Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@05:30:15 GMT

آی بی ام هویت کاربران را سرقت می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۰۷۶۸

آی بی ام هویت کاربران را سرقت می کند

یکی از بحث برانگیزترین جنجال های اخیر در دنیای تکنولوژی به نحوه استفاده آی بی ام از تصاویر اینترنتی مرتبط است که اغلب بدون رضایت قطعی کاربران انجام می شود.

هنگامی که شما تصویری از خود را در پلتفرم های آنلاین به اشتراک می گذارید، درواقع بخشی از هویت تصویری خود را به فضای آنلاین تقدیم می کنید. اگرچه این کار می تواند با ضوابط و محدودیت هایی همراه شود، اما گاهی شرکت هایی مثل آی بی ام برای انجام تحقیقات خود تصاویرتان را بدون اطلاع شما رصد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالانه میلیونها عکس تحت مجوزهایی ساده در سرویس های عکسی مثل "فلیکر" بارگذاری و به اشتراک گذاشته می شود اما چند نفر از افرادی که تصاویرشان گرفته شده به اشتراک گذاری عکس های خود را  توسط موسس های پژوهشی می پذیرند؟

این عکس ها تحت مجوز Creative Commons به اشتراک گذاشته شده است؛ چارچوبی که در آن افراد می توانند محدودیت هایی را در عکس ها، متن ها، ویدیو ها و سایر مطالب که  حق کپی رایت  دارند اعمال منند اما ایده کلی این است که کار مانع از استفاده تصاویر نمی شود.

کرگ پوریل، مدیر روابط عمومی یک شرکت اشترا گذاری تصاویر در این خصوص می گوید: "تقریبا هیچ یک از افرادی که تصاویرشان توسط آی بی ام سرقت شده است از این ماجرا اطلاع یا رضایت نداشتند.

شرکت آی بی ام تنها از عکس های مجوز Creative Commons استفاده کرده و تیم حقوقی آی بی ام نیز این ماجرا را تایید کرده است. افزون بر این ای بی ام مدعی است تصاویر خلق شده توسط هوش مصنوعی تفاوت هایی آشکار با تصاویر اصلی دارند اما مشکل این است که اساسا بسیاری از افراد اطلاعاتی در مورد نحوه کار هوش مصنوعی روی عکس ها ندارند.

تا کنون بیش از 700 عکس توسط آی بی ام برای برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته است. این مجموعه عکس ها توسط عکاسان مختلف و در وبسایت های مختلف بارگذاری شده اند. سازمان Creative Commons(یک سازمان غیر انتفاعی که مجوز عکس ها را نظارت می کند) درباره استفاده خاص آی بی ام از تصاویر سخن نگفته است. اما رایان مرکی، رییس اجرایی این شرکت، گفت که موضوع چهره های مورد استفاده برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی گسترده تر از یک موضوع عادی صدور مجوز است.

در حال حاضر فلیکر دارای بیش از 400 میلیون عکس است که تحت مجوز Creative Commons به اشتراک گذاشته شده است. اما سوال این است که اگر حداقل دو سوم این تصاویر را دارای تصاویر چهره انسان ها بدانیم، آیا این میلیون ها نفر آماده استفاده هوش مصنوعی از عکسشان هستند؟/ انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد

تین نیوز

طبق بررسی های انجام شده و اعلام کاربران گزینه "عجله ندارم" از برنامه شرکت تاکسی اینترنتی(تپسی) حذف شده است.

به گزارش تین نیوز، گزارش ها و اعلام کاربران در فضای مجازی حاکی از آن است که گزینه عجله ندارم  هم از تپسی حذف شده است.

آنگونه که روابط عمومی تپسی توضیح داده این گزینه به دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از تپسی حذف شده است.

گزینه «عجله ندارم» یکی از گزینه هایی موجود در تپسی برای کاربران مسافری بود که می خواستند مدت زمان بیشتری منتظر پذیرش درخواست سفرشان بمانند اما هزینه کمتری برای سفر بپردازند. این گزینه از شنبه، هشتم اردیبهشت ماه از پلتفرم تپسی حذف شده است.

پیش از این با پیگیری های سازمان تعزیرات حکومتی، گزینه «عجله دارم» از تاکسی های اینترنتی از جمله اسنپ حذف شده بود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اسفند سال گذشته در این زمینه توضیح داد: این گزینه از موضوعاتی بود که هیچ دستگاهی به آن ورود نداشته و ما راسا ورود کردیم و قطعا از  مصادیق گرانفروشی است. قبلأ تذکرات لازم داده شده و پرونده تشکیل شده  و در حال تحقیقات مقدماتی است. اتمام حجت می کنم که شرکت های تاکسی های اینترنتی خودشان این گزینه را جمع کنند زیرا اجحاف در حق مردم است و برخی از شرکت ها از دیروز که پیگیر بودیم قول دادند که آن را حذف کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • ویژه برنامه‌های خودتان را به مناسبت روز معلم با ما به اشتراک بگذارید
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد