Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - رئیس کانون عالی شوراهای کار سراسر کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم حداقل دستمزد کارگران به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیک شود، گفت: ۱۳ میلیون کارگر در کشور داریم که بسیاری از آنها به لحاظ معیشت در شرایط بدی هستند.

اولیا علی‌بیگی، با بیان اینکه هر سال در هفته‌های پایانی اسفندماه شاهد برگزاری جلسات شورای عالی دستمزد با هدف تعیین تکلیف دستمزد سال آینده هستیم، افزود: امیدواریم امسال نیز در فرصت باقی مانده در هفته منتهی به پایان سال شاهد تعیین تکلیف دستمزد سال ۹۸ باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی‌بیگی خاطرنشان کرد: اگر در این مدت نیز به نتیجه نرسیم جای نگرانی وجود ندارد، زیرا دستمزدی که تعیین می‌شود برای ۲۵ فروردین سال آینده به بعد است و تا آن زمان فرصت تعیین تکلیف دستمزد وجود دارد.

رئیس کانون عالی شوراهای کار سراسر کشور با اشاره به جلسه روز گذشته (۲۱ اسفند) دستمزد که در آن کارفرمایان پیشنهاد افزایش ۲۳.۵ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۸ را مطرح کردند که مورد موافقت نماینده کارگران قرار نگرفت، ادامه داد: در این بین دولت نیز تلاش می‌کرد توافق لازم بین کارگران و کارفرمایان برقرار شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون افزایش دستمزد بر اساس دو شاخص سبد معیشت خانوار و نرخ تورم تعیین می‌شود، تاکید کرد: پیشنهاد نماینده کارگران این بود که بر اساس قانون عمل شود.

علی بیگی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های کمیته دستمزد حداقل سبد معیشت خانوار کارگری سه و نیم نفره حدود سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان برآورد شده است، اضافه کرد: این رقم به تأیید و امضای نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت رسیده و تقاضا داریم کارفرمایان به همین رقمی که پای آن را امضا کرده‌اند، پایبند باشند.

وی عنوان کرد: درخواست ما این است که حداقل دستمزد کارگران به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیک شود، در شرایطی که هم اکنون حداقل دستمزد با ملحقات آن در نهایت به یک میلیون و پانصد هزار تومان می‌رسد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه بر لزوم ترمیم این فاصله و بهبود وضعیت معیشتی کارگران تاکید کرد و یادآور شد: معتقدم این فاصله یک‌ساله اصلاح نخواهد شد و برای اصلاح آن باید یک برنامه سه یا پنج ساله داشته باشیم، اما باید به این برنامه پایبند باشیم و هر سال دوباره شاهد چالش و مشکل برای افزایش دستمزد کارگران نباشیم.

علی‌بیگی در پاسخ به این پرسش که آیا این افزایش دستمزد باعث ایجاد تورم و یا ورشکستگی کارفرمایان نخواهد شد، اظهار کرد: چندین سال است به خاطر تورم‌زایی و یا تعدیل نیروی کارگران اصلاح فاصله دستمزد و سبد معیشت خانوارهای کارگری انجام نشده و اکنون به این وضعیت رسیده‌ایم.

وی عنوان کرد: به هر حال افزایش دستمزد مانند یک عمل جراحی است که ممکن است پیامدهایی داشته باشد و باید تا حدودی آن را بپذیریم.

رئیس کانون عالی شوراهای کار سراسر کشور با بیان اینکه وضعیت معیشتی بسیاری از حدود ۱۳ میلیون کارگر کشور اکنون در شرایط بحرانی است، خاطرنشان کرد: قبلاً کارگران در شرایط دشواری زندگی می‌کردند، اما اکنون به وضعیت بحرانی رسیده‌اند و باید تصمیم درستی برای وضعیت معیشت آنها اتخاذ شود.

علی‌بیگی گفت: تقاضا داریم شورای عالی کار یک تصمیم ملی برای وضعیت معیشت همه کارگران اتخاذ کند که مورد اجماع همه شرکای اجتماعی باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حقوق کارگران پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران

امام جمعه سنندج توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و گفت: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: شهدای کارگری در راستای تلاش، ایثار و فداکاری جان خود را از دست دادند که باید این راه پر افتخار ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصاد کشور به دست کارگران به چرخش درمی‌آید، گفت: دست تک‌تک کارگران کردستانی را بوسیده و قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه آنان هستیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به عنوان شعار سال تصریح کرد: به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد جز با مشارکت مردم و تقویت کارگران میسر نمی‌شود.

وی افزود:  جهش تولید یعنی تقویت مشارکت مردم، استفاده از منابع خدادادی، نخبگان، فارغ‌التحصیلان، معادن و منابع خدادادی استان، کارخانجات و درآمد مرزها؛ امید که این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا رستمی توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و عنوان کرد: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه چرخش چرخ تولید کشورمان در گرو همراهی کارگران است، اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها در کردستان برای تحقق جهش تولید وجود دارد اما نیاز به کار و تلاش دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدالت در همه حوزه‌ها  و میان  اقشار یکسان اجرا شود، تأکید کرد: باید کاری کنیم کشور را با تولید به سمت قله‌های ترقی پیش ببریم و با جهش تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم. برای انجام کارها تحریم را بهانه نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت کسب و روزی حلال از دیدگاه قرآن ابراز داشت: کسب روزی حلال یکی از فضائلی است که دین اسلام تاکید بسیاری بر آن داشته و در آیات قرآن و روایات همواره انسان‌ها را بر کسب روزی حلال و طیب و پاک تشویق کرده است.

امام جمعه سنندج گفت: پاکیزه‌ترین مال آن است که از حلال به دست آید، کسی که در طلب رزق حلال از شهری به شهری رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد کند.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد