Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نتایج یک بررسی نشان می‌دهد زنان نابارور حدود یک پنجم بیشتر احتمال دارد در دوران میانسالی به سرطان مبتلا شوند.

در این بررسی جدید آمده‌ است: ناباروری در زنان احتمال ابتلا به سرطان را در دوران میانسالی حدود یک پنجم افزایش می‌دهد.

مطالعه انجام شده روی بیش از سه میلیون زن که در سن باروری بودند، نشان داد: زنانی که دچار مشکلات باروری هستند ۱۸ درصد بیشتر احتمال دارد به سرطان مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان دانشگاه استنفورد در حال حاضر مشخص نیست آیا ناباروری علت ابتلای این زنان به سرطان است یا بکارگیریِ شیوه‌های درمان ناباروری با این تاثیرهمراه است و تنها وجود رابطه بین این دو مورد تایید قرار گرفت.

متخصصان همچنین اظهار داشتند: مکانیزم نهفته‌ای وجود دارد که خطر سرطان و ناباروری را افزایش می‌دهد. با این حال نتایج بدست آمده در این مطالعه در مدت زمان چهار سال و روی زنانی در دهه ۳۰ عمرشان نشان داد که مشکلات ناباروری احتمال ابتلا به هر نوع بیماری سرطان را حدود ۱۸ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش روزنامه تلگراف، یکی از متخصصان این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا گفت: امیدواریم در آینده این موضوع مشخص شود که چرا زنان نابارور بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. به طور مثال از طریق شناسایی یک مکانیزم نهفته و متداول که موجب سرطان و ناباروری می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

ارتباط ناباروری با خطر ابتلا به سرطان در زنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین گفت: ساخت و بازسازی قطعات در چند ساله اخیر روند رو به رشدی را داشته است و متخصصین این امور ضمن کسب آموزش‌های لازم و نیز بدست آوردن تجربیات جدید توانمندی خوبی را در زمینه ساخت و بازسازی قطعات مورد استفاده این نیروگاه بدست آورده اند.  

او  تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده را ۱۷۵ قطعه و تعداد بازسازی شده را ۸۱ قطعه ذکر نمود که در مجموع این نیروگاه ۲۵۶ قطعه را در یک ماه گذشته مورد ساخت و بازسازی قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد