Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح واحد مسکونی روستای معصوم آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون 32 هزار و 630 واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در استان بهسازی و نوسازی شده است.
علی اصغر آسمانی مقدم افزود: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 تعداد 88 هزار و 835 واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 36 هزار و 422 واحد کم دوام و بی دوام نیاز به مقاوم سازی دارد اظهار داشت: از مجموع مسکن روستاییان استان 42 درصد دارای استحکام بسیار مناسب در مقابل حوادث هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: همچنین 14.5 درصد دارای مصالح تقریبا با دوام بدون رعایت اصول فنی و حدود 40 درصد از مصالح کم دوام یا بی دوام استفاده کرده اند.
وی عنوان کرد: متقاضیان بهسازی و نوسازی یا مقاوم سازی روستایی می توانند از تسهیلات تا سقف 25 میلیون تومان استفاده کنند.
آسمانی مقدم از افزایش تسهیلات مقاوم سازی تا سقف 40 میلیون تومان خبر داد و گفت: از سال آینده میزان تسهیلات پرداختی افزایش می یابد.
94 واحد مسکونی در روستای معصوم آباد شهرستان خوسف تاکنون از تسهیلات نوسازی مسکن بهره مند شده اند.
همچنین ساخت 10 هزار واحد مسکن روستایی ویژه نیازمندان در خراسان جنوبی امروز با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مسئولان در روستای هج و نج از توابع شهرستان بیرجند آغاز شد.
این تعداد واحد مسکونی براساس قرارداد سه جانبه بین کمیته امداد، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه در استان خراسان جنوبی احداث می شود.
محمدباقر نوبخت روز سه شنبه با همراهی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اولین برنامه دومین روز سفرش را با زیارت قبور مطهر شهدا در مرکز استان آغاز کرد.
بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان از برنامه های دومین روز حضور نوبخت در خراسان جنوبی است.
وی شامگاه گذشته (دوشنبه) با هیاتی از مدیران عالی سازمان برنامه و بودجه وارد بیرجند شد و با فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی در کارخانه کویر تایر دیدار و گفت و گو کرد.
طرح هادی روستای افکشت بیرجند با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.
7557*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انقلاب اسلامی خراسان جنوبی سازمان برنامه و بودجه کمیته امداد مجلس شورای اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند

یکی از مهم ترین اقداماتی که نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به ویژه در بخش نوسازی بافت های فرسوده دارد پرداخت تسهیلات ساخت است که طبق آمارها متاسفانه همکاری بانک ها در این بخش چندان مناسب نبوده و همچنان روند کند پرداخت تسهیلات باعث شده مشارکت های مردمی در این بخش کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بررسی های نشان می دهد که تنها یک بانک همچنان رکوددار پرداخت تسهیلات است و از سوی  دیگر عدم همکاری بانک ها باعث می شود که ظرفیت های مردمی و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کمرنگ شود.

در همین راستا آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به باشگاه خبرنگاران گفت: نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین بخش ها در حوزه استفاده از ظرفیت های مردمی است. اگر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات نوسازی از جمله ۵۵۰ میلیون تومانی بیشتر شود ما شاهد تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

او اظهار کرد: بازار مسکن نیازمند همکاری و مشارکت های مردمی است و یکی از عوامل اصلی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نوسازی بافت های فرسوده تزریق منابع مالی است که در این بین باید همکاری بانک ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: باید در این بخش همکاری تمامی  دستگاه ها به ویژه  بانک ها در  پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بیشتر شود تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و تسریع در روند ساخت مسکن در کشور باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود