Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، در نشست کارگروه مبارزه با ریزگردها با تاکید بر جلوگیری از فرسایش خاک، تاکید کرد؛ عکس العمل طبیعت در برابر عدم صحیح برخورد با خاک امروز به شکل ریزگردها درآمده و هزینه های آن هم بایست پرداخت شود.

وی ادامه داد؛ امروز بجای بحران آب اگر بگوئیم بحران خاک حرف بی ربطی نگفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام در ادامه راه نجات آب و خاک و جنگل را در آبخیزداری و آبخوانداری عنوان کرد و گفت؛ آبخیز داری ضمن اینکه آب را حفظ می کند، خاک را نجات می دهد و از فرسایش خاک جلوگیری می کند.

وی ادامه داد؛ می توان در یک حرکت بسیار قوی با آبخیز داری و آبخوانداری و کشت انوع گیاهان مثمر که در مقابل گردوغبار ایستادگی دارند این معضل زیست محیطی را به کنترل درآورد.

وی با اشاره به معکوس شدن روند جمعیت شهر و روستا اضافه کرد؛ با کاهش جمعیت روستا الان دیگر دامداری به شکل سنتی و قبلی خود که حافظ مرتع و آب و خاک بوده، وجود ندارد.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که امروز نبایست مسبب از بین رفتن مرتع را فقط دام عنوان کرد، گفت؛ طمع انسان در تعییر کاربری زمین ها، کشت غلط، شخم زنی غلط به مرتع زمین های کشاورزی و منابع طبیعی وارد کرده است.

وی در ادامه افزود؛ وقتی مرتع تغییر کاربری داده می شود و بد شخم زده می شود روند فرسایش خاک شروع می شود.

نماینده عالی دولت در ادامه افزود؛ مرتع به بهانه تولید از بین رفت و مشکل اینجاست که در تولید هم به هدف خود نرسیده ام و اینجا هم مرتع را از دست داده ایم و هم خاک!

وی سپس گفت؛ در دامنه جنگل ها شخم در جهت شیب باعث فرسایش خاک و بسیار مضر است.

استاندار ایلام در ادامه گفت؛ هر ساله شخم بد زمین 4 تا 5 میلیمتر خاک را از بین می برد و این در حالی است که برای یک میلیمتر خاک 50 تا 60 سال زمان لازم است.

وی در پایان پیشنهاد داد که بجای نصیحت بایست برویم در میدان و آموزش بدهیم، تصریح نمود؛ می توان با آموزش، تشویق و ترغیب و همراه کردن کشاورزان و دامداران و عشایر در نجات خاک و آب و جنگل کوشید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه فرماندار کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی استان معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نجات خانم بمی بعد از ۴ روز از بین دو دیوار!

دریافت 957 KB

به دلیل اینکه امکان دسترسی برای نجات این خانم وجود نداشت طی هماهنگی با یکی از همسایه ها شکافی در دیوار خانه همسایه ایجاد کردیم و این زن را از بین شکاف نجات دادیم. 

احتمال می رود این زن به منظور جمع آوری ضایعات وارد درز ۲ دیوار شده و گرفتار شده باشد. حال عمومی این خانم مساعد نبود و بعد از رهاسازی به اورژانس بم تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • فیلم| نجات خانم بمی بعد از ۴ روز از بین دو دیوار!
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • تصمیم غیرمنتظره: ستاره میلان جدا می‌شود
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت