Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:26:09 GMT

درخواست جایکا برای ادامه طرح اکولوژیک تالاب انزلی

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۹۸۴۰

درخواست جایکا برای ادامه طرح اکولوژیک تالاب انزلی

تهران- ایرنا- رییس دفتر جایکا (آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) در ایران گفت: از سازمان حفاظت محیط زیست می خواهیم به عنوان ناظر به حمایت خود در ادامه اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی که بعد از اتمام به صورت طرح میان دوره ای تعریف می شود، ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، «تاناکا» روز چهارشنبه در سمینار بررسی دستاوردهای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی افزود: فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی اردیبهشت 98 به پایان می‌رسد از این رو طراحی و اجرای یک طرح میان ‌مدت به منظور تقویت و توسعه طرح‌های انجام شده می‌تواند تالاب انزلی را به سمت احیا پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سیاست‌های کلی ژاپن و جایگاه مشارکت در توسعه پایدار ایران با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان ژاپنی است و کشور ژاپن نیز توسعه روابط دوستانه خود را با ایران دنبال می‌کند.
تاناکا یادآور شد: در این راستا طرح جامع مدیریت یکپارچه حفاظت از تالاب انزلی در سال‌های 2003 تا 2005 تهیه و برای تحقق این طرح پروژه حفاظت و مدیریت اکولوژیک تالاب طراحی شد. در ایران طی سال‌های 2007 تا 2012 فاز اول طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی به اجرا درآمد همچنین در راستای تقویت طرح‌های اجرا شده در فاز اول، فاز دوم طرح در سال 2015 آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی به مدت 15 سال ادامه داشت، گفت: کارشناسان ایرانی و ژاپنی همه تلاش خود را برای اجرای طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی انجام داده‌ و تاکنون با کمک هم به نتایج خوبی دست یافته‌اند که تاسیس کمیته مدیریت تالاب انزلی از جمله مهمترین نتایج این همکاری‌ها بوده است.
به گفته تاناکا برای اجرای فاز دوم طرح جامع مدیریت یکپارچه حفاظت از تالاب انزلی که از سال 2015 آغاز شده و تا 2019 ادامه دارد، مبلغ 1.6 میلیون دلار توسط جایکا هزینه شده است.
رییس دفتر جایکا در ایران گفت: پیش از این تمام مسائل و مشکلات مربوط به حوضه آبریز تالاب انزلی به صورت جداگانه مطرح می شد اما با شکل گیری کمیته مدیریت تالاب انزلی تمام این مسائل به صورت دسته بندی شده و با حضور مسئولان سازمان های مختلف از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های متولی ارائه و بررسی می‌شود که در نهایت به یک رویکرد جامع در زمینه مدیریت اکولوژیک تالاب منتج شد.
وی به کارهای انجام شده در این پروژه اشاره کرد و گفت: فرسایش به ویژه در مناطق بالادست و کوهستانی یکی از چالش های این تالاب است که برای جلوگیری از فرسایش کوهستانی آموزش هایی داده شد که اکنون کارشناسان ایرانی با روش مقابله با آن آشنا هستند و طرح ‌های فرهنگ‌سازی و مشارکت مردمی نیز به صورت پایلوت اجرا شده است.
تاناکا تاکید کرد: فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در اردیبهشت ماه سال 98 به پایان می رسد که به منظور توسعه و تقویت دستاوردهای طرح های انجام شده در 15 سال گذشته پیشنهاد شد که طرح میان‌مدتی تهیه شود تا پروژه‌های انجام شده تقویت و تداوم یابد، اجرای این طرح میان مدت می‌تواند باعث حفاظت از تالاب ارزشمند محیط زیستی و اقتصادی انزلی شود.
علمی 9014** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست تالاب انزلي جايكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اکنون بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده تامین می‌شود.

او افزود: نیاز آبی شهر مشهد در تابستان پیش رو که ماه‌های محرم و صفر و وقوع سفر‌های متعدد به مقصد دومین کلانشهر کشور را در پی دارد، حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه پیش بینی شده است، چنانچه ذخیره آب سد‌ها نیز به صفر برسد، حدود هفت هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع فعلی قابل استحصال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: این میزان کمبود آب را تا حدی باید از طریق اجرای پروژه‌های آب رسانی و بخش دیگر را از طریق مدیریت مصرف تامین کنیم.

اسماعیلیان بیان کرد: به زودی وارد دوره طولانی سفر‌ها در اواخر بهار و همچنین فصل تابستان به مشهد خواهیم شد، حتی اگر بارندگی‌های خوبی را در ادامه این سال آبی شاهد باشیم باز هم اوضاع به نحوی نیست که موجب جبران ۴۳ ماه خشکسالی شود و در چنین شرایطی یکی از موضوعات مهم و البته بر اساس شعار سال، مشارکت مردم در بحث مدیریت مصرف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • تارتار: از تقابل با سپاهان استقبال می‌کنم
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد