Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرچه گزارش تیم تحقیقات رابرت مولر درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا هنوز منتشر نشده است اما مقام‌های سیاسی، نظامی و رسانه‌های روسیه ماه‌هاست که واکنش خودشان را به نتایج این گزارش بیان می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات آمریکا درباره مداخله انتخاباتی ۲۰۱۶ روسیه هنوز منتشر نشده است اما کرملین ماه‌هاست که واکنشش به این مساله را تمرین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضع ولادیمیر پوتین، نظامیان ارشد او و تلویزیون دولتی روسیه مشابه واکنش دونالد ترامپ است که تحقیقات را "شکار جادوگر" می‌داند.

آنها معتقدند که کل این فرایند مربوط به امتناع لجوجانه دموکرات‌ها برای اذعان به شکست انتخاباتی است. رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس خبری ماه دسامبر گفت: آنها نمی‌خواهند به پیروزی او اذعان کنند و هر آنچه می‌توانند برای مشروعیت‌زدایی از این رئیس‌جمهوری آمریکا انجام می‌دهند.

بازرس مولر درباره احتمال هماهنگی کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه و اینکه آیا رئیس‌جمهوری آمریکا در روند تحقیقات مانع‌تراشی کرده است، تحقیق می‌کنند. ترامپ بابت محکوم نکردن آشکار مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و پذیرش تکذیبیه پوتین در این رابطه مورد انتقاد قرار گرفته است. روابط ترامپ با پوتین همواره محل مناقشه بوده است؛ هم در داخل و هم خارج.

رئیس شورای ویژه تحقیقات در یکی از کیفرخواست‌ها، آژانس اطلاعات نظامی روسیه را به هک کمپین دموکرات‌ها و انتشار ایمیل‌های سرقتی از طریق ویکی‌لیکس متهم کرد. در کیفرخواست دیگری، کارکنان یک شرکت ترول روسی به انتشار اطلاعات غلط در رسانه اجتماعی با هدف تقویت جایگاه ترامپ و ضربه زدن به هیلاری کلینتون متهم شدند.

کاخ کرملین تمامی این اتهامات را رد می‌کند.

هفته گذشته شبکه‌های تلویزیون دولتی روسیه به حبس ناچیز پل مانافورت، مدیر کمپین انتخاباتی سابق ترامپ اشاره کردند تا ثابت کنند تحقیقات مولر به اهدافش نرسیده است. مانافورت بابت فرار مالیاتی و جعل بانکی مرتبط با کار مشاوره برای سیاستمداران اوکراینی به حدود چهار سال حبس محکوم شد و این بسیار کمتر از مقداری است که قوانین حبس در نظر گرفته است.

شبکه‌ای تلویزیونی ان‌تی‌وی از حکم مانافورت به مثابه ضربه‌ای به مولر یاد کرد. این شبکه دولتی روسیه گزارش داد: این یک سیلی به صورت رابرت مولر و تحقیقات او درباره تبانی روسیه بود که هیچگونه تبانی‌ای را اثبات نکرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تحقیقات روسیه را "یک داستان سیاسی کاملاً داخلی برای ایالات متحده" توصیف کرد. زاخارووا همچنین گفت روابط روسیه – آمریکا گروگان جنگ سیاسی آمریکاست و به تحریم‌ها علیه مسکو و "نابودی" روابط دوجانبه انجامیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا رابرت مولر روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای دسته‌جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، نبنزیا خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «ما گزارش‌های دلخراشی در مورد گورهای دسته‌جمعی داشتیم که در نوار غزه کشف شده است. ما به یک تحقیق بین‌المللی مستقل نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم که عاملان آن پاسخگو خواهند بود.»

به گزارش اسپوتنیک، مقامات فلسطینی گزارش دادند که بیش از ۳۰۰ جسد - از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح - در گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

هر روز ابعاد تازه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین فاش می‌شود. از هفتم اکتبر و بعد از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی، نزدیک به ۳۵ هزار نفر در جنایات رژیم صهیونیستی به‌ویژه در غزه در عملیات‌های زمینی و هوایی تل‌آویو به شهادت رسیده‌اند. بیمارستان ناصر و الشفا هم که در حال حاضر به ویرانه تبدیل شده، مدت‌ها تحت عملیات‌ سنگین صهیونیست‌ها بود و بعد از خروج آنها، گورهای دسته‌جمعی یکی پس از دیگری رو می‌شود.

با کشف تعداد بیشتری از گورهای جمعی در نقاط مختلف نوار غزه و بیرون آوردن پیکرهایی بدون سر، دست، پوست و یا با دست و پاهای بسته و همچنین اجسادی که هنوز سرم و وسایل پزشکی به آنها وصل است، اجساد کودکان و اجسادی که به شدت متلاشی شده‌اند، ابعاد دیگری از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در حملاتش به نوار غزه نمایان شده و مسوولان مختلف آغاز تحقیقاتی بین‌المللی و مستقل درباره این جنایات را خواستار شده‌اند.

انتهای پیام   

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت