Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه روز چهارشنبه در این نشست ضمن امتناع از تشریح ابعاد موضوع دستگیری چند نفر در شهرداری این شهر گفت: وقتی چند نفر را دستگیر می کنند و مردم از موضوع با خبر می شوند طبیعی است که به کل مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بدبین و بی اعتماد شوند.
محمد امانی افزود: با این حال تاکید ما در شورای پنجم بیشتر حول محور توسعه و تقویت مشارکتهای اجتماعی و عمومی مردم است و البته به دنبال اعتماد سازی هم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دومین مشکل عمده شهر تربت حیدریه حاشیه‌ نشینی است زیرا در سالهای اخیر رشد حرکت مهاجران به این شهر رو به فزونی گذاشت و مشکل از زمانی بیشتر حاد شد که به موازات رشد مهاجرت، نتوانستیم زیرساختها را تقویت کنیم و نتیجه آن شد که امروز تربت حیدریه به سومین شهر استان و سی امین شهر کشور از حیث رشد حاشیه نشینی تبدیل شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: معضل راه بندان یا همان غلط مصطلح ترافیک سومین چالش بزرگ تربت حیدریه است که گسترش بی رویه شهر در سالهای اخیر و فقدان فرهنگ لازم شهروندی در بین شهروندان و به ‌خصوص در هسته مرکزی شهر دست به دست هم داده اند تا امروز با این چالش مواجه باشیم.
امانی افزود: در کنار اینها شورای شهر تربت حیدریه همچون شوراهای اسلامی دیگر شهرهای ایران به جای آن که جایگاه برنامه ریزی و تصمیم‌سازی خود را حفظ کند بیشتر به سمت امور اجرایی رفته است که این کار مغایر قانون است.
وی ادامه داد: به همه اینها باید فقدان روحیه انتقادی را نیز اضافه کرد که هیچ گاه از خودمان نمی پرسیم چرا به جای قانونگذاری در امور دیگران دخالت می کنیم؟
رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه به بودجه امسال شورای اسلامی شهر تربت حیدریه اشاره کرد و گفت: امسال 570 میلیارد ریال بودجه برای شهرداری تصویب شد که فقط 270 میلیارد ریالش صرف پرداخت حقوق کارکنان شهرداری شد و از 300 میلیارد ریال باقی مانده هم 150 میلیارد ریال به تملکات اختصاص داشت و به صورت غیرنقدی و تهاتر بود.
امانی افزود: عمق فاجعه زمانی بیشتر هویدا می شود که همه بدانند سال آینده باید فقط بین 300 تا 320 میلیارد ریال به پرسنل شهرداری حقوق بپردازیم.
عضو شورای عالی استانهای کشور و رئیس کمیسون عمرانی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز گفت: در حوزه مدیریت شهری 300 وظیفه تخصصی داریم که اگر درست به آنها پرداخته نشود با مشکلات عدیده مواجه خواهیم شد.
علی محمد اللهیاری افزود: واقعیت آن است که بیشتر این برنامه ریزیها به تحقق اعتبارات وابسته هستند که متاسفانه از سال 62 که مصوب شد شهرداریها باید از بودجه دولت مستقل باشند درآمدها قطع شد.
وی ادامه داد: متاسفانه از آن زمان تاکنون منطق کار شهرداریها بر چشمپوشی از ساخت و سازهای بی رویه با هدف کسب درآمد متمرکز شده است و نتیجه این شده که امروز بین 70 تا 80 درصد درآمدهای شهرداریها به تخلفات ساخت و سازها وابسته شده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز با بیان این که یکی از مشکلات عمده این است که شهروند مسئولیت پذیر نداریم گفت: ما همچنین با فقدان اعتماد عمومی مواجه هستیم و لذا به دنبال انجام کارهای فرهنگی با هدف رفع این دو نقیصه ایم و در نخستین قدم از مدارس و دانش آموزان آغاز کرده ایم.
مهدی وقفی با بیان اینکه 50 درصد مردم شهر تربت حیدریه عوارض شهرداری را نمی پردازند افزود:با این حساب حتی از پس تامین هزینه جمع آوری زباله شهروندان نیز بر نمی آییم.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هر شهروند تربتی به طور متوسط فقط 300 هزار ریال عوارض پرداخت کرده است که سرجمع آن 20 میلیارد ریال شده است که در خوشبینانه ترین صورت این رقم تا پایان سال به 30 میلیارد ریال برسد در حالی که فقط هزینه سالانه جمع‌آوری زباله و آبیاری درختان سطح شهر تربت حیدریه 80 میلیارد ریال می شود.
نادر سلیمانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز گفت: طبق قانون، تمام مصوبات شورای شهر برای تمامی دستگاهها لازم‌الاجراست اما آنها در عمل برای تصمیمات شورا ارزشی قائل نیستند و در تصمیم گیریهای شهری، نظر شورای شهر را نمی پرسند یا در عمل بر خلاف مصوبات شورای شهر رفتار می کنند.
شهر 140 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
1922/7079/6121
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 حاشیه نشینی دانش آموزان زباله شورای اسلامی شهر قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مشاور معاونت پرستاری و نمایندۀ دفتر توسعۀ منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت به‌همراه جمعی از مدیران دانشگاه از پانسیون‌های پرستاران در حال احداث بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه بازدید کردند.

رئیس ادارۀ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که بازدید به‌منظور برآورد پیشرفت کاری طرح احداث، تکمیل و تجهیز پانسیون‌های پرستاری انجام شد، گفت: این طرح برای رفاه حال پرستاران به‌ویژه پرستاران غیر بومی که مشکلات عدیده‌ای برای اسکان در ایام ارائۀ شیفت در بیمارستان‌ها دارند، در حال اجرااست.

معصومه پاشایی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، تکمیل مراحل باقی‌ماندۀ این پروژه سرعت بیشتری بگیرد تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

مدیر بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) نیز در حاشیۀ این بازدیدگفت: ساختمان بخش‌های اداری، MRI، انکولوژی، زیست پرستار و زیست پزشک در اولویت پروژه‌های عمرانی دانشگاه قرار دارد که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌‎ها، گامی ارزشمند در جهت خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی هر چه جامع‌تر به مراجعین و ارتقای رضایت‌مندی کادر درمان به‌ویژه پرستاران عزیز برداشته شود.

فهیمه عطاریان با بیان این‌که تلاش کادر درمان و تیم مدیریتی و پشتیبانی این مرکز کسب رضایت‌مندی حداکثری مراجعین و پاسخ‌گویی جامع به نیاز‌های درمانی شهروندان محترم است، افزود: هم‌اکنون بیمارستان ۲۷۲ تخت‌خوابی امام حسین (ع)، پاسخ‌گوی خدمات درمانی مردم شهرستان تربت حیدریه و شهرستان‌های اطراف در بخش‌های ارتوپدی، جراحی عمومی و جراحی اعصاب، داخلی، بخش VIP، بخش چشم، گوش، حلق و بینی و بخش‌های مراقبت ویژه شامل اتاق عمل و ICU و همچنین خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان