Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@12:05:31 GMT

سمنان بالاترین اهداکننده خون مستمر را در کشور دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۹۱۷۴

سمنان بالاترین اهداکننده خون مستمر را در کشور دارد

پژمان صالحی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان سمنان از نظر شاخص اهدای خون به ازای هر یک هزار نفر نیز در کشور گوی سبقت را از استان های دیگر ربوده است.
وی با بیان این که شاخص اهدای خون در استان سمنان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، ادامه داد: اکنون براساس شاخص اهدای خون به ازای هر یک هزار نفر، 46 نفر در استان سمنان اهدا کننده خون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز داشت: در بین شهرستان های استان سمنان، دامغان با 87 درصد بالاترین جمعیت اهدا کننده مستمر خون و شاهرود با 78 درصد کمترین جمعیت اهداکننده مستمر خون را دارد.
صالحی فرد با بیان این که استان سمنان در شبکه ملی خون رسانی، معین استان های تهران و سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه، 16 هزار و 800 واحد خون و 15هزار و 500 واحد پلاسما به تهران و زاهدان ارسال شده است.
وی اظهار داشت: در همین مدت 37 هزار نفر به پایگاه های انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند که براساس نیاز، خواسته اهدا کننده و تاییدیه پزشک 29 هزار نفر موفق به اهدای خون و سه هزار و 200 نفر موفق به اهدای پلاسما شدند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه، 32 هزار نفر در استان سمنان موفق به اهدای خون و پلاسما شدند اما بر اساس برنامه ریزی تا پایان امسال باید 35 هزار نفر اهدا کننده داشته باشیم و برای جبران این عقب ماندگی سه هزار اهدا کننده خون نیاز است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار وجود دارد.
7342/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان سمنان انتقال خون پزشک سیستان و بلوچستان شاخص 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند یکشنبه شب در نشست با مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر اظهار داشت: با تسریع در اجرای پروژه‌های باکیفیت، به عنوان بازوی قوی اجرایی استان جهت توسعه و ارائه خدمات به جامعه هدف تلاش می‌کنیم.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر نیز در این نشست بیان کرد: این آزمایشگاه پیش‌تر توانسته در کنار دستگاه‌های اجرایی در نظارت، کنترل و ارتقا کیفی پروژه‌های عمرانی نقش تأثیرگذاری داشته باشد و در راستای اهداف کلان نظام فنی و اجرایی در افزایش طول عمر مفید و ارتقا کیفی پروژه‌های عمرانی ملی و استانی قدم بردارد.

غلامرضا قاسمی، افزود: آزمایشگاه استان ضمن بهره‌مندی از ۱۰۵ نفر نیروی متخصص فنی و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن، منحصربه‌فرد و به‌روز، دارای شش شعبه شهرستانی و ۶۵ آزمایشگاه محلی مستقر در پروژه‌های سطح استان بوده که خدمات فنی و آزمایشگاهی را به دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی ارائه می‌دهد و آمادگی دارد در پروژه‌های مختلف با بنیاد مسکن استان همکاری کند.

کد خبر 6091524

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد