Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالعات قطعه سازان خودرو در دستور کار قرار دارد و دولت 40 هزار میلیارد ریال در این راستا اختصاص داده است.

سید «مهدی مقدسی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو آغاز شده و تاکنون 25 میلیارد و 800 میلیون ریال از این اعتبار به قطعه سازان پرداخت شده و مبلغ اختصاص یافته تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بیش از 550 هزار نفر در صنعت قطعه سازی کشور فعالیت دارند و این قشر در چند سال اخیر مطالبات زیادی از خودرو سازان دارند.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: بحث حمایت از خودرو سازان در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی مورد توجه بوده و با پیگیری این کمیسیون، فراکسیون حمایت از قطعه سازان، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی مقرر شد تا 40 هزار میلیارد ریال از مطالبات قطعه سازان از طریق سیستم بانکی با بدهکار کردن خودرو سازان پرداخت شود.
مقدسی اظهار داشت: امید است با پرداخت این اعتبار و سایر مطالبات، قطعه سازان کشور روند توسعه و رونق خود را بازیابند.
وی گفت: قیمت تمام شده خودروها وضعیت مناسبی ندارد و خودروسازان باید با افزایش تنوع کیفی و محصولات جدید تر پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعادل بازار خودرو و کاهش قیمت منطقی و مبتنی بر شرایط حاکم، خواست مجلس شورای اسلامی است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: برون سپاری تولید خودرو از سوی دولت حداکثر باید تا 3 آینده در محقق و بخش خصوصی با ورود پرقوت در این بخش، زمینه ساز توسعه صنعت خودرو شود.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است و این استان هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
3005/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت خودرو قطعه سازان نماينده اراك كميجان و خنداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف یک قطعه زمین به ارزش ده میلیارد ریال در شهر دیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مسئول اوقاف شهرستان دیر گفت: این زمین به مساحت ۳۴۱ مترمربع با کاربری مذهبی برای ساخت حسینیه در شهر دیر توسط واقف خیر اندیش ابوذر خالدی وقف شد.

آقای کشاورزی افزود: یکی از بهترین نوع تخصیص دادن مال، وقف است که واقف قسمتی از مالش را در جهت رفع نیاز‌های عمومی جامعه قرار می‌دهد.

وی گفت: وقف از دیر باز به شکل‌های گوناگونی در تاریخ بشر وجود داشته است و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق نهاده است.

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • یازدهمین حراج سکه فردا برگزار می‌شود+ شرایط
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • وقف یک قطعه زمین به ارزش ده میلیارد ریال در شهر دیر
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند