Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سرپرست شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران از افزايش ظرفيت انتقال بيش از 5 ميليون تن اتان به مجتمع‌هاي پتروشيمي منطقه عسلويه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شرکت ملي گاز ايران، بهرام صلواتي اعلام کرد: با اجراي اين پروژه، گاز اتان توليدي در فازهاي 12، 13، 14، 19 و 24-22 پارس‌جنوبي به محصولات با ارزشي نظير اتيلن و رزين‌هاي پليمري در مجتمع‌هاي پتروشيمي کشور بدل مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين خط انتقال با طول 42.5 کيلومتر و قطر 40 و 30 اينچ ادامه مي‌يابد، ضمن اينکه اين خط، ظرفيت انتقال بيش از 5 ميليون تن اتان را داراست، رقم سرمايه‌گذاري براي اجراي اين پروژه 3 هزار ميليارد ريال است و مدت زمان احداث آن بر اساس برنامه و مصوبه‌هاي اوليه، 18 ماه شامل تجهيز کارگاه، طراحي تفصيلي، تامين کالا و اجرا بوده است.
مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران با بيان اينکه عبور متعدد از خطوط سراسري 3، 4، 5، 6 و 10 گاز و خط لوله اتيلن غرب که اکنون گازدار شده و در حال بهره‌برداري است، خطوط فيبر نوري و مخابرات، از جمله پيچيدگي‌هاي اجراي خط لوله يادشده است، تصريح کرد: با اين حال، با استفاده از روش‌هاي نوين مديريت پروژه بر اساس برنامه‌ريزي منابع و نيز تلاش بي‌وقفه همکاران شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران، پيمانکار و مشاور پروژه، در مدت 11 ماه، اين پروژه آماده بهره‌برداري شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ظرفيت انتقال اتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!

ایتنا - شرکت های مخابراتی و فناوری ژاپن در حال آزمایش نسل جدید اینترنت پرسرعت موسوم به 6G هستند که گفته می شود می تواند ۵۰۰ برابر سریع‌تر از اینترنت 5G باشد.
اپراتور مخابراتی ان.تی.تی و شرکت های دوکومو، ان.ای.سی و فوجیتسو با همکاری یکدیگر، موفق به توسعه یک دستگاه آزمایشی 6G شده‌اند که می‌تواند داده‌ها را با سرعت باور نکردنی ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد.

این سرعت نزدیک به ۱۰ برابر اوج سرعت نسل پنجم اینترنت یا 5G و حدود ۵۰۰ برابر سریع تر از متوسط سرعت دریافتی یک گوشی هوشمند 5G است.

به طور مثال، با این سرعت می توان معادل ۸ تا ۹ فیلم سینمایی با کیفیت متوسط نتفلیکس را در هر ثانیه دریافت یا ارسال کرد!

تیم تحقیقاتی ژاپنی برای دستیابی به این موفقیت، از باندهای فرکانس بسیار بالای ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتزی استفاده کرده‌اند. این امر باعث افزایش چشمگیر ظرفیت و پهنای باند در مقایسه با نسل‌های قبلی اینترنت شده است.

کارشناسان معتقدند چنین سرعت انتقال داده باورنکردنی می تواند در زمینه های مختلفی از جمله دریافت ویدیوهای با کیفیت بالا، مدیریت ارتباطات بین خودروهای خودران و حتی برقراری ارتباط با دستگاه های فضایی موثر واقع شود.

 

سرعت ۱۰۰ گیگابیتی 6G نه تنها دستاورد شگفت‌انگیزی در زمینه انتقال داده است، بلکه از نظر افزایش ظرفیت شبکه نیز یک گام به جلو محسوب می شود. این بدان معنا است که تعداد بیشتری دستگاه می‌توانند همزمان به اینترنت متصل شوند.

البته باید توجه داشت که سرعت های گزارش شده حداکثری هستند و رسیدن به چنین سرعت هایی در محیط‌های واقعی نیازمند زیرساخت های پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری است.

اما به گفته متخصصان، با گذشت زمان و توسعه فناوری، ابعاد و هزینه های فناوری 6G نیز کاهش خواهد یافت و استفاده گسترده از آن امکان پذیر می شود.

دیگر خبرها

  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟