Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دکترمنصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در جمع نمايندگان تشکل هاي صنفي، سياسي و علمي دانشگاه گيلان گفت: فضاي دانشگاه ها نيازمند شور و نشاط دانشجويي است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از دانشگاه گيلان، دکترغلامي با بيان اينکه موضوع توجه به جوانان و بيانيه اخير مقام معظم رهبري موسوم به گام دوم محور اصلي است، اظهار کرد: بايستي به دست خودمان اين امانت‌ها را به دست جوانان بدهيم؛ در انتصابات يک سال و نيم گذشته، رؤساي دانشگاه‌ها متوسط 10 سال نسبت به پيشينيان خود جوان‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزيرعلوم، بيان داشت: در زمان حاضر، 25 درصد از اعضاي هيأت علمي زن هستند و طي پنج سال گذشته، 38 درصد استخدام‌هاي اعضاي هيأت علمي زنان بودند که به تدريج به مديريت‌ها نيز راه مي‌يابند؛ ضمن اين که در وزارت علوم چهار تا پنج مدير کل از زنان هستند.
دکترغلامي در بخش ديگري از سخنان خود کانون‌ها و انجمن‌هاي علمي را مجموعه بسيار ارزشمندي دانست و خاطرنشان کرد: اينکه اين انجمن‌ها و کانون‌ها جمع زيادي از دانشجويان را به سمت فعاليت اجتماعي و فرهنگي مي‌کشانند، ارزشمند است.
وي با بيان اين که نياز است تا تشکل‌هاي صنفي اعضاي هيأت علمي با صبر و حوصله جايگاه خودشان را نشان دهند، تصريح کرد: تشکل‌هاي صنفي اعضاي هيأت علمي بايستي جايگاه‌شان را از باب اين که حرکت آنها کارشناسي و هم افزايي است، تثبيت کنند.
دکترغلامي با بيان اين که دانشگاه‌هاي بزرگ ما دانشجويان با شرايط علمي آموزش مي‌دهند، اظهار داشت: آموزش‌هاي کاربردي ما محدود به چند دانشگاه مانند علمي و کاربردي و فني و حرفه‌اي است.
وي در ادامه گفت: اين که بخش بيروني نمي‌تواند بلافاصله فارغ التحصيلان را به کار گيرد، بخشي براي آن است که بايد ببينيم که آنها ساز و کاري با سطح آموزش ما دارند يا نه، که البته با استفاده از برنامه‌هاي مهارت افزايي سعي شده که اين سازوکارها به شکلي تدبير شود.
وزيرعلوم، با بيان اين که دانشگاه‌هاي ما رويکرد خوبي به سمت حل مسائل کشور دارند، تصريح کرد: کنسرسيومي از دانشگاه‌هاي بزرگ کشور با سازمان حفاظت محيط زيست ايجاد شده؛ قرارداد کلاني براي حل مسائل محيط زيستي منعقد گرديده و احياي درياچه اروميه، تالاب انزلي، موضوعات خشکسالي و کم آبي و ريزگردهاي خوزستان جزو برنامه‌هاست.
دکترغلامي با اشاره به موضوع ساماندهي آموزش عالي در کشور و اجراي آن از سال آينده اظهار داشت: استادان، دانشجويان همه بايستي براي تحقق اين مهم تلاش کنند و جامعه نيز بايد اين موضوع را بپذيرد.
وي با تاکيد براين که گفتمان همراهي و همدلي در دانشگاه‌ها بايستي بيش از پيش توسعه يابد، اضافه کرد: اميد، نياز جامعه ما است و بايد توجه داشته باشيم که نا اميد کردن، خيانت به کشور است.
اداي احترام به شهداي گمنام دانشگاه، افتتاح طرح محوطه سازي دانشکده هنر و معماري، غرس يک اصله نهال در دانشگاه، بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي دانشگاه، اتصال دانشگاه به شبکه علمي کشور و افتتاح ايستگاه بين المللي مطالعات اکوسيستم مناطق مرطوب با همکاري آکادمي علوم چين، حضور در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوري استان، نشست با مديران دانشگاه و نمايندگان تشکل‌هاي صنفي، سياسي و علمي از ديگر برنامه‌هاي سفر دکترغلامي به دانشگاه گيلان بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فضاي دانشگاه نشاط دانشجويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مصلحیان رئیس انجمن ریاضی ایران گفت:در چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور ۲۸ تیم دانشجویی از دانشگاه‌های کشور رقابت کردند که در پایان در بخش تیمی دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، فردوسی مشهد، امیرکبیر و خواجه نصیر به ترتیب مقام‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت