Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:20:31 GMT

رايو قرآن محدود در استوديو نيست

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۲۳۱۲

رايو قرآن محدود در استوديو نيست

خبرگزاري آريا - مراسم تجليل از دست اندر کاران کاروان قرآني انقلاب با حضور دکتر شاه آبادي معاون صداي رسانه ملي،ابوالقاسمي مدير شبکه راديويي قرآن، امير سرتيپ پوردستان رئيس مرکز مطالعات راهبردي ارتش،امير سرتيپ گلفام جانشين معاون فرهنگي ستاد کل نيروهاي مسلح و جمعي از مسئولين کشوري و لشگري در ساختمان شهداي راديو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا از روابط عمومي معاونت صدا، در اين مراسم دکتر حميد شاه آبادي معاون صداي رسانه ملي ضمن تشکر و قدرداني از زحمات تمام دست اندرکاران راه اندازي کاروان قرآني انقلاب موثر بودند گفت: راديو قرآن اولين شبکه راديويي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بود که فعاليت خود را آغاز کرد. اين در حالي است که طي ساليان بعد شبکه هاي متعدد ديگر راديويي افتتاح شد. اگر بخواهيم به اين پرسش پاسخ دهيم که چرا اولين حرکت توسعه رسانه راديو در ايران با افتتاح راديو قرآن همراه شد بايد گفت اساسا کليد حل مشکلات زميني در آسمان است. نگاه جمهور ي اسلامي، بلند مدت و استراتژيک است.قرآن کتاب اسلامي و دستور العمل اداره جمهوري اسلامي است تا بر اساس آن براي شکل گيري تمدن اسلامي، يک مرجع و دستور العمل جهاني باشد. امروز ذيل قرآن و برکاتي که از اين منبع پر فيض بهره مند مي شويم، بايد شناخت خوبي از راهمان داشته باشيم و تمام کارهايمان را با قرآن محک بزنيم . اگر مي خواهيم اقدامي انجام دهيم بررسي کنيم که عملکرد ما تا چه ميزان مطابق با قرآن است. راديو قرآن به عنوان پايگاهي براي معرفي کتاب خدا انتخاب مي شود تا بر اساس آن، انس با قرآن با هدف پياده کردن بند بند مضامن قرآني براي زندگي مد نظر قرار بگيرد.
معاون صداي رسانه ملي افزود: انس با قرآن مي تواند به عنوان يک مدخل خوب براي بهره مندي بيشتر از آن باشد. کاروان قرآني انقلاب دقيقا در اين مسير قرار دارد و راديو قرآن به جاي اينکه خود را در استوديو محدود کند و صرفا محافل قرآني را تشکيل دهند، عرصه عرضه قرآن را به سطح جامعه مي برد تا مشخص شود از اين محيط جديد تا چه ميزان بهره مندي تازه به دست مي آيد. قطعا اين موضوع يک حرکت جدي هست تا مردم بتوانند انس بيشتري با قرآن داشته باشند. امروز که در آستانه نوروز 98 و ورود به دهه پنجاه انقلاب هستيم، مفتخريم که جمهوري اسلامي هزاران نفر چهره قرآني شناخته شده و عاشقاني دارد که حضور آنها بسيار موثر است.
معاون صدا با اشاره به تعامل شايسته ميان جامعه قرآني کشور و رسانه ملي خاطر نشان کرد: تکليف جامعه قرآني وقتي اضافه مي شود که ما مطالبه عمومي مردم را روايتگري مي کنيم. وقتي اين مطالبه گري از طريق رسانه ملي مطرح مي شود اين تکلف براي همه از راديو تا اهالي قرآني وجود دارد. راديو قرآن دريچه هاي تازه اي براي تعامل بيشتر و انس فراگير مردم با قرآن را باز کرده است.

امير سرتيپ پوردستان رئيس مرکز مطالعات راهبردي ارتش در خصوص نقش قرآن در مواجه با جبهه استکبار گفت:برگزاري حرکت هاي بزرگ معنوي دقيقا در خط مقدم مبارزه با استکبار و جبهه مقابل قرآن هراسي است و با عزيز نگاه داشتن قرآن زمينه گسترش و توسعه فرهنگ قرآني را در کشور و جامعه رقم مي زنيم. در روزگاري که دشمن استکباري با جنگ نرم به دنبال تخريب بنياد هاي اعتقادي است ،توسل و تمسک به قرآن بهترين راه دفاع و مقابله با اين هجمه هاست. همانطوري که کاروان قرآني انقلاب به شهرهاي مختلف کشور رفت، امروز روزي است که همه بايد به سمت قرآن بياييم و آنرا را به متن زندگي وارد کنيم.
خاطر نشان مي شود در اين مراسم علاوه بر خبرنگاران و همراهان کاروان قرآني انقلاب، از افراد ذيل نيز تجليل به عمل آمد: سيد مرتضي حسيني مدير کل امور هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران،سيد محمد جواد شوشتري مدير عامل خبرگزاري ايکنا،مهندس برزگي مدير عامل بنياد علوي،حجت الاسلام و المسلمين محمد مظفري نژاد رئيس عقيدتي سياسي نداجا،حجت الاسلام و المسلمين عبدالنبي صداقت نماينده ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه،حسن مدنيان متولي موقوفه حاج اسماهيل مدنيان و دارالقرآن امام رضا ،مهندس غساثوند مدير کل فني صدا،محسني فرد رئيس هئيت مديره بنياد خيريه حضرت مريم،محسن عرفاني سرپرست شبکه قرآن و معارف سيما و دکتر سعيد خال شهردار حرم امام خميني.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه گام نهادن در راه قرآن، باقیات الصالحات است، گفت: هر انسانی که زندگی خود را با قرآن تطبیق دهد، گمراه نخواهد شد.

مالک رحمتی، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از مربیان یک موسسه فرهنگی قرآن و عترت ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: گفتمان و اندیشه‌های انقلاب اسلامی را که توسط شما فعالان فرهنگی در جامعه تبلیغ می‌شود، مدیون و مرهون استاد شهید مرتضی مطهری هستیم.

وی افزود: نقش استاد مطهری در روزآمد کردن اندیشه‌های اسلامی بویژه تبیین نظری نظام جمهوری اسلامی در میان اقشار مختلف مردم بی‌بدیل است. شهید مطهری با قلم، فکر و در نهایت با شهادت خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را در جامعه ساری و جاری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه قرآن معجزه الهی است و هیچ تحریف و شکی در آن راه ندارد، خاطرنشان کرد: فردی که زندگی خود را در ساحت‌های مختلف، با قرآن تطبیق دهد و در زمینه‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم گام بردارد، گمراه نخواهد شد. 

وی ادامه داد: خوشا به سعادت شما عزیزان که مربی قرآن و ادامه دهنده رسالت پیامبر اکرم اسلام(ص) در تبیین و گسترش مبانی و مفاهیم این معجزه الهی هستید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با ابراز خرسندی از حضور خود در موسسه فرهنگی قرآن و عترت حورای بهشتی، گفت: گام نهادن در راه قرآن باقیات الصالحات است و بدون شک با اخلاص مربیان این موسسه، انسان‌های بزرگی تربیت و به جامعه تحویل داده خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است