Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ‌حسینعلی یوسف علیزاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خراسان‌رضوی، شب گذشته، 21 اسفندماه در جلسه معارفه مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تایباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: ظرف یک ماه گذشته در تمام شهرستان‌های استان این دفاتر فعال شده و مسئولان آن معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی حرکت و انسجام مردمی بود و اگر امروز این نظام با عزت و اقتدار ایستادگی کرده بازهم به همت بسیجی مردم در کنار دولت است. مردمی که گوش به فرمان رهبر مقتدر و فرزانه حرکت می‌کنند و خواب را بر دشمن حرام کرده‌اند.

علیزاده اظهار کرد: امام راحل زمانی که دیدند که دشمن با سلطه‌گری قصد تصرف کشور را دارد بسیج مردمی را با هدف یکپارچگی ملی برای حفظ استقلال و آزادی کشور و به‌دنبال آن دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل دادند و همین مردم ‌مقابل نیروهای ضدانقلاب ایستادگی کردند. همچنین بسیجیان در 8 سال جنگ تحمیلی نابرابر ایستادند و برای ذره ذره خاک کشور جان خود را نثار کردند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان گفت: با راه‌اندازی این دفاتر ارزش‌ها و ازخودگذشتگی مجاهدان در راه خدا به صورت منسجم و برنامه‌ریزی شده به نسل‌های بعد انتقال داده می‌شود.

8 نقطه در استان برای تدفین شهدای گمنام تأیید شده است
وی بیان کرد: اکنون در 95 نقطه از استان شهید گمنام دفن شده و هشت نقطه دیگر برای تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام اعلام آمادگی و تایید شده‌اند.

علیزاده افزود: اکنون 50 یادمان شهدای گمنام احداث و آماده بهره‌برداری و 40 یادمان دیگر در حال ساخت یا طراحی ساخت شده است. در یادمان‌های در حال ساخت مراحل تدفین انجام شده اما یادمان هنوز تکمیل نیست و در دست اقدام است.

در ادامه این آیین حسین شرافتی‌راد، فرماندار تایباد گفت: ما به شهدا مدیون هستیم، جوانان و نوجوانانی که برای پیروزی انقلاب و حفظ از کشور جان خود را بدون واسطه تقدیم کردند امروز انتقال و حفظ آثار بازماندگان جنگ کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.

‌شرافتی‌راد افزود: ایثارگران، جانبازان و رزمندگان یادگار هشت سال جنگ نابرابری هستند که با رشادت‌های خود ‌برابر ظلم دشمن ایستادن امروز ایران اسلامی با داشتن نیروهای مردمی، بسیجی و جهادی بار دیگر در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی می‌کند.

وی عنوان کرد: جوانان ما باید بدانند انقلاب اسلامی به برکت رشادت چه کسانی به ثمر نشسته و انتقال آثار شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس به آنان بزرگترین گام در راستای حفظ نظام مقدس اسلام است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان تصریح کرد: امروز برای اینکه در مسیر شهدا حرکت کنیم باید با مدیریت جهادی برای رضایتمندی مردم قدم برداریم اگر مسئولان در راستای پیروی از منویات رهبری با نیت رضایت مردم حرکت کنند در واقع پیرو شهدا گام برداشته‌اند.

فرماندار تایباد گفت: این شهرستان مرزی 114 شهید، 277 جانباز و 32 آزاده تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است.

در ادامه مراسم مجیدرضا رضوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد گفت: با توجه به اینکه از مجموع 6 شهید گمنامی که در این شهرستان دفن شده‌اند پیکر دو شهید گمنام در این واحد آموزشی دفن شده به پاس گرامیداشت یاد و شهدای گمنام این مرکز واحدی با تمام امکانات اولیه برای راه‌اندازی دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان را در اختیار ستاد دفاع مقدس می‌گذارد.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم طی حکمی از طرف سردار حسینعلی یوسف علیزاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، رمضان حسین‌زاده به سمت مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تایباد منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها شهدای گمنام حفظ آثار نشر ارزشهای دفاع مقدس تایباد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام احمد لقمانپور افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود