Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا این طرح در بسیاری از مناطق فارس از جمله شهرهای مرودشت ، آباده طشک نی ریز، فیروزآباد، شیراز و برخی دیگر از شهرها اجرا شده و دوستداران محیط زیست با پاکسازی پیرامون مناطق دارای جاذبه های زیست محیطی و تفرجگاه ها ، این مناطق را برای دیدار مسافران و میهمانان نوروزی آماده می کنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با تکریم کسانی که دغدغه محیط زیست دارند این اقدام دوستداران محیط زیست را ستود و آن را پاسداشت ارزش های زیست محیطی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید محمودی مردم و مسافران نوروزی را نیز به حفظ محیط زیست و پرهیز از ریختن زباله دعوت کرد و ابرازداشت: مسافران با همت و تلاش خود ضمن بهره مندی از موهبت های الهی و ارزش های خدادادی با رعایت اخلاق طبیعت گردی و به کاربستن توصیه های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد : کسانی که می خواهند چند ساعتی را در طبیعت بگذرانند ضمن پاکسازی طبیعت و جلوگیری از رهاسازی زباله ها باید با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان خودداری شود.

** پاکسازی ورودی شیراز و پویش شیراز ، شهر بدون زباله
طی روزهای گذشته مردم طبیعت دوست شیراز در سومین مرحله از پاکسازی حاشیه مبادی ورودی شهر شیراز، محور پلیس راه سپیدان تا شعاع 10 کیلومتری محور شیراز- سپیدان را پاکسازی کردند و با پاکسازی حاشیه ورودی شهر به استقبال بهار رفتند.
این برنامه با همت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و با همکاری تشکل پاکسازان طبیعت فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شیراز، شهرداری شیراز، پاکسازان طبیعت سیوند، کانون جوانان نگاه فردا، مُرّوجان فرهنگ اقتصاد سبز، اقامتگاه بومگردی جَوَرگ در قالب طرح بی زباله انجام شد.
پویش شیراز، شهر سبز بدون زباله در ادامه پویش شیراز، شهر سبز و بدون پلاستیک مطرح شده و مبادی اصلی شهر شیراز تا پایان اسفند ماه پاکسازی و در ایام نوروز نیز از آن مراقبت می شود.
سه محور شیراز- بوشهر، شیراز- مرودشت، شیراز- سپیدان از زباله پاک شده است.

**اجرای طرح بی زباله در فیروزآباد فارس
همچنین به مناسبت قرار گرفتن در آستانه نوروز و در اجرای طرح نوروز بی زباله، حاشیه بلوار ورودی فیروزآباد فارس از وجود زباله پاکسازی شد.
در این برنامه که با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست فیروزآباد و با حضور فرماندار شهرستان فیروزآباد، شورای شهر ، اداره آموزش و پرورش و مدیریت و پرسنل اداره منابع طبیعی، مسئولان و دانش آموزان انجام شد ، 5 هکتار از اراضی حاشیه بلوار شهید بهشتی شهر فیروزآباد پاکسازی شد و زباله های جمع آوری شده به سایت زباله شهر فیروزآباد انتقال یافت.
هوشنگ علی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزآباد ضمن تشکر از همه شرکت کنندگان با بیان اثرات سوء رها سازی زباله بخصوص پلاستیک در طبیعت ، بیان داشت: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و یک یا دو دستگاه اجرایی قادر نخواهند بود به تنهایی و بدون مشارکت مردم در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی عملکرد مناسبی داشته باشند.

** اجرای برنامه بی زباله در آباده طشک فارس
طرح نوروز بی زباله همچنین با پاکسازی مبادی ورودی شهر آباده طشک نی ریز به همراه کاشت نهال و بذر در این منطقه انجام شد.
مراسم پاکسازی طبیعت دراین شهر با حضور ١٢٠ نفر از نونهالان و پیش دبستانی های آباده طشک در ورودی شهر و فضای محیط زیست انجام و تعداد ٣٠ اصله نهال انجیر نیز غرس شد.
مراسم بذر پاشی نیز به همت دوستداران طبیعت با تهیه یک تن ذرت و با حمایت مجتمع سنگ چینی تنگ حنا و با حضور بخشدار آباده طشک، امام جمعه این شهر و جمعی از مسئولین محلی در حاشیه تالاب طشک برگزار شد.

**‍ اجرای طرح بی زباله در مرودشت فارس
مردم شهر مرودشت نیز با پاکسازی ورودی منطقه تاریخی تخت جمشید به استقبال مسافران نوروزی رفتند.
دوستداران طبیعت دراین شهر برای حفاظت از طبیعت اقدام به پاکسازی جاده ورودی تخت جمشید از زباله کردند.
این برنامه به همت اداره محیط زیست شهرستان مرودشت و شهرداری این شهر و با حضور پررنگ مردم طبیعت دوست مرودشت برگزار شد.
ابوالحسن کشاورز رئیس محیط زیست مرودشت دراین زمینه بیان کرد: پاکسازی مبادی شهر قرار است در چند مرحله قبل از ورود مسافران نوروزی به شهر باستانی مرودشت اجرا شود.
طرح بی زباله که هر روز دامنه آن به سایر شهرها و مناطق زیست محیطی استان فارس گسترش می یابد تلنگری به همه کسانی است که طبیعت را برای گذران اوقات فراغت انتخاب می کنند اما زباله های خود را در کنار هر جوی و آبراهی رها می کنند ، طرح بی زباله آمده است تا یاد آوری کند که هر زباله ای که ما بر زمین می افکنیم قدی را خم می کند و نیشتری بر احساس پاک طبیعت است.
6113 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره آموزش و پرورش ایام نوروز پلاستیک زباله نوروز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین موضوع در اجرای هر طرح صنعتی و تولیدی حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عباس علی‌آبادی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جریان سفر به استان مرکزی و حضور در سی و دومین همایش سالانه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اراک، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از سلامت جامعه و مردم در موضوع آب و خاک و هوا که سه عنصر مهم سلامت انسان و زمین است در گرو فعالیت حفاظت محیط زیست است.

وی با بیان اینکه در صورتی که به این مهم متعهد نباشیم انسان الهی نیستیم، افزود: رفع مخاطرات زیست‌محیطی واحدهای تولیدی و صنعتی در اولویت قرار دارد و مهندسان مکانیک کشور باید دو چالش مهم آب و هوای کشور را رفع کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از بزرگترین چالش‌های شهر اراک است، خاطرنشان کرد: مهندسان مکانیک در یک بازه زمانی اقدام به تأسیس یک نیروگاه برای تأمین برق کردند که این نیروگاه حتی اگر گاز مصرف و از مصرف مازوت خودداری کند، باز هم با پدیده اینورژن و گازهای گلخانه‌ای همراه است؛ بنابراین امروز این مهندسان برای رفع این آلودگی باید راهکار کاربردی و ایده ارائه دهند.

علی‌آبادی با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا تمام اتوبوس‌ها و خودروها در اراک باید برقی شود، تصریح کرد: جهش تولید بدون مشارکت مردم و تولید جذاب محقق نمی‌شود، به همین دلیل باید تولید جذاب شود و بسیاری از اقدامات انجام و موانع پیش روی بخش تولید با ارائه راهکار مناسب رفع شود.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی امروز صاحب فناوری در بخش‌های مختلف است و مهندسان مکانیک در بخش‌های مختلف درخشیده‌اند، اما انتقاداتی نیز وجود دارد.

وزیر صمت ادامه داد: مهندسی مکانیک امروز در ترکیب با سایر علوم جلوه‌های تازه‌ای از بیومکانیک، بی و مکاترونیک را خلق کرده‌اند، وقت آن رسیده است که یک گام به جلو حرکت کنیم چراکه دنیا در آستانه تحول تازه و حرکت به سمت هوشمندی است.

علی‌آبادی با بیان اینکه کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی طرحی ارزشمند و ابتکاری منطقی و ریشه‌ای است، تاکید کرد: این کنسرسیوم در راستای فرمایشات رهبری شکل گرفته است و برای تأسیس نهاد مالی و منابع لازم برای اقدامات پیش‌بینی شده لازم است از تمام مردم استان مرکزی دعوت شود تا در آن عضو شوند.

وی گفت: افراد حتی با سرمایه‌های بسیار ناچیز نیز می‌توانند عضو این کنسرسیوم شوند و پروژه‌های بزرگی را انجام دهند.

وزیر صمت با بیان اینکه این وزارتخانه از شرکت‌هایی که در زمینه صادرات فعالیت دارند همه جانبه حمایت می‌کند، افزود: تمام امکانات مادی و معنوی این وزارتخانه در اختیار صادرکنندگان است تا محصولات خود را بفروشند و صادر کند، البته ارز را باید صادرکنندگان و تولیدکنندگان با تولید و صادرات خلق کنند.

کد خبر 751478

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز