاست به صفر رساندن صادرات نفتی ایران مجبور شد به هشت خریدار عمده نفت ایران معافیت دهد.
چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان کشورهایی هستند که از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف شده‌اند.
مذاکرات هند برای تمدید معافیت از تحریم‌ها به دلیل تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا در اوایل سال جاری میلادی کند شد اما به گفته منابع رویترز، این مذاکرات از سر گرفته‌شده و هند می‌خواهد پیش از انتخابات سراسری ماه مه (اردیبهشت‌ماه) موضوع مشخص شود.
آساق**9473**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند ايران مذاكرات نفتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: جشنواره عید تا عید که قرار بود تا عید فطر برقرار باشد، به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان تمدید شد و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

امیرحسین ماه‌آورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بازارهای کوثر شهرداری اصفهان به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان، شهر زنده، شهر زندگی» از سوم تا نهم اردیبهشت کیسه‌های پارچه‌ای توزیع شد، بنابراین تقاضا دارم شهروندان از این پس برای خرید کیسه‌ها را همراه خود بیاورند تا کیسه‌های پلاستیکی جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به فضاسازی بازارهای روز کوثر افزود: جشنواره عید تا عید که قرار بود تا عید فطر برقرار باشد، به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان تمدید شد و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد؛ با خرید هر ۵۰۰ هزار تومان از این بازارها یک کد قرعه‌کشی برای شهروندان ارسال می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یک دستگاه خودرو کوئیک، ۱۰ موتور برقی و ۳۱۳ بن خرید معادل فاکتور خرید شهروندان از جمله این جوایز است، تاکید کرد: پیامک فروش کالاهای اساسی همچون مرغ و گوشت روزانه در بازارهای روز کوثر برای همشهریان اصفهانی ارسال می‌شود.

کد خبر 749291

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین وضعیت مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان/ صادقی قرارداد دارد
  • رئیس سیا اقامت خود را در دوحه تمدید کرد
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)