Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@19:50:56 GMT

اجرای طرح دیوار دانایی در سرای محله سبلان

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۷۶۲۶

اجرای طرح دیوار دانایی در سرای محله سبلان

شهردار منطقه ۷ گفت: طرح دیوار دانایی با امکان امانت دهی و تبادل کتاب برای اولین بار در این منطقه در سرای محله سبلان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی با اعلام این مطلب افزود: بهره مندی بیشتر و بهتر مخاطبان و جذب بیشتر کودکان ، نوجوانان و جوانان به محیط های مطالعاتی و آموزشی از جمله اهداف اجرای طرح دیوار دانایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۷ اظهار داشت: دعوت از چهره های سرشناس و محبوب در حوزه نویسندگی و نشر و همچنین حضور اهالی قلم در بخش های شعر و رمان و داستان، برگزاری مسابقات قصه خوانی، قصه گویی و شعر خوانی از دیگر بخش هایی است که در این طرح اجرا می شود.

شهردارمنطقه 7 عنوان کرد: تعامل با خیرین با هدف تجهیز، تکمیل و تقویت کتابخانه های دیواری ، گسترش و توسعه فضاهای مطالعاتی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جذب و جلب مخاطب بیشتر در سرای محلات وایجاد فرصت های مفید در حوزه های گفتگو محور از جمله اهدافی است که در راستای اجرای این طرح دنبال خواهیم کرد.

شهردار منطقه 7 یادآور شد: شناسایی و تعیین مکان های مناسب در سراهای محلات جهت نصب کتابخانه های دیواری،طراحی و ساخت کتابخانه ها با رعایت تناسب فیزیکی با مخاطبان ( کودکان – بزرگسالان) و تجهیز کتابخانه های دیواری به کتاب های روز و مورد نیاز مخاطبان از دیگر مواردی است که ما را در اجرای هرچه بهتر این طرح کمک خواهد کرد.

وی در پایان از تمامی شهروندان خواست تا با اهدای کتاب های خود به سرای محلات در راستای ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی سهیم شوند.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دیوار کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان

معاون شهردار رفسنجان گفت: در حال حاضر ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدعباس حسینی داورانی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در دوره جدید، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته مهمترین راهبرد شهرداری، رسیدن به آرامش شهروندان بود و بر همین اساس سیاست روی خوش آرامش را آغاز و برای پیشبرد آن مدیریت مشارکتی را تعریف کردیم.

وی با اشاره به انجام بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در حوزه مدیریت مشارکتی، افزود: نخستین گام ما در آغاز دوره شهرداری، رونمایی از سامانه نظام جامع پیشنهادات برای دریافت نظرات خلاقانه شهروندان بود که نتیجه آن ارائه و ثبت بیش از دو هزار ایده بود.

مشاور رسانه‌ای شهردار رفسنجان در ادامه از اجرای طرح محله‌محوری در شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: برای تدوین سیاست‌های شهرداری در محلات با همراهی ساکنان، رفسنجان به ۵۰ محله تقسیم شد و جلسات در هر محله با محوریت مسجد و امام جماعت برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جلسات مشترک با شهردار برای پیشبرد امور محلات، تصریح کرد: تصمیمات اخذ شده در این جلسات موجب شناسایی شهروندان پویا به عنوان بازوی مهم شهرداری و شهر رفسنجان و تشکیل ۵۰ محله و ۵۰ شورای محله و فعالیت ۳۵۰ نفر در شورای محله، شورای بانوان و ائمه جماعات شد.

حسینی با اشاره به فعالیت اداره امور بانوان، راه‌اندازی آن را در راستای رویکرد شهرداری نسبت به بانوان و قرار گرفتن آنان در رأس کارها بیان کرد و افزود: پس از تشکیل شورای بانوان، در آخرین فاز از فعالیت‌های مشارکتی، پویش رقابتی «شهردار شو» را تعریف کردیم تا هر محله یک شهردار داشته باشد.

وی وجه تمایز شهرداران محله در رفسنجان را نسبت به سایر شهرها در دهه هشتادی بودن آنان دانست و گفت: از آنجایی که دهه هشتادی‌ها نوجوانان و آینده‌داران کشور هستند، پویش «شهردار شو» با هدف توانمندسازی و ایجاد نشاط و امید در آنان و تجربه فعالیت در محیط کاملاً واقعی راه‌اندازی شد.

معاون هنری شهردار سپردن امور محلات به شهرداران دهه هشتادی را جسارت بزرگ شهردار رفسنجان عنوان کرد و گفت: پس از فراخوان و ثبت نام پویش «شهردار شو» ۳۵۹ نفر به مرحله مصاحبه رسیدند و براساس شاخص‌های انتخاب شده از شوی شورا، شهردار محله انتخاب شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی به شهرداران محله در ماه‌های اخیر، افزود: امروز ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند و کار خود را شروع کردند.

حسینی با اشاره به الگوی حکمرانی مردمی در ۵۲ ماده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت مردم و حکمرانی مردمی و سیاست‌های دولت سیزدهم، الگوی مدیریت مشارکتی و حکمرانی مردمی شهرداری را در سالی که به نام مشارکت مردمی نامگذاری شده است، ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748887

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی