Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ تحمیلی فقط در عرصه جنگ سخت نیست و بخشی از جنگ تحمیلی نیز آنجاست که دشمن نگذارد حافظه تاریخی ملت به خوبی شکل بگیرد.

به گزارش قدس آنلاین، سعید جلیلی، نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی، عصر دیروز (سه شنبه ۲۱ اسفند) در همایش «صیانت» که به مناسبت سی‌امین سالگرد تاسیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد، گفت: تجارب یک ملت، یکی از سرمایه‌های اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از این تجربه‌ها به گونه‌ای است که برای آنها هزینه‌های سنگین مادی و معنوی پرداخته شده و روند پیشرفت ملت می‌تواند به خاطر یک تجربه تلخ متوقف شده باشد.

وی افزود: همانطور که اگر انسانی در زندگی فردی خود با ابتلا به آلزایمر، زندگی موثر خود را از دست خواهد داد، در سطح ملی نیز ابتلای به فراموشی و آلزایمر تاریخی و سیاسی ممکن است باعث از دست رفتن حیات فعال یک ملت بشود.

جلیلی خاطرنشان کرد: بدون حفظ حافظه ملی نمی‌توان تجربه ارزشمند ملی را حفظ کرد. اگر حافظه یک ملت دچار فراموشی، تحریف و یا تقطیع شود، آن مردم با یک خسارت بزرگ مواجه خواهند شد.

دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی اضافه کرد: امروز شاهد حرکت‌هایی برای پوشاندن موفقیت‌های ملت، تحریف و تقطیع تاریخ کشور هستیم که لزوماً به صورت عریان اقدام بدین کار نمی‌کنند بلکه در عرصه‌هایی چون فیلم، رمان، داستان‌نویسی و.. عامدانه یک مقطعی از تاریخ را نادیده می‌گیرند یا به محاق می‌برند تا راویت صحیح از تاریخ انقلاب اسلامی شکل نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن خطاب قرار دادن مولفان تاریخ انقلاب اسلامی و شخصیت‌های حاضر در این همایش، اظهار داشت: صیانت از حافظه تاریخی ملی و حفظ آن یک وظیفه مهم بر دوش یاران انقلاب اسلامی است. جنگ تحمیلی فقط در عرصه جنگ سخت نیست، یک جنگ تحمیلی نیز آنجاست که دشمن نگذارد حافظه تاریخی ملت به خوبی شکل بگیرد.

جلیلی با اشاره به روایت‌های تاریخی از وقایع مختلف انقلاب اسلامی و لزوم استفاده از آنها در اهداف علمی، گفت: بسیاری از تجارب ما در انقلاب اسلامی، صرف یک روایت نیست، بلکه بهره‌گیری صحیح از این روایتهاست. یک مبنای تحول در علوم انسانی می‌تواند استفاده صحیح از روایت‌های حول اتفاقات تاریخ انقلاب اسلامی باشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جنگ تحمیلی سعید جلیلی قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس عملیات راکتی امروز به گذرگاه «کرم ابوسالم» را که به زخمی شدن بیش از ۱۴ نفر از صهیونیست‌ها منجر شده است، را نشانه آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیست دانست.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس در گفت‌‍وگو با تلویزیون «العربی» عنوان کرد مقاومت از طریق عملیات امروز علیه پایگاه نظامی کرم ابو سالم این پیام را به دشمن داد که اگر بخواهد به رفح حمله زمینی کند، کاملا آماده مقابله با آن و دفاع از ملت خود است.

حمدان اظهار داشت: سخت است از تغییر موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه سخن گفت مگر اینکه آتش‌بس محقق شده و دشمن صهیونیستی نیز به آن پایبند باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته و هیئت حماس برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده است.

حمدان تصریح کرد: رژیم اشغالگر بر موضوع مبادله اسرا متمرکز شده و پاسخی به مسائلی که ما مطرح کردیم، نمی‌دهد.
عضو ارشد حماس بیان کرد مقاومت قادر است بسیار فراتر از آنچه دشمن تصور می‌کند، به مقابله و رویارویی با آن ادامه دهد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند تعداد نظامیان اسرائیلی زخمی در حمله موشکی امروز به پایگاه نظامی کرم ابو سالم به ۱۴ نفر افزایش یافته است. این منابع عبری حال دست کم ۳ نفر از این زخمی‌ها را وخیم اعلام کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است