Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ناصر فغفوری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان زنجان خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از جنگ اقتصادی می‌کنیم باید شرایط این جنگ را هم داشته باشیم و وقتی سرباز جنگی، فشنگ نداشته باشد نمی‌تواند منتظر بروکراسی اداری باشد تا فشنگ برسد زیرا فشنگ در همان لحظه مورد نیاز است و تا زمانی که برسد سرباز شکست می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی نیز باید تجهیزات آن به‌موقع فراهم شود، افزود: ضوابط و دستورالعمل‌های اداری متعدد و گاه متضاد، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده در حالی که جنگ اقتصادی شرایط خاص خود را دارد و نمی‌توان برای تامین مواد مورد نیاز منتظر طی روال اداری بود.
فغفوری تصریح کرد: به‌رغم فشار اقتصادی، کم‌تر مشاهده می‌کنیم که ضوابط و مقرراتی لحاظ شود که با فشار اقتصادی همراهی کند.
وی ادامه داد: نرخ مالیات، سهم تامین اجتماعی، هزینه‌ها، کارمزدها و حقوق گمرکی در شرایط عادی و قبلی است در حالی که شرایط واحدها متفاوت بوده و با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به ابلاغ تبصره 18 قانون در سال جدید گفت: سهم استان زنجان از این محل 6 هزار و 500 میلیارد ریال و اولویت با واحدهایی است که تولیداتشان با هدف صادرات است و تسهیلاتی نیز با نرخ کارمزد 12 و 14 درصد برای نوسازی، بازسازی و سرمایه در گردش این واحدها در نظر گرفته شده است.
فغفوری خاظرنشان کرد: به دلیل اینکه اولویت با واحدهای تولیدی صادرکننده است، ثبت سفارش کالاهایی که امکان تولید آن در داخل وجود ندارد به استان‌ها تفویض اختیار شده است.
وی افزود: واحدهای تولیدی در صورت مشاهده ورود محصولات مشابه تولیدات خود به داخل، اطلاع‌رسانی کنند تا نسبت به بررسی و رفع آن اقدام شود.
این مسئول، مشکل بعدی واحدهای تولیدی را هدفمندی یارانه‌ها برشمرد و تصریح کرد: واحدهای تولیدی به عنوان یک موجود زنده نتوانسته‌اند سهم خود را از این محل دریافت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بیش از 80 درصد ارز حاصل از صادرات مربوط به فولاد و پتروشیمی است گفت: در صورتی که دولت بتواند ساز و کاری برای برگشت ارز حاصل از این صادرات تدوین کند در این شرایط می‌تواند اجازه دهد تا ارز حاصل از 20 درصد بقیه، چند سال در اختیار واحدها قرار گیرد.

** صادرات با ارزی غیر از دلار و یورو، راهی برای تقویت ارزش پول ملی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر اینکه معیار و مبنای محاسبات صادراتی، دلار باشد، گفت: غالب بازار صادراتی امروز کشور با کشورهای همسایه بوده و مراودات پولی بر اساس ریال ایران است که پیشنهاد می‌شود صادرات با ارزی غیر از دلار و یورو انجام شده و راهی برای تقویت پول ملی باشد تا پول ملی را به عنوان یک مبنای معادله فراملی بنگریم.
غلامحسین جمیلی خاطرنشان کرد: فضای صادرات، ملتهب از فضای نوسانات ارزی دارای مشکلاتی بوده و به بهانه تنظیم بازار ارز، شاهد اعمال محدودیت‌های جدید برای صادرات در سال آینده هستیم.
وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر اینکه چنانچه واحدها ارز حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانند از معافیت مالیاتی برخوردار نمی‌شوند، افزود: این تصمیم برای جلوگیری از سوءاستفاده و سایر عواقب، خوب است اما معافیت مالیاتی صادرکنندگان نیز یک قانون است که باید اجرا شود.
جمیلی ادامه داد: تصمیم‌های فعلی نباید تصمیم‌های گذشته که منشا سرمایه‌گذاری بودند را تحت تاثیر قرار دهد چرا که تغییر در رقابت‌پذیری را دچار مشکل می‌کند.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود تجدید نظر شده و از سایر ابزارهای موثر برای کنترل نظام ارزی کشور استفاده شود زیرا برای تقویت پول ملی نیاز به صادرات و ارز حاصل از آن داریم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: می‌توان با یک کار پژوهشی و مطالعاتی نسبت به صادرات گروه خاصی از کالاهای استان زنجان در قالب تفاهم‌نامه دوجانبه اقدام کرد تا بتوانیم توانمندی این گروه از کالاها را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه برخی تولیدات همچنان نیاز به مواد اولیه خارج از کشور دارند، گفت: وقتی این مواد با شرایط سخت و موانع بسیار در جریان است حقوق ورودی مواد اولیه در این شرایط، نیاز به تجدید نظر دارد و انتظار تولیدکنندگان این است که حقوق ورودی مواد اولیه به صفر، متمایل شود.
جمیلی با بیان اینکه 2 فرد زنجانی با پشتکار و خلاقیت خود محصولات و صنایع دستی استان را از طریق سایت آمازون به فروش می‌رسانند تصریح کرد: اگر شیوه‌نامه نبود و مبنا، ابتکار عمل بود حتما این 2 نفر را به عنوان صادرکننده برتر انتخاب و معرفی می‌کردیم.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که طی یک سال گذشته صورت گرفته، زنجان در کنار گیلان و آذربایجان غربی، جزء 3 استان برتر دارای فضای مساعد کسب و کار و سرمایه‌گذاری در کشور است.
جمیلی اضافه کرد: شاخص ملی 6.48 درصد بوده و شاخص استان زنجان 6.05 درصد است.
9556/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 حقوق رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت شاخص کار و سرمایه یورو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش کار کارگران به اندازه جهاد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استانی و جشنواره امتنان اظهار کرد: تمام تلاش‌ها برای تدارک دنیا می‌باشد؛ باید کیاست به خرج داد و برای آخرت ذخیره کرد.

وی افزود: هر کدام در مجموعه‌ای فعال هستید که باید به نوع کار، کیفیت، سلامت و... تمام آنچه برای کار لازم می‌باشد توجه کنید، چراکه کوتاهی در همه این موارد پرونده ما را در آخرت سنگین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: دقت به خرج دهیم و اگر در کار خدا را در نظر بگیریم، آخرت خودمان آباد می‌شود.

وی با بیان اینکه در همه جلسات از مشکلات کارگران و بایدهای ویژه کارگر سخن گفته و ضرورت دارد در جلسات به این موضوعات پرداخته شود، تصریح کرد: کارفرمایان،مدیران و آحاد مردم باید مراقبت باشیم، حقی از کارگری ضایع نشود، بایدهای ایمانی مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به کارفرمایان در برخورد با کارگران اظهار کرد: کارفرمایان در برابر کارگر تکبر، خودفروشی به خرج ندهد، تواضع دل کارگران را بانشاط می‌کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در برابر کارگر خضوع و کوچکی باید کرد، کارفرما باید تواضع و رعایت حقوق کارگر در همه جهات اخلاقی مدنظر داشته باشد.

وی خطاب به کارگران در برخورد با کارفرمایان بیان داشت: کارگر باید نسبت به کارفرما مستمر بهانه تراشی نکند و مطابق وهمیات خود علیه کارفرما جوسازی نکند چراکه محیط کار آلوده می‌شود و کار مفید رقم نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه امروز محیط کار و کارگری، محیط جهاد است یادآور شد: مجاهد در عرصه جهاد، وظیفه‌اش رصد، مراقبت، نگاه به دشمن، همراهی با دوستان، تلاش برای رشد و پیشرفت است.

وی درباره حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا اذعان کرد: اسلام، معارف اسلامی و انقلاب اسلامی در آمریکا نفوذ کرده و جایگاه ظالم و مظلوم در ذهن دانشجویان مشخص شده، آنچه امام خمینی (ره) ۴۵ سال پیش در ایران پایه‌گذاری کرد، آرام آرام به آمریکا رسیده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به صادر شدن انقلاب بعد از ۴۵ سال به کشورهای دیگر اظهار کرد: تفکر انقلاب در دل دشمن‌ترین دشمنان انقلاب اسلامی نفوذ کرده است.

وی تاکید کرد: عرصه کار، کارگری و کارفرمایی را عرصه جهاد بدانید، مجاهدانه برای کار تلاش کنید و بدانید با این کار آخرت خود را آباد می‌کنید.

کد خبر 6093107

دیگر خبرها

  • شورای اداری استان تهران
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • ارزش کار کارگران به اندازه جهاد است
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • بنر ضوابط پوشش دانشجویان ایران دوباره به دانشگاه برگشت | تصویر
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز